Gå til innhold

Jogge ute om vinteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt glad i jogging, og ønsker å fortsette å jogge ute selv om det blir vinter og kaldt. 

Ser at det selges en del løpetightser som er ment for bruk i kaldt vær. Jeg har dog en veldig trang økonomi, og har rett og slett ikke råd akkurat nå. 

Noen som har tips til andre triks når jeg skal jogge ute i kulda? Funker det med longs under vanlig løpetights? Eller kan det holde med bare vanlig løpetights også? 

Anonymkode: b43b0...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har varmetights, men på de kaldeste dagene foretrekker jeg faktisk heller ull-longs og vanlig tights istedet, fordi varmetightsen blir for kald :P Så longs og vanlig tights er absolutt nok! Men hvis tightsen er stram, så kan det være litt ubehagelig med longs under, derfor bruker jeg en tights som egentlig er litt for stor for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ullstilongs under løpetightsen, tynn ullgenser og så ei lett jakke over. Ullbuff over ørene og eventuelt en i halsen i tillegg. Ullsokker. Merker at jeg snart bør begynne med hansker også. Deilig å løpe i kulda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ullstilongs under løpetightsen, tynn ullgenser og så ei lett jakke over. Ullbuff over ørene og eventuelt en i halsen i tillegg. Ullsokker. Merker at jeg snart bør begynne med hansker også. Deilig å løpe i kulda. :)

Ja, tenker også særlig på beina! Er ullsokker i vanlige løpesko bra nok? Hater når det er sørpete ute, da blir jeg utrolig våt på beina med en gang. Men når det ikke er sørpe går det jo greit, og prøver som regel å jogge langs ei "stripe" hvor det er minst mulig is :P 

Anonymkode: b43b0...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker også særlig på beina! Er ullsokker i vanlige løpesko bra nok? Hater når det er sørpete ute, da blir jeg utrolig våt på beina med en gang. Men når det ikke er sørpe går det jo greit, og prøver som regel å jogge langs ei "stripe" hvor det er minst mulig is :P 

Anonymkode: b43b0...891

Jeg blir som regel våt på beina hvis det er sørpete ute, men kompenserer for det med å holde meg varm ellers på kroppen. Ullsokker gjør at man ikke blir altfor kald når man er våt på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stillongs, ja. Du trenger gjerne ikke all verdens med mindre det er vått og veldig kaldt, man blir jo varm av å være i aktivitet, men pass i hvert fall på å ha noe i halsen og gjerne en lue også!

Hilsen en som hadde for mye tiltro til egen kropp, dro ut på joggetur i kulda i tights og t-skjorte, og nå er syk. 

Anonymkode: 3be38...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tykke ulvang sokker, ulllongs, thights, ulltrøye, fleesgenser og skaljakke. Løpebrodder når det er isete og buff over ørene og i halsen. Liker best å løpe når det er kaldt enn når der er varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tykke ulvang sokker, ulllongs, thights, ulltrøye, fleesgenser og skaljakke. Løpebrodder når det er isete og buff over ørene og i halsen. Liker best å løpe når det er kaldt enn når der er varmt :)

Jeg investerte faktisk i løpebrodder istedet for varmetights, så det var bra jeg valgte å bruke penger på det istedet, siden det funker like greit med longs og vanlig tights! :) En ting som man ikke må glemme på ettermiddagen og kveld: Refleks!! 

Anonymkode: b43b0...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser aldri på føttene når jeg er i bevegelse. Kan bli kald på anklene, så jeg har et par helt tyne ullsokker. Superundertøy under vanlige tights fra HM og en løpejakke som jeg også har sett nesten maken til på HM. HM har mye fint treningstøy som ikke koster så mye og det meste holder bra! Har en vann og vindtett eldre skijakke når det er ruskete eller ekstra kalt. Kan bruke to superundertøysgensere på kalde dager. 

Jeg er så lykkelig for at jeg endelig har funnet ut at det går helt fint å løpe ute om vinteren! 🙃

Anonymkode: 47193...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg investerte faktisk i løpebrodder istedet for varmetights, så det var bra jeg valgte å bruke penger på det istedet, siden det funker like greit med longs og vanlig tights! :) En ting som man ikke må glemme på ettermiddagen og kveld: Refleks!! 

Anonymkode: b43b0...891

:klaske: at jeg glemte den!!! Refleksvest er et must!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ulltrømpebukse under tightsen. Aldri fått til det der med longs når man skal dra et lag til over. Da havner det fort under knærne. Med strømpebukse får det ikke bli dradd opp.

Anonymkode: 34d27...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...