Gå til innhold

Kan man jobbe som sykepleier som sjenert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor drøm om å bli sykepleier. Men jeg er redd jeg ikke vil passe inn. Har alltid vært stille av meg. De fleste er vel utadvent og de vet alltid hva de skal si. Small talk og alt er jeg ikke god på. Jeg har litt sosial angst men den pleier å bli bedre når jeg blir bedre kjendt.

Så jeg er redd for å få en utdanning men ikke få jobb på grunn av jobbinterview..Jeg blir så nervøs. Håper det er noe jeg kan vokse av meg for det er utrolig slitsomt at angsten skal ødelegge livet mitt.

Er det noen her som er sjenerte som jobber som sykepleier?

Anonymkode: a3348...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme lurer jeg på. Jeg er utrolig dårlig til å prate med pårørende, og være den som pårørende henvender seg til. Men kanskje det går seg til med årene, vet ikke jeg?

Anonymkode: 30c68...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier. Jeg var stille og sjenert i begynnelse som student, men man vokser veldig i rollen. Det er mange type sykepleier, de utadvendte, de stille, de høylytte osv. Hvis det er noe du virkelig ønsker søk! Hvis du finner ut at det ikke er noe for deg, får du heller slutte. Bedre å ha prøvd, så slipper du alltid å tenke "hva om":)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det vet jeg ikke, men sett fra et pasient perspektiv og jeg var lagt inn å trengte pleie så hadde jeg foretrukket å bli pleiet av en stille og rolig sykepleier. jeg er en lugn person selv så med det liker jeg også den kvaliteten hos andre mennesker.

uansett så ser jeg ikke helt hvordan det skal spille noen rolle om du er utadvendt eller innadvent så lenge du er dyktig i jobben din. med åra får du sikkert også erfaring og mestring med å prate med folk og da går det lettere.

så jeg syntes du burde følge drømmen din om det er det er det yrkesvalget du brenner for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider