Gå til innhold

Selge deler av tomten min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er det jeg tar kontakt med?
Er det bare å ta kontakt med en megler eller hvordan går jeg fram?

Området jeg har tenkt på er ca 2 mål og ligger i LNF område som ikke er regulert. Vil det være et stort problem med tanke på salg?

Anonymkode: 8a8b6...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er et par linker jeg fant;

http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/bygging/slik-skiller-du-ut-tomta/
http://www.eiendomsadvokater.no/fradeling-av-tomt/

Det kan bli problematisk siden det er i et LNF område, men det må du diskutere med kommunen siden det er de som behandler søknaden.

Anonymkode: 0aad4...7c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det jeg tar kontakt med?
Er det bare å ta kontakt med en megler eller hvordan går jeg fram?

Området jeg har tenkt på er ca 2 mål og ligger i LNF område som ikke er regulert. Vil det være et stort problem med tanke på salg?

Anonymkode: 8a8b6...c3c

Du må få omregulert tomten, så kommer oppmåling, nabovarsler, ev. opparbeiding av vann/ kloakk og adkomst. Det er mye jobb i forkant av et ev. salg av tomt. Kan hende du må anke flere ganger før du får godkjent reguleringen. Masse penger koster det også. 

Anonymkode: 3b0da...9fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få omregulert tomten, så kommer oppmåling, nabovarsler, ev. opparbeiding av vann/ kloakk og adkomst. Det er mye jobb i forkant av et ev. salg av tomt. Kan hende du må anke flere ganger før du får godkjent reguleringen. Masse penger koster det også. 

Anonymkode: 3b0da...9fc

 

Ja, det er kanskje bare like godt å glemme hele saken. Tror at det kan bli ekstra vanskelig pga beliggenheten .

Edit; Ups, jaja :P Jeg er TS ^^

Endret av -Jiinxs-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, det er kanskje bare like godt å glemme hele saken. Tror at det kan bli ekstra vanskelig pga beliggenheten .

Edit; Ups, jaja :P Jeg er TS ^^

Nei, har tomten potensiale og det er penger å tjene på den, så er det bare å gå for det. Men, det tar tid og koster penger. Ja, også er du ikke garantert å få omregulert tomten. Det er for jævlig at ikke vi grunneiere har bestemmelsesrett over våre eiendommer. Har opplevd selv at kommunen har eksproporert store områder der flere grunneiere er rammet, og vi har bare fått en symbolsk sum - der vi kunne tjent millioner om vi hadde fått omregulert og solgt. Så har du eiendom/ tomt, lønner det seg å prøve å dra noen kroner ut av den før kommunen kommer å tar den. 

Anonymkode: 3b0da...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...