Gå til innhold

Beinhinnebetennelse eller noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent 6-7 ganger i uka i omtrent ett år nå. Det har for det meste vært jogging, ellipsemaskin, styrketrening og diverse gruppetimer. Før jeg begynte å trene så ofte, så trente jeg ca. 4 ganger i uka, mest jogging, og litt styrke. 

Selv om jeg har trent mye, så har jeg aldri kjent noen form for skader. Har selvfølgelig vært støl og sliten i feks. beina, men ikke noe mer enn det. De siste dagene har jeg kjent litt smerter på forsiden av begge leggene. Kjenner ingenting når jeg sitter i ro, men når jeg går vanlig kjenner jeg det godt, særlig i nedoverbakker. Prøvde å jogge i går, men det gikk fint, kjente omtrent ingenting etter jeg hadde blitt varm. En stund etter treningen kjente jeg det igjen, i samme grad som før treningen. 

Kan dette være tegn på beinhinnebetennelse, eller evt. noe annet? Synes bare det er så rart at det plutselig kommer nå, og i begge beina akkurat samtidig. Noen som har tips? 

Anonymkode: 3b07c...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som det ja, har hatt symptomene selv.

Men plutselig i begge beina på akkurat samme tidspunkt? Og burde det ikke være veldig vondt å jogge? Det var det jo ikke… 

Anonymkode: 3b07c...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men plutselig i begge beina på akkurat samme tidspunkt? Og burde det ikke være veldig vondt å jogge? Det var det jo ikke… 

Anonymkode: 3b07c...b21

Det kan forverre seg om du fortsetter slik du gjør. Jeg kjente nesten heller ingenting i starten og bare prøvde å ignorere det, men etterhvert kom smertene mer tydelig frem. Jeg fikk også veldig vondt da jeg gikk i nedoverbakker, men som sagt: jeg ignorerte det og det endte opp med at jeg fikk skikkelige smerter når jeg bare lå i sengen f. eks. 

Med meg så fikk jeg ikke samtidig da, det begynte først i den ene, deretter den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan forverre seg om du fortsetter slik du gjør. Jeg kjente nesten heller ingenting i starten og bare prøvde å ignorere det, men etterhvert kom smertene mer tydelig frem. Jeg fikk også veldig vondt da jeg gikk i nedoverbakker, men som sagt: jeg ignorerte det og det endte opp med at jeg fikk skikkelige smerter når jeg bare lå i sengen f. eks. 

Med meg så fikk jeg ikke samtidig da, det begynte først i den ene, deretter den andre. 

Jeg har jo ikke tenkt å jogge hvis det gjør vondt, men synes det er dumt å kutte ut dersom det egentlig ikke er nødvendig. Kjenner jo nesten ingenting. Men skal holde meg til mest ellipse framover, og håpe at det gir seg :) Har vært sånn i ca. tre dager hittil, altså samme type smerter på dag 1 som dag 3. 

Anonymkode: 3b07c...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke tenkt å jogge hvis det gjør vondt, men synes det er dumt å kutte ut dersom det egentlig ikke er nødvendig. Kjenner jo nesten ingenting. Men skal holde meg til mest ellipse framover, og håpe at det gir seg :) Har vært sånn i ca. tre dager hittil, altså samme type smerter på dag 1 som dag 3. 

Anonymkode: 3b07c...b21

Okei, har du lyst å ta sjansen så får du gjøre det :P Du får heller bare stanse om du skjenner det forverrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, har du lyst å ta sjansen så får du gjøre det :P Du får heller bare stanse om du skjenner det forverrer seg.

Men ellipse belaster vel ikke beina på samme måte som jogging gjør? :) Men det er jo minst like god trening! Blir egentlig mer sliten i kroppen av ellipse enn jogging. 

Anonymkode: 3b07c...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ellipse belaster vel ikke beina på samme måte som jogging gjør? :) Men det er jo minst like god trening! Blir egentlig mer sliten i kroppen av ellipse enn jogging. 

Anonymkode: 3b07c...b21

Det stemmer det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Jeg har samme problem og har slitt med dette i halvannen måned. Siden du trener så mye som du sier, så vil jeg anbefale deg å oppsøke fysioterapeut ganske med en gang. Helst en som kan gi deg triggerpunktsbehandling med nåler. Du vil da også få ett tilrettelagt opptreningsprogram som vil bestå av tøying og rolige tåhev på starten, hvis jeg husker riktig. Det er veldig viktig at du tar deg tid til å bli frisk, fordi jo mer du belaster leggene dine, jo værre vil du bli, og jo lenger vil du ha dette. Hva er best? Ta seg 3 uker fri for å bli helt frisk? Eller trene i 3 uker til, helt til du ikke klarer å løpe lenger, og så være skadet i flere måneder?

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis begynnende beinhinnebetennelse,ta fri fra løping 2 uker.Sykling og romaskin er fin alternativ trening,ver forsiktig når du begynner å løpe igjen,rolige korte turer til å begynne med med hviledag mellom øktene.Kjører du på nå tror jeg du kommer til å angre,(har vert der selv).lykke til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis begynnende beinhinnebetennelse,ta fri fra løping 2 uker.Sykling og romaskin er fin alternativ trening,ver forsiktig når du begynner å løpe igjen,rolige korte turer til å begynne med med hviledag mellom øktene.Kjører du på nå tror jeg du kommer til å angre,(har vert der selv).lykke til.  

Men hva med ellipsemaskin? HATER sykling, ta ligger jeg heller på sofaen (nesten). Romaskin har jeg heller ikke helt skjønt. Men er glad i ellipsemaskin, bruker den nesten oftere enn jogging til vanlig også, fordi jeg synes den trener kroppen mye bedre :) 

Anonymkode: 3b07c...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...