Gå til innhold

Happy hvis man ikke ønsker seg barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man være happy hvis man ikke ønsker seg barn? Snakket med en mann som sa han egentlig ikke hadde noe sterkt ønske om barn. Tenkte da automatisk at han må ha hatt en kjip oppvakst med problemer i familien. Hvis man har hatt en lykkelig barndom så vil man vel ønske seg en egen familie?

Anonymkode: 1b9c3...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det? Jeg er ikke interessert i barn, det har ingenting med min egen oppvekst å gjøre. Det har med livsstil med og uten barn, det har med ønsker med hva man vil med livet, innsikt i hva man makter og ikke, og så burde man jo selvfølgelig faktisk like barn om man skal ha dem.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke så at frivillig barnløse er lykkeligst? Jeg tror man kan vere lykkelig og ikke eller ville ha barn. Jeg er gift tobarnsmor og søsteren min frivillig barnløs med kjæreste det er uaktuelt å bo sammen med. Tror ikke jeg er lykkeligere, men jeg er mer stressa og sover mindre, mindre tid til megselv og mindre kjærester id med mannen... 

Anonymkode: 52bbe...6e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst på barn, men det er ikke på grunn av vond oppvekst. Merkelig å forvente at alle som har hatt en normalt god oppvekst må ønske seg det samme som deg...

Anonymkode: e3caa...d73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en generelt bra oppvekst, men det betyr ikke at jeg ønsker meg barn for det. Har aldri sett for meg mine egne barn, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller.

Jeg har det forresten strålende!

Endret av annebanane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man være happy hvis man ikke ønsker seg barn? Snakket med en mann som sa han egentlig ikke hadde noe sterkt ønske om barn. Tenkte da automatisk at han må ha hatt en kjip oppvakst med problemer i familien. Hvis man har hatt en lykkelig barndom så vil man vel ønske seg en egen familie?

Anonymkode: 1b9c3...f0f

At du tenker automatisk at han har hatt kjip oppvekst betyr ikke at han har hatt det, bare at du tror det. Vi er en god del som har hatt helt vanlig oppvekst og som likevel ikke har eller har hatt noe ønske om å få barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror absolutt man kan være lykkelig uten barn hvis det er selvvalgt. Det er vel oftere menn ikke har så stort ønske om barn som kvinner eller? Ihvertfall i "min verden", slik jeg har erfart. Har aldri møtt noen menn med et veldig barneønske. De har jo også bedre tid biologisk, kanskje derfor det ikke stresser dem noe særlig heller

Anonymkode: a6d22...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en flott oppvekst. Jeg er en veldig nostalgisk person som får en tåre i øyekroken når jeg hører sanger eller ser ting fra da jeg vokste opp siden det minner meg om min varme og herlige barndom. Men jeg ønsker meg overhodet ikke barn selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke så at frivillig barnløse er lykkeligst? 

Anonymkode: 52bbe...6e5

Jeg har hørt at det er en myte. Det var én undersøkelse som viste det, men alle andre undersøkelser viser det motsatte. Men selvfølgelig velger de barnløse å fokusere på akkurat den ene undersøkelsen som sier det de vil høre. Dette er et kjent fenomen og kalles selective memory. 

Hvorforer bor hun ikke med kjæresten?

Anonymkode: 1b9c3...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er en myte. Det var én undersøkelse som viste det, men alle andre undersøkelser viser det motsatte. Men selvfølgelig velger de barnløse å fokusere på akkurat den ene undersøkelsen som sier det de vil høre. Dette er et kjent fenomen og kalles selective memory. 

Hvorforer bor hun ikke med kjæresten?

Anonymkode: 1b9c3...f0f

Pfff, enten jeg er happy eller ei så foretrekker jeg å tro jeg er det. ;)  Jeg trenger ikke et lass med undersøkelser som liksom skal motbevise det. Jeg tror rett og slett ikke jeg får det noe bedre av å bli omvendt til å  tro på undersøkelser som mener jeg har det fælt fordi jeg ikke har barn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel oftere menn ikke har så stort ønske om barn som kvinner eller? 

Anonymkode: a6d22...82c

Det er nok det. Kvinner er på en måte laget for å føde barn, deres mission. De kvinnene som ikke ønsket barn døde ut. For menn holder det å stikke kuken inn og så kan de bli fedre. Det var ikke et must for menn å ha lyst på barn for å "spre genene" som det heter. For å sette det på spissen kan man derfor si at menn har lyst på sex mens kvinner har lyst på barn. 

Anonymkode: 1b9c3...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri ønsket meg barn når jeg var i den alderen at det var vanlig å skaffe seg barn.Jeg har alltid likt dyr bedre og alltid lekt med og vært interessert i dyr,men ikke barn. Ser at det kan være et savn når man blir eldre , og at man kan bli ulykkelig da, men tror man må gjøre det beste ut av det og finne et meningsfullt liv for en selv.

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker kommer i all varianter og har alle slags grunner for å gjør ting eller å la det være. Sånn er det og sånn er det bra å kunne ha det. Det skal litt ryggrad til for å tåle maset og presset fra alle som gjør som en "skal", hvis en har valgt å gjøre noe helt annet. Barn skal være ønsket. Det er noe jeg er helt sikker på at jeg mener, men du verden så mange liv som har blitt til bare fordi folk ikke bryr seg om å passe på å ikke bli gravide. Barn som ble laget ved et uhell. Eller fordi familien forventer det. 

Jeg har ikke barn, har aldri ønsket meg mine egne produkter, skal ikke ha det noen gang heller og ikke skal jeg bli samboer eller gifte meg. Alle disse valgene er tatt i edru tilstand, jeg er oppegående og ved mine fulle syv.

Valgene jeg har tatt gjør meg godt. Jeg er rett og slett glad og fornøyd når jeg tenker på alt det der. :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Har aldri hatt et sterkt ønske om å bli mor. Mer sånn; skjer det så skjer det. Nå som jeg har blitt mor så elsker jeg det, men hadde også overlevd fint som barnløs om jeg ikke hadde blitt gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...