Gå til innhold

Blødning i tidlig graviditet


Anonimus198

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er to uker gravid og har hatt misfarget(brunt) utflod i to dager nå, så en dags pause. Når jeg idag hadde vært på do og tisset og skulle tørke meg, kom det blod på papiret. Kan det være festeblødning? Hadde det med førstemann, men mener å huske det kun varte i en dag.. Og er det mulig å få innvendig ultralyd nå eller er det for tidlig? 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En festeblødning kommer i det egget fester seg i livmorslimhinnen, så det er nok ikke en festeblødning du har, da festingen skjedde for noen uker siden.

Det er ikke uvanlig med blødning tidlig i svangerskap da gravide har blodfylte og skjøre slimhinner, slik at for noen så skal det ikke mer til enn et nys til før et blodkar brister og det kommer en liten blødning. Så blødningen kan være helt ufarlig og den kan være et fortegn på SA. Det er nok litt tidlig med ultralyd enda, men det du kan gjøre er å gå til legen din for å måle hcg. Dette måles to ganger med et par dagers mellomrom, og en fin stigning indikerer et normalt svangerskap. I uke 6-7 kan du eventuelt følge opp med ultralyd.

Anonymkode: d8286...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En festeblødning kommer i det egget fester seg i livmorslimhinnen, så det er nok ikke en festeblødning du har, da festingen skjedde for noen uker siden.

Det er ikke uvanlig med blødning tidlig i svangerskap da gravide har blodfylte og skjøre slimhinner, slik at for noen så skal det ikke mer til enn et nys til før et blodkar brister og det kommer en liten blødning. Så blødningen kan være helt ufarlig og den kan være et fortegn på SA. Det er nok litt tidlig med ultralyd enda, men det du kan gjøre er å gå til legen din for å måle hcg. Dette måles to ganger med et par dagers mellomrom, og en fin stigning indikerer et normalt svangerskap. I uke 6-7 kan du eventuelt følge opp med ultralyd.

Anonymkode: d8286...1c5

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i 10 uker tidlig i svangerskapet med barn nummer 2 og var redd det skulle gå galt. Fikk UL og de fulgte meg godt opp og resultatet var en helt perfekt baby :)

Få deg time hos lege og du vil kanskje bli sendt til sykehuset for UL, selv om det er veldig tidlig ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde i 10 uker tidlig i svangerskapet med barn nummer 2 og var redd det skulle gå galt. Fikk UL og de fulgte meg godt opp og resultatet var en helt perfekt baby :)

Få deg time hos lege og du vil kanskje bli sendt til sykehuset for UL, selv om det er veldig tidlig ennå.

Okei, takk for svar :-) Betryggende å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er 4 uker på vei vil de ikke kunne se noe som helst på UL. Det vil ikke engang betegnes som SA, men som en kjemisk. Det eneste du kan gjøre er å reise til legen og ta en hcg blodprøve og komme innom et par dager etter og måle på ny for å se om det har steget/sunket.

Anonymkode: 82fd6...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her :) 

Var hos legen idag og ble henvist til gynekologisk ultralyd. Hadde også en GU hvor han syntes det så normalt ut, men ville ikke tatt noen sjanser. Jeg er ikke to uker gravid heller som jeg trodde, men 5+0, så vil få svar på eventuelle problemer og spørsmål jeg har på UL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...