Gå til innhold

Tørr du bruke popcorntime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt popcorntime endel, og lastet ned torrenter ca hver dag i over 7 år. Jeg regner med at jeg hadde hørt noe om det var reell fare for bøtelegging. Nå skal det sies at jeg sjelden laster ned filmer, og aldri laster ned musikk, det virker som det er disse bransjene som er mest oppbrakt over filnedlasting.  

Om det faktisk fantes en betalingside som kunne tilby meg alle tv-serier på markedet, umiddelbart etter at de var vist på tv hadde jeg gladelig betalt for det. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nemlig. Og siden ingen av de tilbyr det så er det ikke tjuveri.

bransjen står selv fritt til å bestemme hvor og når de vil "dele" produktene sine.
om de velger å holde tilbake et produkt så gjør ikke det nedlastinga mindre ulovelig.
men ved å gjøre dette gjør dem seg selv en bjørnetjeneste.

Det er takket være piratene at bransjen selger så mye som dem gjør og at dem når så mange mennesker.(ja faktisk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bransjen står selv fritt til å bestemme hvor og når de vil "dele" produktene sine.om de velger å holde tilbake et produkt så gjør ikke det nedlastinga mindre ulovelig.
men ved å gjøre dette gjør dem seg selv en bjørnetjeneste.

Det er takket være piratene at bransjen selger så mye som dem gjør og at dem når så mange mennesker.(ja faktisk)

Ikke nå lengre siden teknologien er foran dem og de ikke har justert seg deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også legge til at
takket være spotify laster jeg aldri ned musikk lenger
takket være steam laster jeg aldri ned spill lenger
takket være en anal filmindustri er jeg "tvunget" til å bruke popcorn time.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå lengre siden teknologien er foran dem og de ikke har justert seg deretter. 

bransjen eier fortsatt produktene dem lager. så du bestemmer på ingen vis når eller hvordan dem skal gjøre produktene tilgjengelig.
når det er sagt, bransjen gjør seg selv en jævelig stor bjørnetjeneste med deres nåværende utdaterte forretningsmodell.
popcorn time tvinger bransjen til å tenke nytt og friskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bransjen eier fortsatt produktene dem lager. så du bestemmer på ingen vis når eller hvordan dem skal gjøre produktene tilgjengelig.når det er sagt, bransjen gjør seg selv en jævelig stor bjørnetjeneste med deres nåværende utdaterte forretningsmodell.
popcorn time tvinger bransjen til å tenke nytt og friskt.

Nemlig og jeg har ingen dårlig samvittighet.

Anonymkode: 12bbb...68b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også legge til at
takket være spotify laster jeg aldri ned musikk lenger
takket være steam laster jeg aldri ned spill lenger
takket være en anal filmindustri er jeg "tvunget" til å bruke popcorn time.

Nettopp.  Jeg ønsker å kjøpe filmer og TV-serier, men hvis det i det hele tatt tilbys så er det så hinsides dyrt at jeg ikke har råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix og Viaplay er så dårlig at det betaler jeg ikke for. Hadde det vært en som lignet popcorntime som var lovlig så hadde jeg betalt for det, men å vente på neste sesonger i mange måneder etter USA er jo bare tåpelig!

 

Anonymkode: 87709...b14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt risikoen, jeg er ikke så gjerrig at jeg ikke kan avse en hundrings for et måneds abonnement på netflix eller viaplay...

Anonymkode: cd332...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt risikoen, jeg er ikke så gjerrig at jeg ikke kan avse en hundrings for et måneds abonnement på netflix eller viaplay...

Anonymkode: cd332...aae

Det er et greit alternativ for de som ser mye på tv.  Her i huset kan vi fint gå et par måneder uten å se på TV, før vi ser en hel sesong på et par uker.  Da er et månedsabonnement er dårlig alternativ.  I tillegg så skjer mye av TV-tittingen på reise eller på hyttetur, så streaming er ikke aktuelt.  Det vi ønsker oss er et sted hvor man kan laste ned hele sesonger av TV-serier til en OK penge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt risikoen, jeg er ikke så gjerrig at jeg ikke kan avse en hundrings for et måneds abonnement på netflix eller viaplay...

Anonymkode: cd332...aae

Det er ikke det at jeg er gjerrig som er problemet, men at tilbudet på tv-serie streaming er vanvittig dårlig, ikke bare må du abonnere på ett utall sider for å få tilgang til alt, men ofte blir de norske sidene dårlig oppdatert, samtidig som de ikke har alt som som vises ulike steder i verden. Jeg er etterhvert blitt en "tv-serie snobb", det er så mye som vises, og jeg gidder ikke bruke tiden min på ting som er dårlig.

Jeg er også dårlig på å vente, jeg er ikke fysisk i stand til å holde meg borte når jeg vet at at episode 8 av det siste kongeriket ble sendt i på bbc america i går kveld, og nrk fremdeles ikke har kommet til 6 enda. Jeg venter en ekstra dag på broen, for fuck utekstet dansk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man ta f.eks. Netflix seriøst? De slipper TV-serier flere måneder etter at den er ferdig på TV. F.eks. slapp de jo NETTOPP sesong 6 av Modern Family. Altså den sesongen som gikk I FJOR..... Det er jo latterlig. Skal disse strømmetjenestene være noe alternativ, må de jo slippe episodene umiddelbart etter at de er sendt på TV. Hvis ikke laster folk dem ned, så enkelt er det. Det samme gjelder filmer. For det første er det helt ræva utvalg av filmer, men når de først slipper en interessant film, så er det jo månedsvis etter at DVD er sluppet.

De har rett og slett ikke skjønt det. Den dagen Netflix og andre strømmetjenester gjør følgende grep, så vil ulovlig fildeling gå drastisk ned;

1. Slipp filmer samtidig som de slippes på DVD.
2. Slipp episoder fra TV-serier umiddelbart etter at det er sendt på TV, senest 24 timer senere
3. Øk utvalget betydelig!

Anonymkode: 5e6fc...e68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Torrents all the way. Beklager, men streaming er uaktuelt. Rett og slett fordi serier og filmer har et helt sykt behov for å ha dialoger så lave at man ikke kan høre noe, fulgt med eksplosjoner og dører som smeller med 210% volum. Innstillinger i VLC normaliserer den mannskiten. Kanskje man kan løse det på streamingtjenster gjennom third party programvare, men har ikke prøvd. Holder meg til gamlemåten med torrents og VLC.

Dagen jeg kan laste ned DRM frie filer samme dag filmer/episoder kommer ut, blir dagen jeg betaler for det. Ellers kan de enkelt ta seg en bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorntime har jeg ikke prøvd (må du altså først laste ned det du ser på, og så se det?). Jeg har en tre-fire sider jeg streamer fra, og er fornøyd med det. Da får jeg alle filmene jeg vil ha, og episoder fra serier rett etter de slippes i USA. Er ikke så redd for bøter, tenker sjelden over det.

Betaler for netflix i tillegg. Min mann vil ha teksting på filmene, og da er netflix grei, til tross for dårlig utvalg.

Anonymkode: d5a1d...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...