Gå til innhold

Forvirra og usikker :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet dette kan høres ut som en dum fjortisgreie, men jeg ønsker å høre noen andres meninger likevel.

Tidligere i høst fikk jeg kontakt med en gutt over Tinder. Vi er begge 21 år. Vi snakket mye, la til hverandre på Facebook, Instagram og Snapchat. Det ble aldri at vi møttes (flere årsaker, blant annet at han ble innlagt på sykehus med en ryggskade), men han sa flere ganger at vi må få til å møtes snart. Han virket veldig hyggelig og interessert, og jeg var selvfølgelig veldig gira på han jeg også. 

For et par uker siden sluttet han å svare på snappene jeg sendte (var som regel der vi kommuniserte, enten med bilder eller chaten), og jeg ble veldig langt nede da jeg innså at han hadde mistet interessen og kanskje hadde funnet noen andre. Vi hadde hatt hjerte på Snapchat i laaang tid, men det ble etter hvert bare smilefjes, og til slutt var han ikke på bestevennlista mi lengre. Jeg sendte fortsatt snaps (men ikke like mye som før, bare fellessnaps osv.), men han svarte aldri. Jeg kom ganske fort over han, og var ikke særlig lei meg lengre.

For et par dager siden sendte han meg plutselig en snap. Usikker, men det var sikkert en fellessnap, men synes det var litt rart at han plutselig sendte den til meg siden han bevisst ikke hadde svart eller sendt til meg på ganske lang tid. Jeg valgte å ikke svare, siden jeg synes det er litt dårlig gjort at han plutselig brøt kontakten etter å ha snakket så mye sammen nesten hver dag. 

Nå ikveld fikk jeg en ny snap, som jeg også synes er rart at han plutselig sender til meg. Tidligere må han jo bevisst ikke ha sendt til meg, men nå gjør han det plutselig igjen. Får nesten vondt i magen, fordi nå kommer interessen tilbake, og jeg som nesten hadde kommet over han. Er en person som blir veldig lett opphengt i gutter, særlig hvis de også viser interesse. Dette gjør at jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg svare han, eller være like overlegen som han har vært den siste tiden? 

Kan jo være bare tilfeldig at han sender til meg, men jeg aner jo rett og slett ikke. Orker ikke å bli såret en gang til :( 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett. Dette ER en fjortisgreie.

Dere har aldri engang hatt en date. Du har aldri truffet fyren! Har du et over middels behov for bekreftelse fra menn? 

Mener ikke dette offensivt, men dette minner litt om da man utviklet en "crush" på ungdomsskolen - enten fordi man kjedet seg i mattetimen eller fordi han var en av de få som viste interesse og det var spennende. 

Anonymkode: f75ad...d25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til han sender noe direkte til deg.

Anonymkode: c469f...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett. Dette ER en fjortisgreie.

Dere har aldri engang hatt en date. Du har aldri truffet fyren! Har du et over middels behov for bekreftelse fra menn? 

Mener ikke dette offensivt, men dette minner litt om da man utviklet en "crush" på ungdomsskolen - enten fordi man kjedet seg i mattetimen eller fordi han var en av de få som viste interesse og det var spennende. 

Anonymkode: f75ad...d25

Jeg VET at det minner om en fjortisgreie. Men det er vanskelig å forklare. Vi snakket mye, og ble "godt kjent". Han ble innlagt på sykehus, så vi kunne ikke møtes den helgen som vi hadde tenkt. Følte jo det ble litt rart at vi møttes første gang på sykehuset. Han sa flere ganger at vi må møtes snart, og jeg sa det samme. Det var noe helt annerledes enn med andre jeg har fått kontakt med. I tillegg varte det over så lang tid. Jeg tror det er høyst usannsynlig at han snakket med noen andre like mye som meg, for da kunne han jo ikke gjort annet i løpet av dagen. Men jeg vet det høres teit ut, det skrev jeg i HI. Håpet likevel noen hadde råd til meg :( 

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til han sender noe direkte til deg.

Anonymkode: c469f...e19

Ja, men jeg vet jo egentlig ikke om han sender til bare meg, noen få, eller kjempemange. Men det jeg synes er merkelig er at han plutselig BEVISST begynner å hake av meg igjen, etter så lang tid hvor han bevisst ikke har sendt noe eller svart på mine snaps (før svarte han nesten alltid, og sendte også mange snaps til meg). 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at han først lot være å svare eller sende deg noe for å signalisere at han ikke var interessert lenger. Nå som det har gått tilstrekkelig med tid og du har "tatt hintet" så kan han begynne å sende deg fellessnaps som han sender til alle andre på listen hans.

eller så har han kanskje brått begynt å tenke på deg igjen og vil sjekke om du fremdeles er interessert ved å sende deg noen snaps som ikke betyr så mye. 

Kanskje han fant en annen og droppet deg, men  så ble det slutt også vil han se om du fremdeles er ledig.

jeg tenker det første er mest sannsynlig, men man vet jo aldri. Føler med deg ts. Det er skikkelig kjipt å bli droppet sånn, selv om man bare snakker på snap. Det beste er nok bare å droppe han og gå videre. Snappene hans betyr nok ikke så mye, og hvis han faktisk var keen så ville han tatt ordentlig kontakt. Hvis det virkelig gnager på deg så kan du jo prøve å svare han og se om dere begynner å prate igjen. Bare ikke ha for høye forventninger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo tenkes at han først lot være å svare eller sende deg noe for å signalisere at han ikke var interessert lenger. Nå som det har gått tilstrekkelig med tid og du har "tatt hintet" så kan han begynne å sende deg fellessnaps som han sender til alle andre på listen hans.

eller så har han kanskje brått begynt å tenke på deg igjen og vil sjekke om du fremdeles er interessert ved å sende deg noen snaps som ikke betyr så mye. 

Kanskje han fant en annen og droppet deg, men  så ble det slutt også vil han se om du fremdeles er ledig.

jeg tenker det første er mest sannsynlig, men man vet jo aldri. Føler med deg ts. Det er skikkelig kjipt å bli droppet sånn, selv om man bare snakker på snap. Det beste er nok bare å droppe han og gå videre. Snappene hans betyr nok ikke så mye, og hvis han faktisk var keen så ville han tatt ordentlig kontakt. Hvis det virkelig gnager på deg så kan du jo prøve å svare han og se om dere begynner å prate igjen. Bare ikke ha for høye forventninger. 

Tusen takk for mange gode ord og tips! 

Ja, det kan jo være at han tror jeg har innsett at han ikke er interessert lengre (som jeg i utgangspunktet hadde gjort), og derfor kan sende meg fellessnaps. Jeg hadde jo på en måte droppet han og begynt å gå videre, tenkte nesten aldri på han lengre, men nå kjenner jeg at den vonde følelsen jeg hadde da han begynte å overse meg kommer tilbake. Burde vel egentlig slettet han på snap, men vil jo ikke det heller. Ser også nå at han har slettet matchen med meg på Tinder… Vi har jo ikke snakket der på kjempelenge (siden vi la til hverandre på snap), men synes det er merkelig at han har slettet meg der, men ikke andre steder. Blir så forvirret og lei meg :( 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode ord og tips! 

Ja, det kan jo være at han tror jeg har innsett at han ikke er interessert lengre (som jeg i utgangspunktet hadde gjort), og derfor kan sende meg fellessnaps. Jeg hadde jo på en måte droppet han og begynt å gå videre, tenkte nesten aldri på han lengre, men nå kjenner jeg at den vonde følelsen jeg hadde da han begynte å overse meg kommer tilbake. Burde vel egentlig slettet han på snap, men vil jo ikke det heller. Ser også nå at han har slettet matchen med meg på Tinder… Vi har jo ikke snakket der på kjempelenge (siden vi la til hverandre på snap), men synes det er merkelig at han har slettet meg der, men ikke andre steder. Blir så forvirret og lei meg :( 

Anonymkode: 9fc81...aec

jeg har gjort den feilen før å hekte meg på gutter som jeg vet ikke er interessert, bare fordi det er så vanskelig å gi slipp, men det har aldri lønnet seg. Kan se for meg hvordan det føles for deg akkurat nå, men jeg synes du bare skal slette han fra snap. Så kan du glemme han og finne noen andre å tenke på :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort den feilen før å hekte meg på gutter som jeg vet ikke er interessert, bare fordi det er så vanskelig å gi slipp, men det har aldri lønnet seg. Kan se for meg hvordan det føles for deg akkurat nå, men jeg synes du bare skal slette han fra snap. Så kan du glemme han og finne noen andre å tenke på :) 

Uff, knyter seg i magen av å skulle slette han. Vil på en måte ikke være den som "setter streken". Hva om han liksom er litt interessert igjen, og så sletter jeg han, da tror han jo at jeg ikke er interessert. Selvfølgelig synes jeg det er litt dårlig av han å plutselig overse meg helt (greit nok at han ikke er interessert, men da kan han si det rett ut istedet, sårer mye mindre det), men om han skulle ombestemme seg så er jeg åpen. Men så vet jeg jo ikke om han i det hele tatt er interessert, da :( Tviler egentlig, men jeg håper jo så sinnsykt, og derfor får jeg forestillinger inni hodet mitt. Som du sier, det er vanskelig å gi slipp… 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, knyter seg i magen av å skulle slette han. Vil på en måte ikke være den som "setter streken". Hva om han liksom er litt interessert igjen, og så sletter jeg han, da tror han jo at jeg ikke er interessert. Selvfølgelig synes jeg det er litt dårlig av han å plutselig overse meg helt (greit nok at han ikke er interessert, men da kan han si det rett ut istedet, sårer mye mindre det), men om han skulle ombestemme seg så er jeg åpen. Men så vet jeg jo ikke om han i det hele tatt er interessert, da :( Tviler egentlig, men jeg håper jo så sinnsykt, og derfor får jeg forestillinger inni hodet mitt. Som du sier, det er vanskelig å gi slipp… 

Anonymkode: 9fc81...aec

D har gjort deg noen tanker om hvem han er og hva han kan tilby deg, og derfor henger du deg fast ved håpet. Sannheten er at det du tenker og tror om han foregår i ditt hodet og det handler ikke om HAN. Det er ikke HAN du er hekta på men drømmen om hvem han kan være.....  Det knytter seg i magen fordi du tror at ved å slette han så "dumper" du drømmemannen din - sannheten er at han ikke er drømmemannen og ved å fortsette å tro det så går drømmemannen din forbi deg uten å bli lagt merke til.

Slutt å heng deg opp i tankene dine og det du tror, men bruk heller tiden din på å lete etter en som ER du håpet han her skulle være... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

D har gjort deg noen tanker om hvem han er og hva han kan tilby deg, og derfor henger du deg fast ved håpet. Sannheten er at det du tenker og tror om han foregår i ditt hodet og det handler ikke om HAN. Det er ikke HAN du er hekta på men drømmen om hvem han kan være.....  Det knytter seg i magen fordi du tror at ved å slette han så "dumper" du drømmemannen din - sannheten er at han ikke er drømmemannen og ved å fortsette å tro det så går drømmemannen din forbi deg uten å bli lagt merke til.

Slutt å heng deg opp i tankene dine og det du tror, men bruk heller tiden din på å lete etter en som ER du håpet han her skulle være... 

Men hvordan vet jeg at han her IKKE er den jeg drømmer om og forestiller meg at han er? Det er jo inntrykket jeg har fått av han som danner disse forestillingene. Interessene hans er perfekt, utseendet hans er akkurat sånn jeg liker det, han har god humor, og han veksler mellom å være litt "dirty" og det å være mer ordentlig og spørre på en voksen måte om hvordan jeg har det, hva jeg gjør ikveld osv. 

Det er liksom alle de kvalitetene han har vist meg at han har gjennom snakkingen, som gjør at jeg er blitt "forelsket" i den jeg TROR han er. Men jeg vet jo ikke. Det er det som er så vanskelig, og jeg tenker "hva hvis…", og da er det vanskelig å slutte å tenke på han. Har prøvd å glemme han og se litt på andre gutter på feks. Tinder, men det blir alltid sånn "oi, han var kjekk, men ikke like kjekk som xxxxx". Det er liksom ingen som er på høyde med han, uansett. 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, knyter seg i magen av å skulle slette han. Vil på en måte ikke være den som "setter streken". Hva om han liksom er litt interessert igjen, og så sletter jeg han, da tror han jo at jeg ikke er interessert. Selvfølgelig synes jeg det er litt dårlig av han å plutselig overse meg helt (greit nok at han ikke er interessert, men da kan han si det rett ut istedet, sårer mye mindre det), men om han skulle ombestemme seg så er jeg åpen. Men så vet jeg jo ikke om han i det hele tatt er interessert, da :( Tviler egentlig, men jeg håper jo så sinnsykt, og derfor får jeg forestillinger inni hodet mitt. Som du sier, det er vanskelig å gi slipp… 

Anonymkode: 9fc81...aec

det er i hvert fall ikke noe bra for deg å gå rundt å lure, og håpe at han vil ta kontakt. Du gir liksom en person du egentlig ikke kjenner all kontroll over humøret ditt, og det er aldri en god ide. Ved å sette streken selv og slette han, så tar du kontrollen tilbake til deg selv. Eventuelt så må du være litt tøff og ta kontakt med han, så får du svar på om han er interessert igjen. 

Jeg synes du bare skal glemme han, men det er jo opp til deg hva du har lyst til å gjøre. Men gjør noe i hvertfall! Ikke bare sitt der og forestilling deg ting, og vent på at han skal gjøre noe. Da vil du verken klare å glemme han, eller komme noe sted med han. 

Ta litt styring, ts! Vær din lykkes smed, og alt det der. :opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet jeg at han her IKKE er den jeg drømmer om og forestiller meg at han er? Det er jo inntrykket jeg har fått av han som danner disse forestillingene. Interessene hans er perfekt, utseendet hans er akkurat sånn jeg liker det, han har god humor, og han veksler mellom å være litt "dirty" og det å være mer ordentlig og spørre på en voksen måte om hvordan jeg har det, hva jeg gjør ikveld osv. 

Det er liksom alle de kvalitetene han har vist meg at han har gjennom snakkingen, som gjør at jeg er blitt "forelsket" i den jeg TROR han er. Men jeg vet jo ikke. Det er det som er så vanskelig, og jeg tenker "hva hvis…", og da er det vanskelig å slutte å tenke på han. Har prøvd å glemme han og se litt på andre gutter på feks. Tinder, men det blir alltid sånn "oi, han var kjekk, men ikke like kjekk som xxxxx". Det er liksom ingen som er på høyde med han, uansett. 

Anonymkode: 9fc81...aec

Fordi han ikke vil ha deg.. derfor..  Hadde han vært den du drømmer om og forestiller deg om at han er hadde han aldri gitt slipp på deg når han hadde muligheten til å bli bedre kjent med deg og blitt en del av livet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, knyter seg i magen av å skulle slette han. Vil på en måte ikke være den som "setter streken". Hva om han liksom er litt interessert igjen, og så sletter jeg han, da tror han jo at jeg ikke er interessert. Selvfølgelig synes jeg det er litt dårlig av han å plutselig overse meg helt (greit nok at han ikke er interessert, men da kan han si det rett ut istedet, sårer mye mindre det), men om han skulle ombestemme seg så er jeg åpen. Men så vet jeg jo ikke om han i det hele tatt er interessert, da :( Tviler egentlig, men jeg håper jo så sinnsykt, og derfor får jeg forestillinger inni hodet mitt. Som du sier, det er vanskelig å gi slipp… 

Anonymkode: 9fc81...aec

Jeg er i nøyaktig samme posisjon! Skulle nesten tro det var jeg som skrev dette! Jeg har jo ingen råd til deg siden jeg sliter med akkurat det samme, men vil bare si at jeg skjønner akkurat hva du mener.

Anonymkode: ef168...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i nøyaktig samme posisjon! Skulle nesten tro det var jeg som skrev dette! Jeg har jo ingen råd til deg siden jeg sliter med akkurat det samme, men vil bare si at jeg skjønner akkurat hva du mener.

Anonymkode: ef168...655

Dere må begge tenke over at dette faktisk ikke er en person dere kjenner men tror dere kjenner. Han er perfekt fordi dere aldri har sett noen negative sider (annet enn at det blir stille etc) Ingen kan måle seg med en fantasi - og det er det disse mennene er. Samtidig finner det menn der ute som er bedre enn fantasien og som er ekte, men de treffer dere ikke så lenge dere ikke leter etter dem. 

Tro  meg... jeg VET hva jeg snakker om.. Jeg har gjort den samme feilen mange ganger.. Når jeg innså dette og begynte å lete og ikke gi meg før jeg fant, så fant jeg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden, men ser nettinett er her- har veldig kjærlighetsorg, var ikke tilgjengelig hele tiden for en mann, derfor følte han jeg behandlet han som en ting, noe jeg aldri gjorde eller gav utrykk for-nå slettet han meg på facebook- svarer såvidt på meldinger fra meg selv om jeg skriver han betyr mye for meg og at jeg savner han.

Hvordan skal jeg gå videre, sitter og gråter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i nøyaktig samme posisjon! Skulle nesten tro det var jeg som skrev dette! Jeg har jo ingen råd til deg siden jeg sliter med akkurat det samme, men vil bare si at jeg skjønner akkurat hva du mener.

Anonymkode: ef168...655

Så bra at jeg ikke er den eneste. Får så utrolig vondt av sånne ting. Skjønner ikke hvorfor han bare kunne snakket meg meg om det istedet for å overse meg. Det hadde såret tusen ganger mindre. Og i tillegg hadde jeg sluppet å sitte her som et spørsmålstegn. Kjenner jeg er så lei, og at jeg bør bare slutte å tenke på han, men det er så utrolig mye lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 9fc81...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår veldig godt hvordan du hat det, Ts😉 Jeg har vært fanget i samme smørjen i 9 mnd. Bortsett fra at jeg traff min "drømmemann" mange nok ganger til at venner begynte å spørre om vi holdt på. Han visste hva han ville ha og gikk for det. Etterhvert som jeg fikk følelser og han merket det, var det helt stille fra han. Ta feks snap siden det er det du skriver om. Han kunne la det gå 2 uker før han sendte noe, og jeg merket at om jeg sluttet å sende noen, så sendte han heller ikke. Men med engang jeg begynte å sende til han, så begynte han å svare og sende igjen. Dette skjedde opptil flere ganger. Tilslutt avviste jeg han 1, 2, 3 og 4 ganger. Nå er det ikke mange ukene siden han prøvde seg igjen og spurte om vi skulle finne på noe, men da sa jeg rett ut at jeg er ute etter et forhold fordi jeg ble lei. Jeg vet selv at om jeg hadde begynt å treffe han igjen, så hadde følelsene blusset opp igjen og vi hadde hatt samme runden igjen.

Han er ikke interessert i et forhold, i hvert fall ikke med meg, men håpet var der lenge fordi jeg nektet for noe annet. Nå er jeg der at han får sitte med skjegget i postkassen når han skjønner at det er forseint(om han noengang gjør det), men jeg orker ikke å ha det følelsesmessig som jeg hadde det da. Jeg har ikke slettet han fra noen sosiale medier fordi jeg synes han er en kul fyr og jeg liker personligheten hans godt, men jeg kunne aldri blitt sammen med han fordi jeg ikke hadde følt at jeg var god nok.

Du kan tenke så mye "hva hvis" "tenk om" du bare vil, men jeg tror helt ærlig og med hånden på hjertet at han ikke er interessert nok. Og det eneste som skal til for at du skal komme deg videre er at du selv må forstå det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir forvirret. Det jeg tenker når jeg leser dette er at han ikke lenger er interessert. Hadde han vært interessert hadde han jo ønsket å prate, og da ville han svart. Hva grunnen til dette er er jo veldig usikkert. For å få orden på tankene dine og slippe å føle deg ille, ville jeg sendt han en melding og spurt hva han egentlig driver med. Spør om han fortsatt er interessert i å møte deg eller ikke, og at du blir forvirret av måten han oppfører seg på. Hvis han faktisk tørr å si sannheten, slipper du å gå rundt og lure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden, men ser nettinett er her- har veldig kjærlighetsorg, var ikke tilgjengelig hele tiden for en mann, derfor følte han jeg behandlet han som en ting, noe jeg aldri gjorde eller gav utrykk for-nå slettet han meg på facebook- svarer såvidt på meldinger fra meg selv om jeg skriver han betyr mye for meg og at jeg savner han.

Hvordan skal jeg gå videre, sitter og gråter her.

Hei beklager at jeg ikke så denne i går, hvordan går det med deg? Og jeg tror nok det går fint om du kupper tråden. Eventuelt så kan du sende meg PM også :) 

Jeg tenker med en gang, er det en sånn mann du vil ha? Som er usikker og dramatisk og har behov for å skape problemer kontra å kommunisere hans behov og ønsker? Hvis du tenker etter på helheten med han, hva er det han har som er så spesielt at du vil kjempe for han? Altså noe han har som ingen andre kan gi deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei beklager at jeg ikke så denne i går, hvordan går det med deg? Og jeg tror nok det går fint om du kupper tråden. Eventuelt så kan du sende meg PM også :) 

Jeg tenker med en gang, er det en sånn mann du vil ha? Som er usikker og dramatisk og har behov for å skape problemer kontra å kommunisere hans behov og ønsker? Hvis du tenker etter på helheten med han, hva er det han har som er så spesielt at du vil kjempe for han? Altså noe han har som ingen andre kan gi deg?

Gode spørsmål, takk nett i nett.

Det går litt bedre, men har hjertesorg ennå. Han skrev på meldingen til meg at det var i orden jeg ikke kom, og at de sikkert hadde behov for en rolig helg. Det var ikke sant, han skrev han ble knust når jeg ikke kom.

Har meldt med han i dag, han sier han stadig har masse følelser for meg, jeg vet ikke, føler meg sliten- vet ikke hvofor jeg kjemper og hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...