Gå til innhold

8/10 svenske politifolk vurderer å slutte


FreeLife

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men jeg lurer på hva som skjer hvis så mange politifolk slutter. Blir det da lovløse tilstander i Sverige? Eller er det en lov som sier at så mange ikke får lov til å slutte samtidig? Det blir jo helt anarki hvis det skjer. 

Anonymkode: e68db...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jeg med dem i. Hvorfor skal de risikere livet sitt for å sørge for lov og orden i Sverige når politikerne åpner slusene for stadig nye kriminelle?

Anonymkode: e68db...fda

leste du artikkelen? den omhandler at politiet er uenig i omorganisering og sentralisering av politikontorer og dårlig lønn.

"

Polisen har sedan den 1 januari i år jobbat i en ny, sammanslagen organisation istället för 21 lokala myndigheter. Men den nya organisationen gnisslar. De anställda både är missnöjda med arbetsmiljön och låg lön.

En undersökning som Polisförbundet låtit göra visar att så många som 8 av 10 poliser har funderat på att säga upp sig.

61 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av låg lön och 42 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av omorganisationen."

Anonymkode: 5fb45...0b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste du artikkelen? den omhandler at politiet er uenig i omorganisering og sentralisering av politikontorer og dårlig lønn.

"

Polisen har sedan den 1 januari i år jobbat i en ny, sammanslagen organisation istället för 21 lokala myndigheter. Men den nya organisationen gnisslar. De anställda både är missnöjda med arbetsmiljön och låg lön.

En undersökning som Polisförbundet låtit göra visar att så många som 8 av 10 poliser har funderat på att säga upp sig.

61 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av låg lön och 42 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av omorganisationen."

Anonymkode: 5fb45...0b9

Det er den ofisielle historien ja..

Antakelig handler det om at politifolk i Sverige er lei av å bli skutt mot, kastet molotows på og at bilene deres blir ramponert. Stemmer nok at de får for dårlig lønn når de må utstå slike ting daglig. 

Anonymkode: 4705f...055

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg lurer på hva som skjer hvis så mange politifolk slutter. Blir det da lovløse tilstander i Sverige? Eller er det en lov som sier at så mange ikke får lov til å slutte samtidig? Det blir jo helt anarki hvis det skjer. 

Anonymkode: e68db...fda

Ingen kan bestemme at du skal jobbe noe sted. Vil du slutte så kan du slutte. Da blir det anarki ja.

Anonymkode: 4705f...055

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kan bestemme at du skal jobbe noe sted. Vil du slutte så kan du slutte. Da blir det anarki ja.

Anonymkode: 4705f...055

Da er det game over for Sverige?

Anonymkode: e68db...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange offentlig ansatte i Sverige kommer nok til å få dårlig lønn i tiårene fremover. All innvandringen koster faktisk penger, tro det eller ei. Noen steder må det kuttes og spares for at man skal kunne fortsette å importere flyktninger i høyt tempo. Arbeidshverdagen til politiet er vel heller ikke helt enkel. 

Anonymkode: 581c2...7aa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste du artikkelen? den omhandler at politiet er uenig i omorganisering og sentralisering av politikontorer og dårlig lønn.

"

Polisen har sedan den 1 januari i år jobbat i en ny, sammanslagen organisation istället för 21 lokala myndigheter. Men den nya organisationen gnisslar. De anställda både är missnöjda med arbetsmiljön och låg lön.

En undersökning som Polisförbundet låtit göra visar att så många som 8 av 10 poliser har funderat på att säga upp sig.

61 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av låg lön och 42 procent uppger att de funderat på att säga upp sig på grund av omorganisationen."

Anonymkode: 5fb45...0b9

Mesteparten av kriminalitet i sverige er utført av folk som ikke hører til der.

Anonymkode: e60f1...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det game over for Sverige?

Anonymkode: e68db...fda

Var jeg som svarte..vet ikke hvorfor det ble AB.

Tror neppe 8/10 slutter. De vurderer jo, men klart det er et mindre attraktivt yrke nå som det blir forbundet med mer risiko. Jeg tror Sverige fortsatt kan reddes delvis. Men Europa tåler ikke et sånn her "rush" til. Nå må grensene stenges og det for godt. Så må vi ta en pause og tenke oss grundig igjennom ting. Hvilke verdier vi har, hva kultur er, om vi ønsker overleve som folk, om vi virkelig ønsker "one world" osv osv. Jeg tror vi i hvert fall har blitt skremt opp fra sofaen og at ting går i retning mer proteksjonistisk nasjonalistisk politikk. Høyre eller venstrepolitikk tror jeg er mer eller mindre uvesentlig. Folk er redd for sin egen kultur. Punktum

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet i Sverige tjener like mye som en butikkarbeider.
De har en lønn på 20000. Det blir 18000 eller 17000 etter skatt.
5 års utdanning og de tjener like mye som butikkarbeidere. Hva er vitsen med å risikere livet sitt da??

Endret av Jetlag
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Politiet i Sverige tjener like mye som en butikkarbeider.
De har en lønn på 20000. Det blir 18000 eller 17000 etter skatt.
5 års utdanning og de tjener like mye som butikkarbeidere. Hva er vitsen med å risikere livet sitt da??

Da lurer jeg på det samme. Det er jo luselønn! Er det idealismen som driver de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sant at svensk politi ligger på rundt 23 000 kr i måneden? Wait what?

Jeg får 18 000kr i uføretrygd i måneden og jeg jobber ikke og har aldri gjort det... Så jeg får nesten like mye som svensk politi som daglig utsetter seg for risiko?

Det gir ingen mening!

Anonymkode: 74330...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig sant at svensk politi ligger på rundt 23 000 kr i måneden? Wait what?

Jeg får 18 000kr i uføretrygd i måneden og jeg jobber ikke og har aldri gjort det... Så jeg får nesten like mye som svensk politi som daglig utsetter seg for risiko?

Det gir ingen mening!

Anonymkode: 74330...139

Svensk politi ligger på 21 300 kroner i måneden. De krever 25 000 kroner. Det blir en lønnsøkning med 4000 kroner. Svensk politi tjener like mye som en butikkarbeider etter å ha betalt skatt.

https://www.pf.no/pf/aktuelt_na/nyhetsarkiv/2014/juni/Protesterer+mot+lave+lønninger.d25-T2lnG4t.ips

 

Polisförbundets krav

Polisförbundets krav till arbetsgivaren:

  • Acceptera lönekravet på lägst 25.000/månad och lägst 28.000 efter fem år.
Endret av Jetlag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste du artikkelen? den omhandler at politiet er uenig i omorganisering og sentralisering av politikontorer og dårlig lønn.

Skremmende at norsk politi er i ferd med å bli omorganisert og sentralisert på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den ofisielle historien ja..

Antakelig handler det om at politifolk i Sverige er lei av å bli skutt mot, kastet molotows på og at bilene deres blir ramponert. Stemmer nok at de får for dårlig lønn når de må utstå slike ting daglig. 

Anonymkode: 4705f...055

Hvorfor ikke tro på hva politifolkene selv sier? Hvis de sier at den lave lønnen er problemet så er det vel det. På den annen side er det en fagforeningen som står bak undersøkelsen og har definert spørsmålene.

Er forresten 8 av 10 mye i forhold til andre bransjer? Og når det er snakk om å skifte jobb er det fra politi til noe annet eller er det snakk om at de ønsker seg til en annen jobb i politiet?

Anonymkode: 3ffd2...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Politiet i Sverige tjener like mye som en butikkarbeider.
De har en lønn på 20000. Det blir 18000 eller 17000 etter skatt.
5 års utdanning og de tjener like mye som butikkarbeidere. Hva er vitsen med å risikere livet sitt da??

Ekte politifolk tar glede av å bidra til trygghet og rettferd i samfunnet og gjør ikke jobben for pengenes skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte politifolk tar glede av å bidra til trygghet og rettferd i samfunnet og gjør ikke jobben for pengenes skyld.

Så derfor bør ikke politifolk få lønn i det hele tatt, men bør jobbe gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør ikke bare kunne livnære seg, men bør kunne gjøre karriere og kunne leve godt av lønna. Tenk også på ubekvem arbeidstid, farlig arbeidssituasjon, osv. så skjønner du at de bør ha en god lønn. Man kan ikke basere seg på at de skal være rene idealister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...