Gå til innhold

Juleball til Vinterball , hva synes du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/skolen-endret-navn-pa-festen-fra-juleball-til-vinterball-da-ble-det-brak/3423164036.html

Hva synes du? Gjorde de det rette her? Tror dere virkelig noen blir fornærmet av at noe heter " juleball " ? Vinterball høres jo barnslig ut. 

Men gjør dere klar til vinterbord også. 

- Ingen innvandringsdebatt

- Jeg synes det er trist at voksne velger å gjøre dette til en innvandrerdebatt. Det er ikke det det handler om, sier avdelingsleder Knut Wilsgård ved Runni ungdomsskole til Nettavisen.

Han forteller at det er skolens ledelse og FAU som står bak arrangementet og at navneendringen skyldes et ønske om å hilse alle velkommen - uansett kultur og religion

- Vi valgte å endre navnet fordi vi ønsket et arrangement der alle kan være med, sier han

Anonymkode: 2fe27...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke Juleball eller Julebord fornærmer muslimer eller noen andre grupper.  Så dette er unødvendig og skaper dårligere intergrering. 

Anonymkode: 2fe27...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Juleball eller Julebord fornærmer muslimer eller noen andre grupper.  Så dette er unødvendig og skaper dårligere intergrering. 

Anonymkode: 2fe27...65d

Da jeg gikk på ungdomsskolen ble navnet endret fra juleball til årsball, grunnet ekskluderingen av Jehovas vitner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkastelig. Da jeg gikk på ungdomsskolen for noen år siden byttet de navn fra juleball til nyttårsball, vi følger et trist mønster i en negativ retning. 
Er ikke sikkert at det var muslimer eller andre troende som ba om å endre navnet, godt mulig at det heller var noen som ville "hjelpe" dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt komisk om man skal være så redd for å støte noen at det ikke kan hete juleball en gang. Tviler på at det er særlig mange som faktisk blir støtt, men at det sitter noen godfjotter i skoleledelsen som strør rundt seg med missforstått "godhet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...