Gå til innhold

Ikm i morgen. Noen som skjønner?


nunze

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny her,men har har sømfart forumene lenge,så nå føler jeg at jeg må skrive og kanskje bli litt klokere.

jeg hadde min siste mens 2 nov,de siste syklusene mine har vært på 20-30 dager. Er nå på min 25 dag og venter i følge kalkulator mensen i morgen. Eggløsningen fant sted mellom 12-16. Hadde sex alle dagene før tom 16 nov. 

Det jeg opplevde uken etter eggløsning var stikking i magen/murring. Uken etter eggløsning hadde jeg ekstremt mye utflod. På lørdag 21 våknet jeg på morgen med ekstremt mens smerter og tenkte at nå er tr her,men ingenting. På kvelden fikk jeg ekstremt ømme pupper,men det har avtatt litt nå,fortsatt litt ømme. 

Det jeg lurer på er,kan eggløsningen ha vært senere enn jeg trodde,at det var den 21 da jeg våknet med murringer? Eller kan det være tegn? Jeg hadde sex den helgen der også. Isåfall er det jo bare ca en uke siden eggløsningen? Nå har jeg fortsatt mye utflod som er tykk og hvit. Ingen menssmerter. Håper noen skjønner hvor jeg vil og kan jeg meg noen pekepinn. Og når bør jeg såfall ta test?

 

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har uregelmessig syklus kan du dessverre ikke være helt sikker på når (om) eggløsning faktisk har skjedd. Disse kalkulatorene beregner bare når de tror ut fra gjennomsnittslengde på tidligere sykluser. Eneste mulighet for å fastslå at eggløsning har vært på egenhånd er å måle temperaturen hver morgen.

Symptomene på mens, eggløsning og graviditet kan være veldig like. I tillegg kan ønsket om å bli gravid (evt. redselen for det) kødde det til ganske godt oppi hodet ditt, slik at du f.eks. får menssmerter og kjenner ting som enten ikke er der eller er helt normale variasjoner (Hvis du tenker på lilletåa di vil du helt sikkert kjenne den, selv om du normalt ikke legger merke til at den er der...)

Kan det være at du har PCOS? Det har jeg, og i perioder hvor hormonene er helt på tur har jeg symptomer og vondt i hytt og pine. Uregelmessig mens er et av symptomene på PCOS, men det er gjerne lange sykluser og ikke relativt korte som du har.

Det kan selvfølgelig være at du er gravid, men det er det jo bare en graviditetstest som kan svare på. Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm,såpass.. Tror ikke jeg har det. Var inne å leste om det nå. Tok ut kobberspiral tidlig i september og gynekologen sa jeg hadde fire egg klare til befruktning. Og denne syklusen føler meg annerledes,så da er det bare å vente da. Kanskje eggløsningen var senere pga denne utfloden som aldri ga seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo av og til ta litt tid før kroppen oppfører seg normalt når man har sluttet på prevensjon. Og så kan det jo hende du er en av de heldige som blir gravid nesten med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...