Gå til innhold

Sterilisering: enklest/"best" for ham eller henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke vil bli gravid, overlater jeg ikke ansvaret for prevensjon eller sterilisering til noen andre. Min kropp, mitt ansvar.
I dag er det få forhold som varer livet ut, så etter et samlivsbrudd er du like langt hvis din mann steriliserer seg. 

Anonymkode: 97755...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inngrepet er raskt gjort, under 30 min, så vidt jeg husker. Et lite snitt på hver side av pungen. Minimalt m smerter i helingsprosessen. Kunne kjøre hjem etterpå og gå på jobb neste dag. Kan ikke skjønne at inngrepet skal kunne føre til impotens, det er jo ikke i pungen man får potens.

Så lenge man bruker tillegsprevensjon inntil man har fått "godkjent" sædprøve så er vel sterilisering noe av den sikreste prevensjonen man kan ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke vil bli gravid, overlater jeg ikke ansvaret for prevensjon eller sterilisering til noen andre. Min kropp, mitt ansvar.
I dag er det få forhold som varer livet ut, så etter et samlivsbrudd er du like langt hvis din mann steriliserer seg. 

Anonymkode: 97755...6c7

Oi, nå kom to innlegg inni hverandre. Men ja- jeg overså det med implantat, leste bare IUD. Jeg tåler generelt hormonprevensjon dårlig, derfor er ikke piller, p-stav, p-sprøyte, implantat eller hormonspiral aktuelt for meg.

Interessant betraktning, du som sier "min kropp, mitt ansvar". Det er jo på et vis sant, det. Samtidig- når man lever i et trygt og stabilt ekteskap med mye kjærlighet som har vart i 20 år så anser man sjansen for brudd som nærmest usannsynlig- og når begge synes 2 barn er nok så velger man jo som regel bare at 1 steriliserer seg/bruker prevensjon..

Inngrepet er raskt gjort, under 30 min, så vidt jeg husker. Et lite snitt på hver side av pungen. Minimalt m smerter i helingsprosessen. Kunne kjøre hjem etterpå og gå på jobb neste dag. Kan ikke skjønne at inngrepet skal kunne føre til impotens, det er jo ikke i pungen man får potens.

Så lenge man bruker tillegsprevensjon inntil man har fått "godkjent" sædprøve så er vel sterilisering noe av den sikreste prevensjonen man kan ha.

Takk for svar! Ja, det er jo kun selve sædlederen som kuttes av så cellenes vei sperres. Så vidt jeg har skjønt vil sædvæsken (uten sædcellene) komme ut på vanlig måte som før, og mengden er ca den samme. Man berører heller ikke selve penisen. Men det er nok som andre nevnte over at det KAN for noen være en psykisk reaksjon hos noen som kanskje kan være avtennende, å vite at man ikke kan gjøre noen gravide mer..?

Anonymkode: 3966a...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...