Gå til innhold

Hvem håper dere vinner kommende stortingsvalg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg for min del håper det blir en Høyre + FRP regjering, hvor FRP har større innflytelse enn i dag. Tør nesten ikke tenke på hva som skjer hvis AP og co vinner...:icon_frown:

Hvem håper dere vinner?:laugh:

Anonymkode: 96fe0...b73

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen, da jeg ønsker meg et samfunn der folk støtter seg selv, dvs. et anarkistisk samfunn. 

Anonymkode: a4ae4...2af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del håper det blir en Høyre + FRP regjering, hvor FRP har større innflytelse enn i dag. Tør nesten ikke tenke på hva som skjer hvis AP og co vinner...:icon_frown:

Hvem håper dere vinner?:laugh:

Anonymkode: 96fe0...b73

Hva eksakt er det Frp er for i dagens situasjon som det ikke er bredt politisk enighet om i stortinget? Selv så håper jeg på et mer proteksjonistisk parti, en fri flyt partiene Høyre og Frp "vinner neste valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del håper det blir en Høyre + FRP regjering, hvor FRP har større innflytelse enn i dag. Tør nesten ikke tenke på hva som skjer hvis AP og co vinner...:icon_frown:

Hvem håper dere vinner?:laugh:

Anonymkode: 96fe0...b73

Så lenge Ap prøver å få huet sitt inn i rassen på Hareide, håper jeg dagens regjering sitter. Det kan ta noen år. 

Støre har staket ut en vei for Ap, taper han neste valg, forsvinner han, og da er det håp om en litt mere høyreorientert leder som tar en Gro.

Det som virkelig skremte livskiten av meg under kommunevalget,var hvor mange som stemte KrF. DET problemet må vi få løst!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper demokratene får 60%. KRF kan få 20%, da de i det minste har litt kristne verdier. Resten av partiene kan dele de siste 20%. SV, Venstre og MDG kan pelle seg ut av stortinget. Faen jeg tar heller NKP og Rødt fremfor de tre drittpartiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stemme på kongen. Hvis monarkiet ikke er på listen så stemmer jeg ikke. Da boycotter jeg demokratiet.

Endret av Jetlag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg å stemme meg på AP så lenge Støre sitter ved roret, selv om de tilsynelatende virker å stramme litt inn i forhold til innvandring. 

Jeg vil unngå småpartiene KrF, Venstre, MDG og SV, siden de i MINE øyne virker litt fjern, der man kan få floskler fra for eksempel Trine Skei Grande, om at vi må få innvandrerne i arbeid, samtidig som vi VET at det vil være en stor nedgang. Av og til tror jeg noen av disse folkene lever på en planet med enhjørninger, regnbuer og tannfeer. 

SP er fortsatt et bondeparti i mine øyne, men.... ålreit. Likevel ikke noe jeg vil stemme på.

Høyre har noe merkelige folk i partiet. Verste er Victor Norman. Jeg synes heller ikke Erna levde helt opp til kallenavnet "Jern-Erna". Ålreit parti, men for å kjøre på med stereotyper/litt enkelt. De er en gjeng globalister av den sort jeg ikke liker.

Jeg, i likhet med sikkert mange andre her i Norge ender nok opp med FrP, selv om jeg historisk har holdt meg unna partiet. Det er bekymringen for tap av norsk kultur, grunnet innvandring og islamisme som er hovedårsaken. Disse er tett knyttet. Bekymringene er helt reell, og Sverige er et godt bilde på hva som kan skje Norge. Siden establishmentet har feilet på så mange områder, så blir det partiet som er litt utenfor.  I tillegg har jeg med årene fått mer sans for en mer liberal økonomisk politikk, men vingler litt på det punktet.

 

En rask og enkel forklaring fra min side.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP. Aldri tenkt tanken på å stemme det før, men nå skal jeg det

Anonymkode: 91cc8...337

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme Rødt, men de kommer selvfølgelig ikke til å vinne valget. Jeg håper Ap kommer å til sitte i regjering, men at Rødt kommer i en slik posisjon at de kan bevege partiet til venstre i viktige økonomiske spørsmål, slik at de for eksempel stopper TISA-avtalen og sikrer at viktige offentlige tjenester ikke utsatt for en irreversibel privatisering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper demokratene får 60%. KRF kan få 20%, da de i det minste har litt kristne verdier. Resten av partiene kan dele de siste 20%. SV, Venstre og MDG kan pelle seg ut av stortinget. Faen jeg tar heller NKP og Rødt fremfor de tre drittpartiene.

Kristne verdier går vel mest på å stigmatisere, diskriminere, og tvinga offentlige institusjoner til å ha en religiøs agenda. Nei takk. Alt annet enn MDG, AP og KRF kan jeg tåle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme Rødt, men de kommer selvfølgelig ikke til å vinne valget. Jeg håper Ap kommer å til sitte i regjering, men at Rødt kommer i en slik posisjon at de kan bevege partiet til venstre i viktige økonomiske spørsmål, slik at de for eksempel stopper TISA-avtalen og sikrer at viktige offentlige tjenester ikke utsatt for en irreversibel privatisering. 

Du har ikke tenkt over at det er en god grunn til at slike partier som rødt og den tankegangen du har ikke er i særlig flertall i noen sammenhenger? :)

At det er noe der liksom som ikke helt hadde fungert i praksis og som ikke er bra for oss ?

Anonymkode: ffc59...dc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP. Aldri tenkt tanken på å stemme det før, men nå skal jeg det

Anonymkode: 91cc8...337

Mja de har vært inne på noe vesentlig de siste 30årene ...synd flesteparten ikke har skjønt det før det egentlig er for sent.
Sånn sett så er det svært få som har klagerett for situasjonen vi er oppi nå ..kun dem som har stemt FRP hele sitt liv.

Anonymkode: ffc59...dc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mja de har vært inne på noe vesentlig de siste 30årene ...synd flesteparten ikke har skjønt det før det egentlig er for sent.Sånn sett så er det svært få som har klagerett for situasjonen vi er oppi nå ..kun dem som har stemt FRP hele sitt liv.

Anonymkode: ffc59...dc7

Men det er jo ikke for sent å endre på ting ved neste stortingsvalg

Anonymkode: 91cc8...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tenkt over at det er en god grunn til at slike partier som rødt og den tankegangen du har ikke er i særlig flertall i noen sammenhenger? :)

At det er noe der liksom som ikke helt hadde fungert i praksis og som ikke er bra for oss ?

Anonymkode: ffc59...dc7

De som er flest, har alltid rett? Er det så? 

Det som ikke fungerer er den rådende nyliberalismen som overfører makten fra nasjonalstatene til internasjonale selskaper og som gjør demokratiene i Europa til intet mindre enn skinndemokratier. Rødt har en økonomisk politikk som ikke ligger så langt i fra den Arbeiderpartiet førte i sine glansdager, da partiet fortsatt var sosialdemokratisk i egentlig forstand. Det fungerte ganske så godt for oss da, og det er en slik politikk som har bygget landet vårt. Vi er nødt til styrke nasjonalstatene nå, for senere vil det være for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som fortjener å vinne. Alle politikerne er tette i pappen, spesielt når de karrer seg opp på maktstigen og får litt tv-tid. 

Anonymkode: 72b26...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som fortjener å vinne. Alle politikerne er tette i pappen, spesielt når de karrer seg opp på maktstigen og får litt tv-tid. 

Anonymkode: 72b26...65d

Slike som deg er de som skremmer meg mest. De som ikke forstår hvor stor innvirkning politikk vil ha for landet, og derfor ikke stemmer. Men attpåtil klager på alt og alle...

Anonymkode: 96fe0...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...