Gå til innhold

Samboer som er uhygenisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

herregud:kvalm:

det er rett og slett ikke o.k å dusje så sjelden! Her må du bare sette hardt mot hardt tror jeg, si klart fra! Beskrivelsene du kommer med er ganske ekle, tydelige merker på sengen der han ligger osv...usj! Som du sier dusjet han mye oftere i starten av forholdet, hva med å sette som krav at han må tilbake til det nivået av hygiene i det minste? Jeg tenker og at han kan være deprimert o.l , hvis ikke er han rett og slett bare lat og uhygienisk. Du kan vell ikke godta å leve slik?

Altså selv er jeg ikke besatt av hygiene og dusjer ikke vær dag, men stort sett annenhver i det minste. sokker, truse osv bør man jo bytte vær dag, lukter jo ganske ille hvis ikke, spesielt menn sin fotlukt kan være grusom:overrasket:

uff lykke til t.s. jeg hadde aldri godtatt noe slik vertfall, virker ikke som du syns det er o.k heller... stå på krava!!!:dusje:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så ekkelt. Hadde ikke orket å dele seng med en med så dårlig hygiene. Her ville jeg bedt han legge seg på et annet rom, hvis dere har, og sofaen er utelukket, til han begynner å ha normal og akseptabel hygiene. Det er ikke frekt av deg å kreve det.

Med fysisk jobb vil jeg si at man bør dusje hver dag, og skifte undertøy og sokker.

Du må sette grenser for deg selv og si fra om hva du aksepterer og ikke. Klarer han ikke å oppfylle kravene må du ta konsekvensen av det. Å sette ned foten her er ikke å gi opp, men å sørge for at du selv får et akseptabelt og bra liv.

Pass på deg selv!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det, jeg får ta det opp igjen i dag om han ikke dusjer når han kommer hjem fra jobb. Syns det er ille st han ikke kan dusje men jeg som humper rundt på krykker finner meg noe jeg kan sitte på inni dusjen for å kunne dusje som normalt :P er nesten så jeg vil le og grine samtidig 😝

Anonymkode: f6e5f...4d7

Så bra du prøver å fikse det (selv om det er lov å gi opp til slutt). Når du med krykker kan, så kan han - hvis han vil. :)

Anonymkode: c2247...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville sagt at det er skikkelig turn-off at han ikke dusjer, at du mister lysta på han og at god hygiene er basis for alle gode relasjoner i lengden... 

Klarer du å ha sex med han? 

Anonymkode: bb6cb...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da prøver jeg der og håper han ser det selv, tusen takk for hjelp! :) 

Anonymkode: f6e5f...4d7

Ja, da har jeg snakket med han. 

Jeg spurte med litt humor om han var blitt redd for dusjen og barberhøvelen :P Og fortsatte med om han husket når han dusjet sist. svaret ble som jeg forventet, at han ikke visste. Jeg svarte fint at det er over to uker siden og da sa han bare "øhm". Så han gikk i dusjen  :fnise: Så nå er det bare å håpe på at han husker på å dusje litt oftere, og ellers får jeg si ifra igjen :) Virket rett å slett bare som han hadde glemt det, han ble ikke sur og kom ut av dusjen nystelt og fin med voks i håret til og med :D

Og virket som om humøret hans og ble bedre etter en dusj :)  

Anonymkode: f6e5f...4d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vi har vert kjærester nå i snart et år, og de siste to månedene har han dusjet kanskje 2ganger :S det lukter rett å slett ekkelt, å jeg har sagt til han at han må dusje oftere, virket ikke som om han tok det seriøst.

Er dette en mega dårlig måte å få meg til å gjøre det slutt? Føles vertfall ikke verre ut. 😔

Anonymkode: f6e5f...4d7

Huff... Det må være grusomt.... hahaha. Jeg synes det er veldig viktig at man er hygenisk. Dusje hver dag, lukte bra, alt det er viktig!. Marerittet mitt hadde vært å vært i en situasjon med en mann som luktet dårlig hahaha huff...  Men nå har jeg aldri opplevd det. Har alltid hatt menn som luktet bra og var hygeniske!!. 

Jeg har dilla på gode dufter, parfymer.... og det å dusje er viktig!. Og det samme liker jeg at en mann er. Beste er å lukte bra lukt av en mann. Noen hater jo parfymedufter, men jeg elsker dem! 

Er mulig han som ikke steller med seg selv. Tror ikke at det har med deg å gjøre.  

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre han om "når dusjet du sist?" 

Feks. For å få han til å tenke seg om og faktisk se det selv og om han ikke husker, svarer jeg at det er vertfall 2-3 uker siden han dusjet sist ? Eller bli det for frekt ? 

Eller kan jeg spørre rett ut om han prøver å få meg til å slå opp siden han ikke dusjer lenger? Jeg føler jo at han skyver meg ut døra med lukta :P 

Altså alle fremgangsmåtene jeg kommer på blir veldig kvasse, jeg orker ikke at jeg gjør det 10 ganger verre heller :S jeg har spurt hvordan han har det, og han sier han er sliten, mye jobb osv. Men det tar ikke så lang tid å dusje vell? 5-10min er vell ikke mye tid eller slitsomt å gjøre 2-3 ganger i uken ? 

Til og med lakenet på senga kan man se hvem som ligger hvor. Jeg har stort sett lyse laken på senga, så man ser ganske tydelig at det er skittent på hans side av sengen. Å med skittent så mener jeg brun/svart farge på lakenet og til og med på pute og dynetrekket. Jeg har aldri sett lignende :S

 

Anonymkode: f6e5f...4d7 

Si det rett ut, ikke noe rom for tolkning, gå opp et lys. Bare si det, nå begynner du å dusje, ellers så... Osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk er i forhold når det virker som man er så redd for å si fra om ting som er helt uakseptable. 

Dele seng med en som gjør sengetøyet skittent? Absolutt IKKE. Bakteriene holder seg ikke bare på hans side av sengen. Dele seng med en som lukter ekkelt? Kommer ikke på tale. Ikke en eneste natt en gang. Ha sex med en som ikke dusjer regelmessig? Hell no! Æsj, bare tanken byr meg i mot. 

Fatter ikke at dette er et tema som er vanskelig å ta opp. Kan bare ikke begripe hvordan du natt etter natt kan legge deg i skittent sengetøy sammen med en mann som stinker. 

Du er redd for å såre ham? Synes det er mye snillere å ta dette ordentlig opp med ham, for du er nok ikke den eneste som legger merke til at han stinker og ser ustelt ut. Han kan umulig ha mange venner, for hvem orker å gå på cafe eller ha sosial omgang med noen som lukter og ser ut som en slabbedask? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...