Gå til innhold

Noen her som er utdannet radiograf?


dilara-melek

Anbefalte innlegg

Hei :goodbye:

jeg skal begynne å studere til høsten, og er veldig usikker på hva jeg skal velge. det stor mellom sykepleier eller radiograf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde lyst å bli radiograf, men slo det fra meg da det visst er veldig vanskelig å få jobb. Da må man flytte på seg, noen ganger ut av landet. Det var ihvertfall det jeg hørte. Jeg vet ikke hvordan det er nå. Jeg valgte bioingeniør istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å starte på radiograf-utdanningen, men angret meg da jeg hørte om trangt arbeidsmarked. Jeg tror du har en mye bedre sjanse på å få jobb etter endt sykepleierstudie, dessuten har du litt flere muligheter (spesialisere deg feks) med sykerpleierutdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet radiograf, men jobber ikke som det. Det er trangt om plassen på arbeidsmarkedet, men tror ingen fra kullet mitt måtte til utlandet.. Du kan jo ta videreutdanning innen ct eller mr. Selv videreutdannet jeg meg til stråleterapeut noe jeg aldri har angret på. Kunne egentlig ikke tenkt meg å jobbe som radiograf må jeg innrømme :)

Anonymkode: 11ba7...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også utdannet radiograf, men har aldri jobbet som det, pga dårlig arbeidsmarked. Jeg tok ny utdanning, i likhet med en del andre fra samme kull.  

Anonymkode: db746...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Arbeidsmarkedet har blitt bedre de siste par årene, så det er ikke umulig å få seg jobb lengre.. tror du heller bør vurdere det utifra hvor du bor i landet, hva interessene dine er osv.. Som sykepleier er du mer med pasientene, som radiograf er det mer tekniske ting med mindre pasientkontakt.. du kan selvsagt videreutdanne deg, akkurat som en sykepleier kan. 

Anonymkode: 9cf8b...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...