Gå til innhold

Suppeboller på noe annet enn medisterfarse?


Wenda

Anbefalte innlegg

Har så lyst på suppe med suppeboller, men jeg har ikke medisterfarse. Kun kjøttdeig og karbonadedeig. Kan man tilsette noe til kjøttdeigen som gjør at de minner mer om suppeboller?   Blir ikke helt det samme med kjøttboller i grønnsaksupper og slikt syns jeg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma laget alltid suppeboller av karbonadedeig, de blir kjempegode. Men du kan jo krydre den sånn som medisterfarsen krydres. Eller kjøpe en pakke svinekjøttdeig og lage farse av den.

Anonymkode: c402a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva hun brukte av krydder? 

Får ikke kjøpt svinekjøttdeig heller. Lommeboka er tom :(  men  har fryseren full av kjøttdeig da :) 

Samboeren min lurte på om jeg kanskje kunne spe den ut med litt kokosmelk eller creme fraiche for å få den mer medisterfarse-lignende. Kan det funke tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det blir aldri det samme som medisterfarse, men det går veldig fint an å lage (kjøtt-)boller som er spedd med creme fraiche. Bruk gjerne et egg, også. Kjøttdeigen får litt mer farsekonsistens på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva hun brukte av krydder? 

Får ikke kjøpt svinekjøttdeig heller. Lommeboka er tom :(  men  har fryseren full av kjøttdeig da :) 

Samboeren min lurte på om jeg kanskje kunne spe den ut med litt kokosmelk eller creme fraiche for å få den mer medisterfarse-lignende. Kan det funke tro?

Hun brukte sikkert bare salt og pepper, men medisterfarse krydres med ingefær og muskat, det kan hende det hjelper på smaken.

Anonymkode: c402a...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...