Gå til innhold

Kjeder meg i den nye familien...er ofte sint og irritert pga småting.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dagene er så like. 

Jobb, hente Jentungen i barnehagen, spise middag, legge barn, se tv, sove..... Osv osv

Samme greia hver dag. Jeg holder på å bli totalt sinnsyk. Jeg føler ikke jeg har noe å vokne opp til. Det er koselig å være med datteren min, men hun er ennå så ung (4år) at det er liksom ikke så mye å finne på som jeg synes er morsomt. 

Ikke misforstå, jeg er utrolig glad i henne og jeg ville aldri byttet ut henne mot noe annet i verden. Men jeg hadde ikke forestilt meg at livet med barn skulle bli så kjedelig. 

Dette gjelder spesielt når barna til kjæresten er her. Da leker alle tre barna sammen oppe på stua og det er aldri en rolig stund. Det nytter ikke å jage dem ned på rommene sine for å leke, for de er oppe igjen før det har gått 5 min, og fortsetter å klenge på oss voksne. Jeg blir gal. Timene fra etter middag og frem til kveldsmaten er til tider uutholdelig. 

For hva skal vi finne på? 

Jeg synes å spille spill med dem er kjedelig. Fordi de greier ikke konsentrere seg eller fokusere. Å spille kort er det samme, kjedelig. Å gå ut er kjedelig, fordi jeg blir gående i hælene på dem rundt i hagen. Fordi de ikke gidder gå ut hvis vi ikke blir med (tåpelig spør du meg). 

Å gå tur kan jeg godt gjøre, men da kjeder de seg(spesielt samboerens barn, maser og sutrer fra ende til annen). 

Å dra på besøk til folk er greit, men de kjeder seg med en gang, pluss at jeg blir så stresset og synes de bråker så sinnsykt hele tiden. Bruker mer til på å hysje på dem enn å snakke med de jeg er på besøk hos. 

Sorry å si det. Men når samboerens barn er her så kjeder jeg meg. Føles som at det ikke er verdt å Stå opp om morgenen. 

Kjenner jeg blir irritert på meg selv når jeg tenker sånt som dette. Men likevel. Jeg kunne ikke vite at det skulle bli sånn, før jeg flytta inn hit. Alt gikk så bra før, da vi bodde hver for oss. 

 

 

Anonymkode: 2561a...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er deprimert. Kanskje du skulle snakket med fastlegen din og spurt om henvisning til psykolog? De kan hjelpe deg å se det positive i hverdagen. Slitsomt å gå rundt å ikke ha det bra. Og det er vanskelig å lære barna til å se positivt på ting når det virker som du uttrykker veldig godt i hverdagen at du kjeder deg. Da vil barna ta etter. 

Eller så går det jo alltids an å finne på noe andre ting med barna. Ikke alle som liker å leke barneleker med barna. Men kan jo dra å besøke et svømmebasseng feks? Gjøre noe sammen hele familien. Det er vel koselig å se at barnet har det gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe Bose QC25, så slipper du å høre bakgrunnsstøyen. Så kan du begynne å bruke www.reddit.com. For all del, ikke bli en sånn familiemor som skal torturere familien med å ha det "gøy" sammen. Å være med familie suger alltid, ved å presse på med det vil du bare irritere alle de andre. Finn deg en hobby, jeg ser masse damer med barnevogner på kaffesteder, kanskje du bør begynne å drikke frappuchino eller noe? Dersom du er overvektig kan du jo prøve et treningsstudio isteden, eller dans eller geochacing eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne en hobby da? 

Siden du har samboer og (såvidt jeg forstår) han har egne barn så går det vel kanskje an at dere bytter på litt med ansvar for en periode? Nå skriver du ingenting om hvor ofte hans barn er hos dere, men kan du ikke snakke med kjæresten din og forklare hvordan du føler deg. Kanskje dere kan komme til en enighet om at (for en periode) så kan han ta litt ekstra ansvar og du kan få litt "fri" i helgene til å gjøre noe annet?

Jeg er småbarnsmor og skjønner helt klart at rutiner er kjedelig over tid, men det er noe som hører med. Jeg har også hatt perioder hvor jeg har syntes det er ille og kjedelig, men da har jeg snakket med samboer om det og han har stilt opp litt ekstra. På samme måte stiller jeg også opp for han hvis han har behov for å kunne gjøre litt andre ting.

Se om du kan få skvist inn noen timer en dag i uken til å gjøre noe for deg en periode. Massasje, shopping, kurs i ett eller annet, vin med venninne, - ja, noe som er helt uten barn og barneprat.

:) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker du trenger avveksling.

Hverdagen skal ikke måtte være såååå kjedelig :) Du skal gjøre dette i mange år fremover så du må ta ansvar for å gjøre det bedre, rett og slett! 

Ignorer mas og gjør dine egne ting i større grad. Som feks bake, eller annen hobby. Du trenger ikke sprette opp og serve barna heller. De får lære seg at du liker å være litt i fred.

Forlat huset mer! Gå tur alene. 20 minutter her og der får du til. Gå på kino alene! Det går an:) Sett deg på en kafe, ta deg en lur. ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du trenger avveksling.

Hverdagen skal ikke måtte være såååå kjedelig :) Du skal gjøre dette i mange år fremover så du må ta ansvar for å gjøre det bedre, rett og slett! 

Ignorer mas og gjør dine egne ting i større grad. Som feks bake, eller annen hobby. Du trenger ikke sprette opp og serve barna heller. De får lære seg at du liker å være litt i fred.

Forlat huset mer! Gå tur alene. 20 minutter her og der får du til. Gå på kino alene! Det går an:) Sett deg på en kafe, ta deg en lur. ..

Skriver under på denne. Finn deg en hobby eller to. Snakk med samboeren om at du trenger egentid til å gjøre noe du syns er spennende. I bytte så kan han få egentid til å drive med noe som han liker.  Gjør hverandre litt sånne tjenester, det vil nok hjelpe til med å holde forholdet godt i lang tid. Samtidig så får dere noe å glede dere til begge to (så sant han ønsker alenetid, eventuelt kompistid).

Anonymkode: 4bf0f...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke å finne på noe med barna hle tiden. Da jeg var barn og ung var det ingen voksne som var der og lekte med oss. Det måtte vi gjøre selv. Vi var ute og lekte eller var på rommene og lekte . Synes det er tull at voksne skal være til stede hele tiden. Sett deg og hold på med ditt, så får barna bare kjede seg. Jeg er heller ikke noe lek med barn person (derfor jeg aldri har villet ha en kjæreste med barn (små barn)min kjærestes barn er så store at de klarer seg selv og er i en alder at det er artig å ha de på besøk og høre på hva de liker og hvordan de betrakter livet. Det er kjedelig med småbarn, særlig nå som alle skal være så perfekte mødre og fedre og leke og underholde hele tiden. La barna klare seg litt selv. Det er jeg vant til (det gikk ikke bra med meg, men det var ikke derfor :-))Men det gikk bra med alle vennene mine , og de måtte også leke alen uten voksne.

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksus livet tenker jeg. Tenk deg om med hvor heldig du er og prøv å sett mer pris på alle de små tingene så ser du kanskje litt annerledes på livet snart. Finn deg en hobby. Jenta du er gammel nok til å være hos venner eller familie i ny og ne for at du skal ha det gøy. Gjør noe som gleder deg hver dag er mitt råd.

Anonymkode: d7784...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger da ikke å finne på noe med barna hle tiden. Da jeg var barn og ung var det ingen voksne som var der og lekte med oss. Det måtte vi gjøre selv. Vi var ute og lekte eller var på rommene og lekte . Synes det er tull at voksne skal være til stede hele tiden. Sett deg og hold på med ditt, så får barna bare kjede seg. Jeg er heller ikke noe lek med barn person (derfor jeg aldri har villet ha en kjæreste med barn (små barn)min kjærestes barn er så store at de klarer seg selv og er i en alder at det er artig å ha de på besøk og høre på hva de liker og hvordan de betrakter livet. Det er kjedelig med småbarn, særlig nå som alle skal være så perfekte mødre og fedre og leke og underholde hele tiden. La barna klare seg litt selv. Det er jeg vant til (det gikk ikke bra med meg, men det var ikke derfor :-))Men det gikk bra med alle vennene mine , og de måtte også leke alen uten voksne.

Med hilsen fra:

Jon Are

Er så enig! Barna trenger ikke aktiviseres hele tiden, det er lov å kjenne på at man kjeder seg! Finn på noe å gjøre som du liker og så får barna styre med sitt. Har vært en del klenging her også, men de er nå så store at det er mer slutt på det. Men det er farlig å kjede seg her også...

Anonymkode: 41157...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bråker, de gidder ikke konsentrere seg, og de hater å besøke foreldrenes venner. Det er bare sånn de er.

Som alle andre sier, finn deg en hobby. Er jo hundre ting du kan gjøre hjemme, som å skrive, tegne, male, strikke, spille, snekre og lese. Barna sier fra om det er noe de trenger, stort sett klarer de seg fint selv. Om bråk plager deg er faktisk ikke et skikkelig headset noe hakkende galt råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker vi spilte litt spill på kveldene, men på dagtid var vi enten på skolen eller så var vi ute med venner. Nå er jo unger så opptatt av ipad, pc, tv at hvis de blir fratatt de tingene så er det såååå kjedelig. Og foreldrene ser ikke hva de gjør med ungene. Her var heller ikke ungene begeistret over å måtte gå på tur, men de hadde ikke noe valg, og nå stiller de ikke spørsmål engang når vi sier de skal på tur. Legg opp til at det blir koselig, ha litt sjokolade på lur og evt. andre premier. Unger vet ikke at det er kjekt å gå på tur, det er faktisk en ting vi voksne må lære de!

Anonymkode: 41157...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er så like. 

Jobb, hente Jentungen i barnehagen, spise middag, legge barn, se tv, sove..... Osv osv

Samme greia hver dag. Jeg holder på å bli totalt sinnsyk. Jeg føler ikke jeg har noe å vokne opp til. Det er koselig å være med datteren min, men hun er ennå så ung (4år) at det er liksom ikke så mye å finne på som jeg synes er morsomt. 

Ikke misforstå, jeg er utrolig glad i henne og jeg ville aldri byttet ut henne mot noe annet i verden. Men jeg hadde ikke forestilt meg at livet med barn skulle bli så kjedelig. 

Dette gjelder spesielt når barna til kjæresten er her. Da leker alle tre barna sammen oppe på stua og det er aldri en rolig stund. Det nytter ikke å jage dem ned på rommene sine for å leke, for de er oppe igjen før det har gått 5 min, og fortsetter å klenge på oss voksne. Jeg blir gal. Timene fra etter middag og frem til kveldsmaten er til tider uutholdelig. 

For hva skal vi finne på? 

Jeg synes å spille spill med dem er kjedelig. Fordi de greier ikke konsentrere seg eller fokusere. Å spille kort er det samme, kjedelig. Å gå ut er kjedelig, fordi jeg blir gående i hælene på dem rundt i hagen. Fordi de ikke gidder gå ut hvis vi ikke blir med (tåpelig spør du meg). 

Å gå tur kan jeg godt gjøre, men da kjeder de seg(spesielt samboerens barn, maser og sutrer fra ende til annen). 

Å dra på besøk til folk er greit, men de kjeder seg med en gang, pluss at jeg blir så stresset og synes de bråker så sinnsykt hele tiden. Bruker mer til på å hysje på dem enn å snakke med de jeg er på besøk hos. 

Sorry å si det. Men når samboerens barn er her så kjeder jeg meg. Føles som at det ikke er verdt å Stå opp om morgenen. 

Kjenner jeg blir irritert på meg selv når jeg tenker sånt som dette. Men likevel. Jeg kunne ikke vite at det skulle bli sånn, før jeg flytta inn hit. Alt gikk så bra før, da vi bodde hver for oss. 

 

 

Anonymkode: 2561a...23c

Jeg er veldig forundret, og kanskje litt skremt, over at du helt tydelig tror at barna skal underholde deg.

Du er veldig opptatt av at alt er så kjedelig og det virker som om dette plager deg mer enn det plager barna. Det er sant som mange skriver over her at barn ikke trenger å underholdes, men det er heller ikke meningen at barna skal underholde deg.

Jeg tror ikke du har vært forberedt på hva det vil si å ha barn. Et liv med barn består nemlig veldig mye av rutinepregede aktiviteter og til dels av mye kjedelige ting.

Men la barna være barn og bruk tiden de leker og holder på med sine ting, til å gjøre ting du liker og involver barna i ting som likevel skal gjøres i huset. Det inviterer ofte til mange hyggelige stunder uten at det nødvendigvis er en organisert aktivitet.

Å ha barn er en lang reise/evigvarende jobb med mye rutine, leking og gøy, kjedelige oppgaver som klesvask og husarbeide og sist, men ikke minst, mye kjærlighet og glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...