Gå til innhold

Må bo fra hverandre på grunn av økonomi :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han jobber litt og jeg studerer. Jeg er snart 7 mnd. På vei. Det kjipe er at vi ikke har råd til å bo sammen når jeg har født. Jeg får mye mer utbetalt ved å være alene enn med å bo med han. Kjip situasjon, men jeg ser ingen annen råd. Noen som har hatt det sånn? Noen tips?

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han jobber litt og jeg studerer. Jeg er snart 7 mnd. På vei. Det kjipe er at vi ikke har råd til å bo sammen når jeg har født. Jeg får mye mer utbetalt ved å være alene enn med å bo med han. Kjip situasjon, men jeg ser ingen annen råd. Noen som har hatt det sånn? Noen tips?

Anonymkode: 8d7db...f77

Hva har dere gjort for å få til det her sammen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får mer utbetalt når du bor alene, så sparer dere vel mye mer på å bo sammen? Dere deler på husleien, matutgiftene, strøm, internett, alt.....Burde man ikke spare mer da?

Anonymkode: 6db9c...dc4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber litt og jeg studerer. Jeg er snart 7 mnd. På vei. Det kjipe er at vi ikke har råd til å bo sammen når jeg har født. Jeg får mye mer utbetalt ved å være alene enn med å bo med han. Kjip situasjon, men jeg ser ingen annen råd. Noen som har hatt det sånn? Noen tips?

Anonymkode: 8d7db...f77

Hvorfor får du mer utbetalt hvis du bor borte fra han? Dersom du får studielån får du jo det samme, dersom du får sosialhjelp kan du jo bare leie med han (så får han dekt halve leien) og da får du fortsatt livsopphold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere valgt å få barn hvis dere ikke har råd til det? Dette med økonomien visste dere vel på forhånd?

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å svindle staten og ta ansvar for barnet deres selv. Da må mannen få seg en annen jobb og holder ikke det, må du slutte på skolen og jobbe til dere har råd til at du studerer. 

 

Det er virkelig ikke synd på deg, det er dere som var satt dere i denne situasjonen. 

Anonymkode: 9db52...db9

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å svindle staten og ta ansvar for barnet deres selv. Da må mannen få seg en annen jobb og holder ikke det, må du slutte på skolen og jobbe til dere har råd til at du studerer. 

 

Det er virkelig ikke synd på deg, det er dere som var satt dere i denne situasjonen. 

Anonymkode: 9db52...db9

vi svindler ikke staten. Vi har tenkt å faktisk bo fra hverandre, vi har ikke tenkt å lyve om det. Jeg har aldri bedt om din sympati.

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får mer utbetalt når du bor alene, så sparer dere vel mye mer på å bo sammen? Dere deler på husleien, matutgiftene, strøm, internett, alt.....Burde man ikke spare mer da?

Anonymkode: 6db9c...dc4

jeg får mye mer om jeg bor alene. Får også tilbud om mødrekollektiv. Vi tjener mer på å bo separat.

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi svindler ikke staten. Vi har tenkt å faktisk bo fra hverandre, vi har ikke tenkt å lyve om det. Jeg har aldri bedt om din sympati.

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Vel, men hvis dere hadde tenkt å bo fra hverandre så kunne du vel bare gitt fanden i å bli gravid til den dagen dere flyttet sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere fortsatt er kjærester,  så svindler dere staten om du mottar overgangsstønad. 

Anonymkode: 02626...14d

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men hvis dere hadde tenkt å bo fra hverandre så kunne du vel bare gitt fanden i å bli gravid til den dagen dere flyttet sammen?

Er jo ikke alltid en graviditet er planlagt da.......

Anonymkode: 2b55b...fa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dere fortsatt er kjærester,  så svindler dere staten om du mottar overgangsstønad. 

Anonymkode: 02626...14d

Nei, det gjør hun nok ikke utfra loven, med mindre han er der mer enn 3 netter i uken og vice versa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du får mer utbetalt når du bor alene, så sparer dere vel mye mer på å bo sammen? Dere deler på husleien, matutgiftene, strøm, internett, alt.....Burde man ikke spare mer da?

Anonymkode: 6db9c...dc4

Og ikke minst den verdien det er at barnet opplever at mor og far bor sammen, er der sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi svindler ikke staten. Vi har tenkt å faktisk bo fra hverandre, vi har ikke tenkt å lyve om det. Jeg har aldri bedt om din sympati.

 

ts

Anonymkode: 8d7db...f77

Hvorfor innbiller du deg at du får mindre penger dersom dere bor sammen? Hvilken ytelse får du fra staten? Hvis du går på AAP eller sosialstønad kan dere jo få en skikkelig fet leilighet dersom dere flytter sammen. Da kan dere jo leie for 16 000 (kompis får 8000 i husleie), dersom du får AAP får du bostøtte slik at du alltid får til livsopphold i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge de ikke har samme adresse er ingen lov brudt.

Det der er feil. Hvor i alle dager har du det fra?

Anonymkode: 02626...14d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er feil. Hvor i alle dager har du det fra?

Anonymkode: 02626...14d

Det har jeg fra min tid i NAV. Har mye å si for hvilken saksbehandler du får, noen avslør søknader om OS hvis folk er sammen, mens andre gir blanke i at det er et forhold der så fremt mannen ikke bor i huset. Det her går på skjønn. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...