Gå til innhold

"Tinder bør ha sex-advarsel" Ja, bør den det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle det advares mot? Å spandere er en frivillig sak og det bør ikke forventes noen "motytelse". Å tro at en kvinne vil ligge med deg etter en date, er fullstendig urealistiske forventninger i de fleste tilfeller.

Så advar forsåvidt gjerne, for det du beskriver er noe en mann BØR forvente fra en date (dele med at hun ikke vil ligge med ham, altså, om han vil spandere eller ei er fullstendig opp til den enkelte)

Anonymkode: ff2a2...581

Men det er kvinner som vil spanderes på uten at de er interessert i mannen. Så mange eksempler på det i "hvem spanderer"-trådene. Mange kvinner sa at de gjerne gikk på date selv om de egentlig ikke var villige til å gi fyren en sjanse, for da fikk de i det minste middag og/eller øl. Problemet er når det er en forventning om spandering der, noe mange kvinner tydeligvis har.

Anonymkode: 07919...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville desverre ha krysset av for at jeg ønsker meg et forhold for lettere å få meg et ligg. Mange vil i forhold med meg,men ingen vil ha uforpliktende sex :( Sånn som ting er nå og noen spør sier jeg bare at jeg er usikker på hva jeg vil ha.  Tenker selvfølgelig at jenta blir såret, men hun ville blitt enda mer såret om det hadde vært et avkryssing...

Hvorfor prøver folk å få seg kjæreste via tinder? Møt heller folk gjennom venner,grupper eller på dagen! Det er også så mange som hopper rett til køys. Ønsker dere et forhold så lan dere jo heller teste fyren? Si at du ikke har sex før etter 6 mnd med dating eller noe? 

 

Anonymkode: c9dcb...ede

Du tror menn leser hva som står i profilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er kvinner som vil spanderes på uten at de er interessert i mannen. Så mange eksempler på det i "hvem spanderer"-trådene. Mange kvinner sa at de gjerne gikk på date selv om de egentlig ikke var villige til å gi fyren en sjanse, for da fikk de i det minste middag og/eller øl. Problemet er når det er en forventning om spandering der, noe mange kvinner tydeligvis har.

Anonymkode: 07919...c76

Igjen; spandering er frivillig. Det gir ikke noen krav om motytelse. Vil du ikke spandere, så la være! Det er helt opp til deg om du vil by på noe, eller ei. Er du rett for å bruke penger på damer, møt dem gjerne først gang på noe som er gratis. Gå en tur i skogen f.eks :)

Du må akseptere spandering for det det er; noe du byr på. Og det vil aldri tilsie at man skal få en motytelse. 

Om kvinner har forventinger om spandering, er jo det et godt sorteringskritere for menn. Velg dem som er interessert i deg, ikke i å få seg noe gratis. (gjentar tips om å gå tur i skogen)

Anonymkode: ff2a2...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett reaksjonene om en mann skrev et tilsvarende leserinnlegg hvor han forklarte at han hadde kjøpt drinker og middag til dama og likevel ikke fikk henne til sengs. Burde ikke tinder komme med en advarsel mot kvinner som lar seg påspandere uten å ligge med mannen? 

Har menn krav på sex etter at de har spandert middag og øl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har menn krav på sex etter at de har spandert middag og øl?

Summers ser ut til å tro det.. :dry:  Han må være et riktig kupp denne fyren, som antar at kvinner jevnt over prostituerer seg for en øl. :ph34r:

Anonymkode: ff2a2...581

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig enig enig !!!

Slutt å ligg med menn på første date, så skal du se at det bedrer seg. 

Anonymkode: 3cf2f...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å ligg med menn på første date, så skal du se at det bedrer seg. 

Anonymkode: 3cf2f...c4b

Nå bruker ikke jeg å gjøre det men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summers ser ut til å tro det.. :dry:  Han må være et riktig kupp denne fyren, som antar at kvinner jevnt over prostituerer seg for en øl. :ph34r:

Anonymkode: ff2a2...581

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Tenker at folk må ta ansvar for seg selv. Hvis man møter og dater folk i det virkelige liv vet man ikke om de er ute etter sex eller forhold da heller. Jeg ser ikke hvorfor det skal være annerledes på tinder. Når det har kommet til det punktet hvor man kjenner at man begynner å få følelser burde man snakke med den andre for å avklare. 

Litt morsomt at psykologen/sosiologen ble overrasket over at enkelte menn dater 5+ stykk samtidig. For å si det slik, dette er ikke noe alle menn på tinder og nettdating kan gjøre. De kjekkeste mennene har muligheten til å gjøre det. Gjennomsnittsmannen får respons, men ikke like mye. For de som ikke tror det er sant, let opp statistikken og eller se på hva mennene her inne skriver om deres erfaringer med tinder. Jeg er ikke enig i "teorien" hennes om at menn som dater flere vanskeligere forelsker seg. Har man tilgang på mange kvinner kan man være mer kresen. Så enkelt er det, og jeg tror man bare må forstå at dersom man vil ha en attraktiv partner så må man faktisk konkurrere med flere andre for å få han/henne. Slik er det for oss også når vi går ut med veldig attraktive damer. Man må være "a cut above" ellers velger hun en av de andre mennene som er etter henne.

 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig!

Anonymkode: c305c...f10

Du gir deg ikke du :P Om du tror du vet hvem jeg er så kan du vel poste på brukeren evt. facebook? Og nei. Navnet mitt starter ikke på F. Beklager for avsporing

Anonymkode: c9dcb...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg ikke du :P Om du tror du vet hvem jeg er så kan du vel poste på brukeren evt. facebook? Og nei. Navnet mitt starter ikke på F. Beklager for avsporing

Anonymkode: c9dcb...ede

Men hvorfor er du så opptatt av å få sex utenfor forhold? Er det å få lite sex utenfor forhold mye bedre enn mye sex i et forhold? Og i så fall hvorfor? Jeg klarer bare ikke å skjønne at en fyr som har damer som er ute etter forhold med ham, velger å villede disse for å forsøke å få kun sex. Det er helt gresk for meg.

Anonymkode: ff2a2...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har menn krav på sex etter at de har spandert middag og øl?

Har kvinner krav på forhold etter å ha hatt sex?

Anonymkode: 07919...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Ikke alle historier er like. Mange er klare i hva de ønsker og krav, men blir fortsatt bedratt eller utnyttet.

Hvis man setter tydelige krav og ønsker og lytter til ord mens man overser handling......... De som blir "utnyttet" for se har vært blåøyde i 99% av tilfellene og det innrømmer de når de kommer seg ut av selvmedlidenheten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvinner krav på forhold etter å ha hatt sex?

Anonymkode: 07919...c76

Det er det ingen som noen gang har trodd eller påstått. Jeg har allerede forsøkt å forklare deg rekkefølgen, men jeg gjør det igjen. Det er ikke slik at man kan forvente å få et forhold ut av å ha sex. Men det er slik at man kan forvente å få sex ut av å ha et forhold. Skjønte du det nå?

Anonymkode: ff2a2...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvinner krav på forhold etter å ha hatt sex?

Anonymkode: 07919...c76

Nettopp! Spot on!

Sex er ikke en inngangsport til forhold - forelskelse er.  Sex er noe man kan ha når man ønsker det - det er ingen betingelser ved det. Betingelsene skaper man før man har sex og man passer på at man vil de samme tingene og er kjærester FØR man har sex hvis man er redd for at det kun skal dreie seg om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man setter tydelige krav og ønsker og lytter til ord mens man overser handling......... De som blir "utnyttet" for se har vært blåøyde i 99% av tilfellene og det innrømmer de når de kommer seg ut av selvmedlidenheten.. 

Jeg må si meg enig med Nettinett denne gangen. Det er mange jeg kjenner som tror at "menn er jo sånn" eller "man kan jo ikke kreve x, s eller t heller" . Og da blir jeg litt sånn.. :P For jeg vet at det finnes menn som ikke er "sånn" og jeg vet at man kan kreve/forvente ting av menn (akkurat som av kvinner). 

Anonymkode: ff2a2...581

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever kvinner forhold etter sex?

Nei, og menn krever ikke sex etter date. Men det "jeg hadde sex, fikk ikke forhold" er jo problemstillingen hun i artikkelen snakker om.

Anonymkode: 07919...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og menn krever ikke sex etter date. Men det "jeg hadde sex, fikk ikke forhold" er jo problemstillingen hun i artikkelen snakker om.

Anonymkode: 07919...c76

Vel, de gjør jo på et vis det hvis de forventer sex pga de betalte for middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...