Gå til innhold

Jeg er alkoholiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og har allerede fullført en bachelor. Nå er jeg i gang med etterutdanning slik at jeg forhåpentligvis får en god jobb med god lønn til neste år.

Men jeg bærer på en stygg hemmelighet: jeg er alkoholiker. Jeg kan drikke flere dager på rad og det kreves mye alkohol for at jeg skal bli full. Jeg sliter med det sosiale og søvn, men når jeg drikker klarer jeg både å være åpen og jeg får sove.

I dag hadde jeg møte med psykolog. For første gang på veldig lenge snakket jeg åpent om min avhengighet. Drikkingen min har aldri gått på bekostning av verken studier eller forhold til venner/familie, men den har blitt et problem for meg selv. Jeg føler en indre ro av drikkingen, men jeg sliter meg selv ut også.

Om det er noen andre som sliter med alkoholisme, eller har klart å komme seg ut av dette, kom gjerne med innspill.

Anonymkode: 7752d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte å drikke daglig, og mye. også andre rusmidler. Det ble lettere når jeg begynte med noe jeg trivdes med. Men det som endret mest var å gå ned i vekt og å begynne å løpe. En kompis ga meg et råd som hjalp enormt mye: "Du MÅ løpe selv om du er bakfull, eller så får du aldri gjort det!" En 10k etter å ha drukket 16 timer, sovet tre og så spist et "måltid" på McDonalds får deg fort til å revurdere valgene. Dessuten fant jeg mye av roen jeg fikk av alkohol i løpingen, og det hjalp litt med søvnen (ikke like mye som et par flasker cato negro og en blåvalium men men). 

jeg ble også mer motivert når andre begynte å kommentere at jeg så friskere ut og bedre ut. Det tar bare to-tre måneder så er du et nytt menneske.

Jeg drikker fortsatt men bare til helgene, kan ikke drikke før jobb dessverre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider