Gå til innhold

Asylleier ikke egnet for mennesker - Ikke engang økologisk mat!


FreeLife

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet, ja. Men ikke hvis de fleste får avslag og blir kastet ut uansett. 

En behandling av en asylsøknad kan koste langt mer enn 20K. Saksbehandlere, juridisk hjelp, opphold/kost/losji i påvente av resultatet osv.

Anonymkode: ecb8b...569

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, her i Norge er vi ikke rikere enn de er i Syria! Sørg for all del for å fortelle dette til andre syriske "flyktning-turister" som reiser rundt om i Europa for å se hvor de kan få en best mulig "deal". Fatter ikke at syrere gidder å sette liv og helse på spill for å komme hit, bare for å finne ut at vi er lutfattige. Hvorfor drar de ikke til land i Gulfen istedenfor? Kort reise, og de lever jo et luksusliv. 

:shoppe:

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 “A nation can survive its fools, and even the ambitious. But it can not survive treason from within.
  An enemy at the gates is less formidable. For he is known, and carries his banner openly."

 - Marcus Tullius Cicero, 106-43 f.Kr.

 

      

Anonymkode: f51f8...634

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En behandling av en asylsøknad kan koste langt mer enn 20K. Saksbehandlere, juridisk hjelp, opphold/kost/losji i påvente av resultatet osv.

Anonymkode: ecb8b...569

Alle disse utgiftene kan fint mer enn halveres hvis man ikke er særlig opptatt av å fremstå som verdens rikeste land hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at vi skal sette i gang en real dugnad slik at flyktningene får økologisk halal-kobebiff, slik som de fortjener. Vi kan sikkert ta litt penger fra skolene, eldreomsorgen og helsesektoren for å dekke det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste var at hun fikk 20 000 kroner med seg hjem fra den norske staten!!!!

Anonymkode: 5efee...bea

Ja. Denne stakkars dama har vært 2 mnd uten kjøtt! Nå må hun få dekket 2 mnd med gourmet-mat av staten som kompensasjon. Du er ikke en rasist vel? Alle vet at norsk mat ikke passer for mennesker.

 

Kun dyr og nordmenn bør nedverdiges til å ete den slags søppel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 0g det er faktisk NRK som kommer med denne historien.  :dry:

 De har tydeligvis begynt å få opp øynene de også...

Anonymkode: f51f8...634

Jeg er positivt overrasket av NRK. 

Anonymkode: 5dc3c...3da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det koster i gjennomsnitt 10.000 kr å bli smuglet til Europa, og man får mellom 20.000-70.000 i hjemreisepremie, så er jo det flere årslønner i pluss for enkelte. Hvem vil vel ikke dra og prøve lykken på noe sånt? Det er jo umulig å ikke vinne! 

Ny Chanel-veske til Aisha på Norske skattebetaleres regning. Hurra!

Anonymkode: 5dc3c...3da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel tilbake i Dubai kunne hun endelig vende tilbake til det livet hun var vant med.

– Vi har en helt annen livsstil her i Gulfen. Vi lever et luksusliv her. Det viktigste jeg lært etter oppholdet i Norge var at dere ikke er noe rikere enn det vi er her.

på utsiden fremstår dubai som paradis på jord, men bak fasaden:

landet er tynget ned av gjeld
landet er avhengig av slaveri

nei fysj, la den ignorante kjerringa reise hjem.


 

Endret av herremann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de som kommer hit oppfører seg mer som turister enn som flyktninger. Denne dama hadde jo sjekket "turistbrosjyrene" på nettet, og mente at Norge var rette sted for henne. Når ting ikke svarte til forventningene, så klaget hun. Jeg merket meg at hun klaget over størrelsen på sengene på mottaket, og mente at de var for barn. I leiligheten i Dubai hadde hun i det minste ei dobbelseng. Godt for henne!  :P

Lurer virkelig på hva hun hadde ventet. Dobbel Dubai-standard med tjenere på statens regning?

Anonymkode: 5dc3c...3da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positivt overrasket av NRK. 

Anonymkode: 5dc3c...3da

Dette var sikkert en glipp noen blir kjeftet på for. ;)

Jeg synes at vi skal sette i gang en real dugnad slik at flyktningene får økologisk halal-kobebiff, slik som de fortjener. Vi kan sikkert ta litt penger fra skolene, eldreomsorgen og helsesektoren for å dekke det. 

Veldig bra tenkt! Tenk på hvor mye penger til økologisk halalmat blir det hvis man stenger halvparten av sykehjemmene i landet og 1/2 av sykehusene. :) Hvem trenger da eldreomsorg og helsesektor? Norge har penger og de bør brukes opp snarest mulig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på et enormt asylmottak i en måneds tid før vi ble flyttet til en campingplass hvor hver familie fikk sin egen campinghytte. Det var helt OK, men ikke noe sted familier flest kunne bodd i flere år (ganske små hytter, hvor hele familien delte soverom).

Etter 6 måneder på campingplassen flyttet vi endelig til et rekkehus, og først da startet den "ordentlige" integreringen, fikk mitt eget soverom (endelig), fikk endelig bare norske naboer, fikk mine aller første norske bestevenner,  kunne invitere til bursdagsselskaper, og mye,mye mer. Barndomsminnene mine før jeg flyttet til Norge er egentlig helt borte (rart?), og nå er den barndommen jeg kjenner til fra denne tiden, og har bare gode minner.Savner den tiden veldig mye.

Er bare sykt glad for at vi var så heldige og ble så godt tatt i mot.

Samtidig så skjønner man jo at slike asylmottak er kun midlertidig frem til man får innviglet eller avslått søknaden sin. Å klage på standarden eller tro standarden på sånne mottak er representativ for resten av Norge er jo bare idiotisk. Hadde hun dama holdt ut en stund så hadde hun kanskje fått mulighet til et annet og bedre sted å bo etterhvert.

Uansett, hun får ha et fint i Dubai, Norge er 1000x bedre enn det "hølet": Flashy fasade, men kjipt liv hvis du ikke har nok penger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det ikke med tråder om de "helvetes, jævla snyltende dumme asylsøkerne" nå? 

Nok med en tråd i uka. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre er det mange slik som henne. Overraskende at NRK skriver om dette.

Anonymkode: 109ca...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det koster i gjennomsnitt 10.000 kr å bli smuglet til Europa, og man får mellom 20.000-70.000 i hjemreisepremie, så er jo det flere årslønner i pluss for enkelte. Hvem vil vel ikke dra og prøve lykken på noe sånt? Det er jo umulig å ikke vinne! 

Ny Chanel-veske til Aisha på Norske skattebetaleres regning. Hurra!

Anonymkode: 5dc3c...3da

Ja, det fortjener hun stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å ta dama litt i forsvar så er det nok en stor overgang fra en storby i Dubai til landsbygda i Norge. I allfall når en ikke trenger beskyttelse i utgangspunktet 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på et enormt asylmottak i en måneds tid før vi ble flyttet til en campingplass hvor hver familie fikk sin egen campinghytte. Det var helt OK, men ikke noe sted familier flest kunne bodd i flere år (ganske små hytter, hvor hele familien delte soverom).

Etter 6 måneder på campingplassen flyttet vi endelig til et rekkehus, og først da startet den "ordentlige" integreringen, fikk mitt eget soverom (endelig), fikk endelig bare norske naboer, fikk mine aller første norske bestevenner,  kunne invitere til bursdagsselskaper, og mye,mye mer. Barndomsminnene mine før jeg flyttet til Norge er egentlig helt borte (rart?), og nå er den barndommen jeg kjenner til fra denne tiden, og har bare gode minner.Savner den tiden veldig mye.

Er bare sykt glad for at vi var så heldige og ble så godt tatt i mot.

Samtidig så skjønner man jo at slike asylmottak er kun midlertidig frem til man får innviglet eller avslått søknaden sin. Å klage på standarden eller tro standarden på sånne mottak er representativ for resten av Norge er jo bare idiotisk. Hadde hun dama holdt ut en stund så hadde hun kanskje fått mulighet til et annet og bedre sted å bo etterhvert.

Uansett, hun får ha et fint i Dubai, Norge er 1000x bedre enn det "hølet": Flashy fasade, men kjipt liv hvis du ikke har nok penger.

Godt sagt :) Og vi nordmenn er heldige siden du kom hit å ble en av oss ;)

Dubai er flott land på papiret ja, om man er vestlig ingeniør, araber eller turist. For de flere hundretusen fattige fra asia og midtøsten som kommer dit derimot er historien en helt annen. I praksis praktiserer Dubai uoffisielt slaveri. 

De holder hjulene igang enn så lenge men rike verden over og turister har begynt svikte Dubai så situasjonen kan nok fort forandre seg fra sus og dus til å bli ganske så vanskelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt :) Og vi nordmenn er heldige siden du kom hit å ble en av oss ;)

Dubai er flott land på papiret ja, om man er vestlig ingeniør, araber eller turist. For de flere hundretusen fattige fra asia og midtøsten som kommer dit derimot er historien en helt annen. I praksis praktiserer Dubai uoffisielt slaveri. 

De holder hjulene igang enn så lenge men rike verden over og turister har begynt svikte Dubai så situasjonen kan nok fort forandre seg fra sus og dus til å bli ganske så vanskelig. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor hun kom til Norge som asylsøker.Hva er det hun søkte asyl fra? To personlige tjenere som bærer bæreposene hennes til leiligheten sin og et "flashy" liv? Kunne ikke hun heller prøvd med arbeidstillatelse eller noe annet? Mistenker dama er litt mindre...smart.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på et enormt asylmottak i en måneds tid før vi ble flyttet til en campingplass hvor hver familie fikk sin egen campinghytte. Det var helt OK, men ikke noe sted familier flest kunne bodd i flere år (ganske små hytter, hvor hele familien delte soverom).

Etter 6 måneder på campingplassen flyttet vi endelig til et rekkehus, og først da startet den "ordentlige" integreringen, fikk mitt eget soverom (endelig), fikk endelig bare norske naboer, fikk mine aller første norske bestevenner,  kunne invitere til bursdagsselskaper, og mye,mye mer. Barndomsminnene mine før jeg flyttet til Norge er egentlig helt borte (rart?), og nå er den barndommen jeg kjenner til fra denne tiden, og har bare gode minner.Savner den tiden veldig mye.

Er bare sykt glad for at vi var så heldige og ble så godt tatt i mot.

Samtidig så skjønner man jo at slike asylmottak er kun midlertidig frem til man får innviglet eller avslått søknaden sin. Å klage på standarden eller tro standarden på sånne mottak er representativ for resten av Norge er jo bare idiotisk. Hadde hun dama holdt ut en stund så hadde hun kanskje fått mulighet til et annet og bedre sted å bo etterhvert.

Uansett, hun får ha et fint i Dubai, Norge er 1000x bedre enn det "hølet": Flashy fasade, men kjipt liv hvis du ikke har nok penger.

Takk for at du deler din historie, kjære mednordmann. For meg er du en ekte nordmann. En som enten er født her eller som kommer hit og som elsker landet, historien, naturen og kulturen. Ikke ikke minst en som ser på seg SELV som nordmann. Jeg har heller ingenting i mot om du skulle holde ved din egen opprinnelige kultur også. Det er DET som er berikende. 

Håper du føler stolthet, og vit i ditt hjerte at det er løgner at vi innvandringskritiske er rasister og i mot innvandrere. Vi er KRITISKE. 

Sov godt alle sammen, unntatt den hatefulle AB`ern som bare er ute etter å være usaklig. :)

Endret av FreeLife
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...