Gå til innhold

Komfyren ødelagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter et sikringen gikk for noen dager siden virker ikke komfyren som den skal. Når jeg steker pizza blir inne bunnen ordentlig stekt. Hva kan det komme av?

Anonymkode: 6373a...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at ett av to har skjedd: Enten skjedde det noe på strømnettet som gjorde at sikringen gikk pga overspenning, og denne samme overspenningen gjorde at noe i ovnen din gikk i stykker. Eller så skjedde det en feil på ovnen din som gjorde at sikringen gikk. 

Ring reparatør, opplys om hva som skjedde, hvordan ovnen oppfører seg og hvilket merke og modell ovnen har. 

Anonymkode: 31c45...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at ett av to har skjedd: Enten skjedde det noe på strømnettet som gjorde at sikringen gikk pga overspenning, og denne samme overspenningen gjorde at noe i ovnen din gikk i stykker. Eller så skjedde det en feil på ovnen din som gjorde at sikringen gikk. 

Ring reparatør, opplys om hva som skjedde, hvordan ovnen oppfører seg og hvilket merke og modell ovnen har. 

Anonymkode: 31c45...36a

Aner ikke hvor den er kjøpt i sin tid, for den fulgte antagelig med da leiligheten var ny for et par år siden. Skal jeg ringe Whirlpool Norge da?

 

Anonymkode: 6373a...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør det. Om du attpåtil klarer å oppgi serienummeret skal du ikke se helt bort ifra at de kan finne ut om du fremdeles har garanti. Jeg har ingen erfaring med Whirlpools serviceinnstilling selv, men teoretisk skulle det være muilg. Serienummeret pleier stå på en lapp på baksiden av komfyren eller på siden av komfyrdøra.

Anonymkode: 31c45...36a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et sikringen gikk for noen dager siden virker ikke komfyren som den skal. Når jeg steker pizza blir inne bunnen ordentlig stekt. Hva kan det komme av?

Anonymkode: 6373a...52f

"Varmeelementene" (eller hva det heter) til over- og/ eller undervarmen har nok sluttet å virke, hvis det da ikke er du som har glemt å skru på over- og/ eller undervarmen

Anonymkode: fecad...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Varmeelementene" (eller hva det heter) til over- og/ eller undervarmen har nok sluttet å virke, hvis det da ikke er du som har glemt å skru på over- og/ eller undervarmen

Anonymkode: fecad...af9

Kom borti varmeelementene øverset i komfyren med et bakepapir her om dagen. Da gikk sikringen. Vet ikke om det kan ha forårsaket det? Skulle tro de tåler mer enn det?

 

 

Anonymkode: 6373a...52f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom borti varmeelementene øverset i komfyren med et bakepapir her om dagen. Da gikk sikringen. Vet ikke om det kan ha forårsaket det? Skulle tro de tåler mer enn det?

 

 

Anonymkode: 6373a...52f

Vet ikke.

Jeg ville forsøkt å kontakte et  service og reparasjons-firma for dette merket, om det finnes nært deg, og spurt hva det kan være og hvor mye feilsøking og reparasjon vil koste, før jeg bestemte meg for feilsøking + evt reparasjon. Kan hende at det er like rimelig å kjøpe ny

Anonymkode: fecad...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom borti varmeelementene øverset i komfyren med et bakepapir her om dagen. Da gikk sikringen. Vet ikke om det kan ha forårsaket det? Skulle tro de tåler mer enn det?

 

 

Anonymkode: 6373a...52f

Flammet det opp inni ovnen?

En eventuell varme fra eventuelle flammer i dette uhellet, kan ha forårsaket skade på ovnen

Anonymkode: fecad...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flammet det opp inni ovnen?

Anonymkode: fecad...af9

Litt tror jeg. Ble i hvert fall litt brent på enden av bakepapiret. 

Anonymkode: 6373a...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flammet det opp inni ovnen?

En eventuell varme fra eventuelle flammer i dette uhellet, kan ha forårsaket skade på ovnen

Anonymkode: fecad...af9

Da er ovnen fucked da? Får vel ikke igjen på innboforsikringen heller?

Anonymkode: 6373a...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ovnen fucked da? Får vel ikke igjen på innboforsikringen heller?

Anonymkode: 6373a...52f

Jeg vet ikke.

Anonymkode: fecad...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...