Gå til innhold

Biltur i Europa - leie av bil


lovelife61

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker å kjøre gjennom Europa neste sommer med noen venner og ønsker å leie bil. Vi skal kjøre gjennom 18 land.

Jeg lurer på noe om leie av bil. Er det mulig å leie en bil i Oslo, og kjøre gjennom hele Europa og så levere bilen et sted i Tyskland?

Vil ta det litt med ro på slutten av turen i Tyskland og ta fly hjem. Og hvor mye vil det koste for 1-1,5 måneder? Vil helst leie en stor bil, som f.eks Suburban slik at hvis vi må, kan vi sove i bilen. 

 

Takk!

Endret av lovelife61
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste/rimeligste er nok å leie bil fra flyplassen i Frankfurt, dvs fly tur-retur Gardermoen. Leie fra Oslo blir nok veldig dyrt.  Det er vanskelig å få tak i amerikansk bil nedover på kontinentet, så du havner nok på en VW Multivan eller Peugeot Boxer.

Ulempen med å fly såpass langt opp og ned er at man mister litt begrepet av "bilferie" og avstander. Dog er som regel Danmark og Sverige transportetapper uansett...

Kostnader på leiebil har jeg ingen erfaring med da jeg alltid kjører egen bil, men det sier seg selv at det er mest lønnsomt med en avtale med fri km. Koster som regel rundt 4-5000kr pr uke med litt stor leiebil, så 4-6 uker med stor bil blir neppe billig.

Dog er bilferie en fin måte å oppleve et land på. Overnatting i bilen er uproblematisk, jeg ha sovet i bilen utallige ganger uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...