Gå til innhold

Flaut! Livredd etter mareritt! Han vil ikke sove med lyset paa....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter en maraton med skrekkfilmer sammen med samboer hadde jeg det ultimate mareritt. Jeg har aldri opplevd lignende, og angsten sitter i fremdeles nesten en uke senere. Jeg blir livredd naar vi skal sove. En irrasjonell frykt som jeg ikke kan kontrollere. Det hjelper at vi sover sammen, men jeg ligger vaaken lenge og har sovet veldig lite. Angsten sitter i selv om lyset er paa, men det oppleves tryggere. 

Han synes jeg oppfoerer meg latterlig virker det som. Og han blir sur fordi jeg vil ha lyset paa. Vi bor i en ny, lys fin leilighet og jeg har aldri vaert redd paa denne maaten foer. Jeg har vaert i noen skremmende virkelige situasjoner, men de har ikke sittet i slik som dette, og samboer har alltid vaert der for meg da. Naa faar han meg bare til aa foele meg dum, og alene, noe som ikke hjelper paa angsten.

Om noen vil vite handlet marerittet om en demon som latet som den var moren min og var med meg paa shopping. Der drepte, mishandlet og kvalte demonen meg. Jeg fikk ny kropp hver gang jeg doede... Og jeg foeler den er her enda. Jeg VET den ikke er det, men foelelsen i kroppen sier at den er der, og det er helt forferdelig :-( og ja, irrasjonellt. Det er jeg fullt klar over.

dette skjer forresten kun i forbindelse med naar jeg skal sove. Jeg kan jo ikke akkurat forvente at samboeren min skal vaere vaaken med meg om natta, eller sjekke under senga og i skap etter "demoner", men ... Vi har forresten ikke sovet med lyset paa, jeg har bare spurt om det. Og da har han gjort narr av meg.

Anonymkode: 623e5...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har permanent mørkredsel, så jeg har stor forståelse for angsten din.

Min mann liker heller ikke spesielt godt å sove med lyset på. Løsningen har blitt at jeg har et lite nattlys på (Sånn ala det man får kjøpt til barn), også har jeg døra på gløtt til gangen, der lyset står på. Jeg syns det hjelper i hvert fall. Og be mannen tørke av seg gliset ;) Redsel er ikke rasjonelt og det finnes GARANTERT noe helt idiotisk som HAN er redd.

Anonymkode: 04ed3...605

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Etter en maraton med skrekkfilmer sammen med samboer hadde jeg det ultimate mareritt. Jeg har aldri opplevd lignende, og angsten sitter i fremdeles nesten en uke senere. Jeg blir livredd naar vi skal sove. En irrasjonell frykt som jeg ikke kan kontrollere. Det hjelper at vi sover sammen, men jeg ligger vaaken lenge og har sovet veldig lite. Angsten sitter i selv om lyset er paa, men det oppleves tryggere. 

Han synes jeg oppfoerer meg latterlig virker det som. Og han blir sur fordi jeg vil ha lyset paa. Vi bor i en ny, lys fin leilighet og jeg har aldri vaert redd paa denne maaten foer. Jeg har vaert i noen skremmende virkelige situasjoner, men de har ikke sittet i slik som dette, og samboer har alltid vaert der for meg da. Naa faar han meg bare til aa foele meg dum, og alene, noe som ikke hjelper paa angsten.

Om noen vil vite handlet marerittet om en demon som latet som den var moren min og var med meg paa shopping. Der drepte, mishandlet og kvalte demonen meg. Jeg fikk ny kropp hver gang jeg doede... Og jeg foeler den er her enda. Jeg VET den ikke er det, men foelelsen i kroppen sier at den er der, og det er helt forferdelig :-( og ja, irrasjonellt. Det er jeg fullt klar over.

dette skjer forresten kun i forbindelse med naar jeg skal sove. Jeg kan jo ikke akkurat forvente at samboeren min skal vaere vaaken med meg om natta, eller sjekke under senga og i skap etter "demoner", men ... Vi har forresten ikke sovet med lyset paa, jeg har bare spurt om det. Og da har han gjort narr av meg.

Anonymkode: 623e5...8ab

Vi som opplever mareritt iblant vet hvordan det kan sitte i.Det hjelper å ha lys på,men om det ikke går,kan du høre på radio? I øreplugger sånn at han ikke blir forstyrret? Det hjelper ihvertfall meg,men nå sitter ikke marerittene i mer enn et døgn ca.Virker voldsomt at du sliter så lenge etter,men det går vel over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så The Conjuring for et par uker siden og da måtte jeg ha lyset på et par netter etter det. Det hjelper, som du sier, at vi sover sammen, men når han sovner blir jeg like redd! Han klager også over at lyset står på, men han sovner jo uansett så jeg bryr meg ikke om det.

Anonymkode: 0c123...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at dette er mareritt pga filmene. Er veldig mange som drømmer om demoner nå for tiden siden vi lever i en tidsalder (spesielt nå siden august) hvor vi gjennomgår et bevissthetsskifte og ånder og demoner faktisk er en del av hverdagen vår bare at vi ikke helt vet om det enda. Mange mennesker har demoner i seg

Anonymkode: 31cfd...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at dette er mareritt pga filmene. Er veldig mange som drømmer om demoner nå for tiden siden vi lever i en tidsalder (spesielt nå siden august) hvor vi gjennomgår et bevissthetsskifte og ånder og demoner faktisk er en del av hverdagen vår bare at vi ikke helt vet om det enda. Mange mennesker har demoner i seg

Anonymkode: 31cfd...677

Haha! Dette kan vel neppe kalles hjelpsomt for TS?

Det er helt usannsynlig at TS, eller TS' mor har demoner i seg, og TS bør tenkte minst mulig på sånt :)

Anonymkode: 04ed3...605

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det samme problemet i perioder, og jeg har kjøpt en sånn dimme-lampe. Når den står på ganske svakt plager den ikke samboeren, og lyset er sterkt nok til at jeg har oversikt over rommet ☺ 

Anonymkode: 83eb1...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å sove med lyset på, så skjønner samboeren din godt. 

Tull og tøys, det har jeg gjort helt problemfritt i tredve år ;)

Anonymkode: 04ed3...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Tull og tøys, det har jeg gjort helt problemfritt i tredve år ;)

Anonymkode: 04ed3...605

Det er tull og tøys at jeg og mange andre ikke klarer å sove med lyset på fordi du gjør det? Atte, hæ? Folk er forskjellige vet du, og det gir deg faktisk dårligere søvnkvalitet å sove med lyset på. Det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tull og tøys at jeg og mange andre ikke klarer å sove med lyset på fordi du gjør det? Atte, hæ? Folk er forskjellige vet du, og det gir deg faktisk dårligere søvnkvalitet å sove med lyset på. Det er fakta. 

Åh beklager. Jeg misforsto. Da du skrev at det ikke går an å sove med lyset på gikk jeg ut i fra at du mente det universelt. Altså, akkurat den samme misforståelsen som du gjør nå :)

Anonymkode: 04ed3...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sove på sofaen i en periode? Eller at kjæresten din kan ha sånn sove-maske forran øyenene? Eller tenker jeg også at musikk på ørene kunne vært noe.

Kanskje handler angsten om noe annet? Har du et ok forhold til moren din? En uke redsel etter et mareritt er kjemperart. Om det fortsetter, så burde du kanskje oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert at dette er mareritt pga filmene. Er veldig mange som drømmer om demoner nå for tiden siden vi lever i en tidsalder (spesielt nå siden august) hvor vi gjennomgår et bevissthetsskifte og ånder og demoner faktisk er en del av hverdagen vår bare at vi ikke helt vet om det enda. Mange mennesker har demoner i seg

Anonymkode: 31cfd...677

Det der må du dra lenger sør med. 

Anonymkode: d83dc...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, kjenner meg veldig godt igjen, men heldigvis er kjæresten min sånn som sovner på 2 minutter uansett hvor han er og hvordan forholdene er, så han har aldri brydd seg hvis jeg vil ha lyset på en natt. har desverre ikke noen bedre tips en de over, men håper at det blir bedre for deg snart og at du får sove godt igjen, føler med deg! :(

Anonymkode: bd724...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...