Gå til innhold

Kortbruk i utlandet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vanligvis når vi reiser, bruker vi mannens gebyrfrie scandiabankkort, men nå skal jeg en tur til Stockholm alene.

Noen som vet hvordan det er med gebyrer med DNB? Kan jeg bruke det kortet som vanlig, eller bør jeg ta ut masse kontanter for å spare gebyr??

Har forsøkt å finne ut av det på DNB sine sider, og i nettbanken men finner ikke helt ut av det...

Takker for svar:)

Anonymkode: aa333...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvilken type kunde du der. Er problemet at du ikke klarer å skrive: "DNB kort priser" inn i en søkemotor eller klarer du ikke å lese tabellen? Dersom det første er problemet er lenken her: https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html

Dersom du ikke forstår tabellen må du nesten finne ut hvilken type kunde du er (er det grønt er du SAGA, vanlig eller whatever) er det hvitt er du student. Dersom du er student er det gebyrfritt, dersom du er vanlig kunde koster det drittmye. De tok gebyr fra meg ved en feiltagelse, og da klarte de å trekke 1500 på en måned når jeg var på ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken type kunde du der. Er problemet at du ikke klarer å skrive: "DNB kort priser" inn i en søkemotor eller klarer du ikke å lese tabellen? Dersom det første er problemet er lenken her: https://www.dnb.no/privat/priser/konto-kort-nettbank.html

Dersom du ikke forstår tabellen må du nesten finne ut hvilken type kunde du er (er det grønt er du SAGA, vanlig eller whatever) er det hvitt er du student. Dersom du er student er det gebyrfritt, dersom du er vanlig kunde koster det drittmye. De tok gebyr fra meg ved en feiltagelse, og da klarte de å trekke 1500 på en måned når jeg var på ferie.

Takk for svar.

Har grønt kort, DNB leve. Har lest dette selv, men skjønner ikke stort, finner ikke noe om bruk i utlandet?

Får lese igjennom 3-4 ganger til...

 

Noen andre som har erfaring??

Anonymkode: aa333...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fraråde deg å reise noen som helst plass alene, hvordan skal du vite når bussen går? 

 

Visakort/bankkortSAGA og Grønt kort (Leve)Mitt første kort og Ungdomskortet (Intro) og Hvitt kort (Student)Øvrige kunderØvrige kunderØvrige kunder
Varekjøp i Norge og utlandet        0,000,002,502,50

2,50

Kontantuttak i utlandet
minibank - bank - vekslingskontor
35,000,0035,0035,00 

 

Dersom tabellen fortsatt er for vanskelig for deg: det koster 2.5 å bruke kortet, og 35 å bruke minibank (+valuttapåslag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fraråde deg å reise noen som helst plass alene, hvordan skal du vite når bussen går? 

 

Visakort/bankkortSAGA og Grønt kort (Leve)Mitt første kort og Ungdomskortet (Intro) og Hvitt kort (Student)Øvrige kunderØvrige kunderØvrige kunder
Varekjøp i Norge og utlandet        0,000,002,502,50

2,50

Kontantuttak i utlandet
minibank - bank - vekslingskontor
35,000,0035,0035,00 

 

Dersom tabellen fortsatt er for vanskelig for deg: det koster 2.5 å bruke kortet, og 35 å bruke minibank (+valuttapåslag).

haha morsom du! Jeg skal ikke reise alene, bare ikke sammen med mannen min...

Så nå står det 2,50, så langt jeg (og mannen) klarte å lese i stad under saga leve, stod det 0 for varekjøp og 35 for uttak..? Men her står det jo ikke noe under den kategorien.

Jaja dette kan jo bli spennene...

Men takk for hjelpen:)

Anonymkode: aa333...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha morsom du! Jeg skal ikke reise alene, bare ikke sammen med mannen min...

Så nå står det 2,50, så langt jeg (og mannen) klarte å lese i stad under saga leve, stod det 0 for varekjøp og 35 for uttak..? Men her står det jo ikke noe under den kategorien.

Jaja dette kan jo bli spennene...

Men takk for hjelpen:)

Anonymkode: aa333...8bb

Du har rett, det er 2.5 for øvrige kunder, ikke for SAGA/Leve. 

Synes det er fornuftig at du tar med deg noen, du får ha en fortreffelig reise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett, det er 2.5 for øvrige kunder, ikke for SAGA/Leve. 
Synes det er fornuftig at du tar med deg noen, du får ha en fortreffelig reise ;)

Klarte du ikke lese tabellen selv en gang? :hoho: 

Anonymkode: 45e97...03f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...