Gå til innhold

Sover du og partner på samme rom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har en 9 måneder gammel baby. Jeg har permisjon og han jobber. Han har sovet på et annet rom i 9 måneder nå. Han velger til og med å sove på det rommet når det andre barnet hans er her. Da ligger de som sild i tønne i en enkel seng..han mener han ikke sover noe godt der. Minsten har en oppvåkning i løpet av natten. Han sovner fort igjen. Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: ca8e9...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra nyfødtperioden og frem til baby var 3 mnd sov vi på samme rom alle sammen. Da spurte jeg om gubben kunne flytte på gjesterommet. Grunnen var at han vekte både meg og baby pga snorking. Sov da på hvert vårt rom frem til baby var 8-9 mnd. Da forsøkte vi igjen med alle tre på samme rom. Resultatet ble det samme som sist. Baby ble da flyttet på eget rom etter et par uker hvor vi alle tre sov på samme rom.

Far sover nå i foreldresengen. Barnet sover i egen  (stor ) seng. Jeg sover litt i  begge... Barnet er 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far hviler ut på gjesterommet et par-tre netter i uken, jeg sover der en gang ila helgen mens han tar baby, ellers sover vi sammen. 

 

Satser på at baby tar gjesterommet fra ca 4 mnd alder. 

Anonymkode: fa9bd...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Vi har sovet på samme rom siden fødsel. Nå jobber mannen natt da så han legger seg ofte når vi står opp nå, men i starten sov mini lengre ut på morgenen og fremdeles sov vi sammen med mannen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten nattugle hos oss - hun sov så si aldri på nettene så mannen han sov delvis på gjesterom. Når han skulle på jobb så var det gjesterom.Dette varte litt til og fra frem til 6 mnd alder når hun begynte å roe seg litt mer. Med minsten så sov han alltid på samme rom som oss, men h*n sov natta gjennom etter 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov på samme rom alle sammen fra fødsel og frem til mini var 1 år - da flyttet han på eget rom...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyttet mannen raskt ut på gjesterommet. Vårt barn våkner annenhver time eller oftere og det er helt avgjørende at en av oss får sammenhengende søvn. Kommer til å gjøre det slik helt til barnet sover bedre, han er 6 måneder nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er gutten 9mnd, og far sover på gjesterommet. Storebror kom ofte inn til oss og turna i senga før fødsel, så jeg var redd han skulle vekke babyen, derfor ble det til at han flyttet ut på gjesterommet og tok storebror om han våknet. Nå sover storebror som regel natta igjennom, men minsten er våken 2-3 ganger om natta, så da syns mannen det erbedre med en hel natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet ut av soverommet når jeg gikk tilbake i jobb etter 13 uker hjemme. Nå sover vi sammen i helgene bare. Jeg må få søvnen min for å kunne jobbe og ta vare på de to andre barna vi har, samt å kunne bidra til husarbeid osv. Vi skal prøve å sove sammen igjen når baby flytter på eget rom, men jeg tviler på at det går, da hun våkner flere ganger på natten og jeg sover ekstremt lett...men vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også snorkende mann, og har bedt ham sove et annet sted. Da får jeg bedre plass til amming og samsoving med lille, jeg slipper å bli vekket av snorking og han får sove hele natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ikke sovet en natt ifra hverandre siden vi flyttet sammen, sånn bortsett fra hvis vi er ute og reiser da selvfølgelig. Vi greier ikke sove skikkelig uten hverandre :fnise: Også i babyperioden har vi sovet i samme rom. Er vel litt smak og behag tror jeg, alle er litt forskjellige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover sammen. Far sover seg gjennom oppvåkninger og han snorker ikke noe mer enn normalt så det er jeg vant til. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen sover på eget rom. Han nekter å sove på vårt rom så lenge jeg samsover med baby, så da får han bare sove et annet sted. Han snorker også så høyt at jeg sover lite eller ingenting. Han har endt opp mange ganger på gjesterommet også før graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov på samme rom.... Selvfølgelig...! Jeg likte at han innimellom våknet og holdt rundt meg i noen minutter før han slapp grepet igjen.
Jeg samsov med barnet jeg og, men med en liten seng som fungerte som en forlengelse av min egen seng på siden. :)

Anonymkode: 3b635...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover på forskjellige rom, har gjort det siden babyen var et par uker. Samboeren min snorker og jeg er veldig var på lyder fra babyen som snart er 7 mnd. Orker ikke ha to stk som holder meg våken, så da flyttet han inn på det som skal bli babyens rom. 

Nå lurer vi på å bytte rom, så jeg og baby flytter inn på barnerommet. Tenkte det kanskje blir lettere overgang når hun skal sove alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har mannen hatt perioder der han sov på gjesterommet, og fortsatt sover han ofte på sofaen. En stund ble jeg vekt hver morgen av vekkerklokka hans, midt mellom to amminger. Da flyttet han inn på gjesterommet etter mitt ønske. Nå sover vi som oftest sammen alle tre, men om baby er urolig en natt, legger han seg på sofaen, samme om han kommer hjem sent/har drukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sover på eget rom. Han nekter å sove på vårt rom så lenge jeg samsover med baby, så da får han bare sove et annet sted. Han snorker også så høyt at jeg sover lite eller ingenting. Han har endt opp mange ganger på gjesterommet også før graviditeten.

samme her. Samsover med baby 11 mnd nå.

Anonymkode: e5ac2...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første sov mannen på same rom som oss. Men det fungerte egentlig ikkje så veldig bra.

Med andremann sov mannen på gjesterommet omtrent det første året, etter begges ønske. Han søv utrulig lett, og det var viktigare for meg med ein mest mulig utkvilt mann enn på at me på død og liv skulle sova i same seng. Mannen hadde ansvar for eldstemann, dei nettene han vakna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...