Gå til innhold

barnevakt, betaling


MissLucy

Anbefalte innlegg

12-åringen min har sittet barnevakt for første gang, for en 7-åring. Det var omkring 2,5 timer, og hun fikk 400 kroner. Jeg ble helt sjokkert.

Er det vanlig?

Jeg tenker at det er altfor mye for en 12-åring for den lille jobben, og blir nesten litt flau :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun syntes det var altfor mye selv, men hun turte ikke si noe, for hun hadde aldri møtt faren før, og ble så sjenert! Men vi har snakket om at hun kan tilby seg å sitte et par timer en annen kveld, uten betaling. Men det blir kanskje pinlig for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kveruler om penger, bare la henne ta i mot pengene å si takk. Jeg hadde nok betalt 3-400 dersom jeg hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sittet en del barnevakt når jeg var yngre, og opplevde fra tid til annen å få ekstremt godt betalt. Som regel var det hvis det var en akutt situasjon, eller hvis det var første gangen jeg var barnevakt for dem. Tror kanskje mange sper litt ekstra på første gangen som en slags ekstra takk, også går summen ned neste gang og man blir kanskje enige om hvor mye man skal betale på forhånd.

Når jeg var barnevakt flere ganger hos samme familie var vi på en måte "enige om pris" på forhånd, sånn at jeg visste jeg kom til å få 200,- for å sitte x antal timer. 

Når naboen vår da jeg var tenåring skulle føde (helt plutselig) så ringte de meg og spurte om jeg kunne passe 5 åringen frem til bestemor kom hjem. Var snakk om kanskje 3 timer en helg. Fikk nesten 1000,- for det. Har aldri fått så mye av dem tidligere eller i ettertid, men tror det var litt fordi det var såpass "akutt" :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...