Gå til innhold

Innvandrer i Sverige tok lån for å hente hjem barna til Sverige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Mannen, som är boende i Bräcke, har haft tio barn kvar i sitt gamla hemland. Han saknar enligt uppgift jobb och såg sig därför tvungen att ta ett lån för att finansiera barnens resa till Sverige. I efterhand så har mannen, först från Migrationsverket och sedan från Bräcke kommuns socialnämnd, begärt bidrag för att betala tillbaka lånet till resekostnaderna på 45 073 kronor."

http://www.ltz.se/jamtland/bracke/brackeman-far-ratt-till-socialbidrag-for-att-flyga-sina-barn-till-sverige

 

Er dette mulig i Norge? Kan en immigrant ta saken i egne hender og omgås reglene? Jeg synes dette er ganske hårreisende og tenker på at vi har landet fullt av enslige menn som snart skal ha koner, barn , brødre og kusinene sine til Norge.

Anonymkode: d392b...87f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er dette mulig i Norge? Kan en immigrant ta saken i egne hender og omgås reglene? Jeg synes dette er ganske hårreisende og tenker på at vi har landet fullt av enslige menn som snart skal ha koner, barn , brødre og kusinene sine til Norge.

 

Vanskelig å si med mindre det blir prøvd i norsk rett. I utgangspunktet vil jeg tro at det blir vanskelig å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på om det vil skje i Norge.

Referansepersonen må ha en inntekt på minst 252 472 kroner i året før skatt. Du trenger ikke å ha hatt noen inntekt i fjor.  

og

Inntekt som ikke er godkjent

  • økonomisk sosialhjelp, bostøtte, arbeidsavklaringspenger, stønader du får fordi du har barn

  • egne midler (penger på konto)

http://www.udi.no/ord-og-begreper/krav-til-inntekt-i-familieinnvandringssaker/

 

Ellers synes jeg 252 472 er alt for lavt, det burde være minst 350.000

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 brann faktisk. Herre gud.

 

Anonymkode: a796f...b30

*barn

 

Anonymkode: a796f...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...