Gå til innhold

Hvorfor tar så mange jenter dårlige valg når det gjelder menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, tittelen sier vel alt? 

Hvorfor roter så mange jenter seg bort i playere og drittsekker gang på gang, når de sier at de vil ha en snill og trofast fyr? Hvorfor går disse jentene konsekvent etter menn som de sier de ikke vil ha?

Anonymkode: 295a6...a6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, tittelen sier vel alt? 

Hvorfor roter så mange jenter seg bort i playere og drittsekker gang på gang, når de sier at de vil ha en snill og trofast fyr? Hvorfor går disse jentene konsekvent etter menn som de sier de ikke vil ha?

Anonymkode: 295a6...a6e

Folk blir vel sammen med de man føler seg tiltrukket av?? Værre er det ikke. Det er selvsagt ting som er riktig å si. Snill, grei osv. Så er det de tingene som ikke er riktig å si som penger, makt, status....

Det er relative stor forskjell på hva kvinner "sier" de vil ha og det de faktisk gjør.

Som nevnt tidligere. Kvinner flest beskriver drømmemannen som Trond Wiggo Torgersen i el.bil. Snill, utdannet ( lege), morsom, miljøvennlig. Men de fleste ville fortrukket Vin Diesel i Hummer gitt sjangsen.....

 

Spør hvilken som helst mann...

Anonymkode: e0867...ff9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial status og kvaliteter som selvtillit , handlekraft og tro på seg selv er kvaliteter som jenter dras mot. Playere som er kjekke og har draget vil ofte ha bra selvtillit og følelse av mestring, og han vet hvordan han skal forføre jenter pga øvelse. Som kjent gjør øvelse mester.

Et annet element er biologiske instinkter , damene er ikke klar over det selv men når de er kåte og har lyst på rå sex så dras de mot menn som har mye testosteron. Med andre ord : "bad boys".

Et annet viktig element er at , i motsetning til kvinner som får stempel på seg som løs om hu ligger med mange så fremstår menn som har draget på damene som en vinner som mange vil kapre seg slik at de stolt kan slå seg på brystet etter man har fanget kuppet/skatten å skryte av at det var de som greide fange han og ingen av de andre ti-talls jentene som var ute etter han. Det kan gi et stort ego boost samtidig som man får for seg et prosjekt hvor man skal temme bad assen/playeren.

Ofte så greier man ikke det og enden på visen er ofte sorgen og så bitterhet over hvor fæle menn er. Til tross for at jenta glatt overså den snille tilbaketrukne gutten som tittet nervøst på hu på et utested å kanskje små stammet litt om dere utvekslet noe ord. Han , den mannen som ikke var fæl ble glatt ignorert mens man hadde øynene på bad assen.

Dette er selvfølgelig bare en hypotese og jeg tar høyde for at det er flere variabler inne i bildet enn de jeg nevner. 

Heldigvis for snille gutter så vil kvinner når de rundt 30++ åra begynne søke etter rolige og passive gutter når de er interessert i å skape seg en familie. 

Det er ofte etter at disse jentene har blitt såret gang på gang av bad assene fra de var 14 til 30 , og så får den snille gutten restene når man slår seg til ro :tongue:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hva du mener med drittsekker/playere.

Jeg har rotet meg borti et par sånne. Begge to er de eneste jeg noensinne har vært forelsket i. Jeg kan ikke sette fingeren på akkurat hva som gjør at jeg falt for akkurat de to, men det er vel noe med utstrålingen, sjarmen osv. Han siste er jeg fortsatt forelsket i, mange måneder etter at han fortalte meg at jeg ikke var noe kjærestemateriale for han, kun god nok som sengekos. Han er ikke den kjekkeste mannen i verden, men sinnsykt sjarmerende og har en væremåte jeg syntes er veldig behagelig. Kler seg fint, har god hygiene (som mange andre menn mangler..), har det rent og pent hjemme (også en sjelden egenskap), like holdninger som meg til det meste, men.. desverre litt for glad i yngre damer og ikke så glad i forpliktelser. Jeg kommer til å være forelska i han til jeg dør tror jeg, men han vil ikke ha meg og det må jeg jo bare akseptere.

Jeg har forsøkt et par ganger å være sammen med disse selverklærte "snille" guttene, dvs de som visstnok er sååå bra, men som ikke nødvendigvis ser så veldig bra ut. Begge to var sinnsykt slacke med hygienen (grøss!), bodde som uteliggere i sitt eget hjem osv. Nei takk :(

Anonymkode: 43d72...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat

Sosial status og kvaliteter som selvtillit , handlekraft og tro på seg selv er kvaliteter som jenter dras mot. Playere som er kjekke og har draget vil ofte ha bra selvtillit og følelse av mestring, og han vet hvordan han skal forføre jenter pga øvelse. Som kjent gjør øvelse mester.

Et annet element er biologiske instinkter , damene er ikke klar over det selv men når de er kåte og har lyst på rå sex så dras de mot menn som har mye testosteron. Med andre ord : "bad boys".

Et annet viktig element er at , i motsetning til kvinner som får stempel på seg som løs om hu ligger med mange så fremstår menn som har draget på damene som en vinner som mange vil kapre seg slik at de stolt kan slå seg på brystet etter man har fanget kuppet/skatten å skryte av at det var de som greide fange han og ingen av de andre ti-talls jentene som var ute etter han. Det kan gi et stort ego boost samtidig som man får for seg et prosjekt hvor man skal temme bad assen/playeren.

Ofte så greier man ikke det og enden på visen er ofte sorgen og så bitterhet over hvor fæle menn er. Til tross for at jenta glatt overså den snille tilbaketrukne gutten som tittet nervøst på hu på et utested å kanskje små stammet litt om dere utvekslet noe ord. Han , den mannen som ikke var fæl ble glatt ignorert mens man hadde øynene på bad assen.

Dette er selvfølgelig bare en hypotese og jeg tar høyde for at det er flere variabler inne i bildet enn de jeg nevner. 

Heldigvis for snille gutter så vil kvinner når de rundt 30++ åra begynne søke etter rolige og passive gutter når de er interessert i å skape seg en familie. 

Det er ofte etter at disse jentene har blitt såret gang på gang av bad assene fra de var 14 til 30 , og så får den snille gutten restene når man slår seg til ro :tongue:

...og samtidig som den forsiktige sjenerte gutten i hjørnet sitter å stirrer på bombshell Katrine som flørter med den håpløse playeren Geir, - sitter ei ensom usikker litt geeky jente hjemme og bruker tre timer på å manne seg opp til om hun skal sende sjenerte gutten i hjørnet ei melding... Hun sender til slutt men han gidder ikke svare såklart.. Og sirkelen går on and on and on.. Poenget er at alle kan fremstå som playere og avvisende (fra begge sider av kjønnene) uavhengig egentlig av status, "rank", utseende osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og samtidig som den forsiktige sjenerte gutten i hjørnet sitter å stirrer på bombshell Katrine som flørter med den håpløse playeren Geir, - sitter ei ensom usikker litt geeky jente hjemme og bruker tre timer på å manne seg opp til om hun skal sende sjenerte gutten i hjørnet ei melding... Hun sender til slutt men han gidder ikke svare såklart.. Og sirkelen går on and on and on.. Poenget er at alle kan fremstå som playere og avvisende (fra begge sider av kjønnene) uavhengig egentlig av status, "rank", utseende osv. 

Jojo det er klart av begge kjønn fra alle plasser i det "sosiale hierarkiet" kan være avvisende. 

Men i snitt så er det de såkalte drittsekkene og playere som hopper fra dame til dame som får seg mest, mens den snille ofte får seg langt mindre og blir oversett helt til damene er blitt godt voksne å vil slå seg til ro omed en rolig og lun, trygg og stabil fyr som det ikke finnes spenning i. 

Vet jo det selv fra min oppvekst at de største rassehøla var alltid de som dro flest damer, og det er jo en grunn til det som jeg var inne på.

Endret av WubWub
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ikke alle kvinner kan velge og vrake.

det kan heller ikke alle menn. Men kanskje er kvinner bedre på å avvise hardt og kontant hvorav menn er bedre til å ha kvinner "gående på gress"..? For mannen er det kanskje mer status å ha x antall kvinner hengende etter seg (gjør han til player) men for kvinnen kan det være stikk motsatt (gjør henne til "luremus"/"løssluppen"/"billig" osv) kan det også tenkes at kvinner er historisk sett opplært mer til å hensynta andre sine følelser ("være snill og grei") hvor menn oppdras mer til å bli "flink og dyktig" så kvinner har dermed lettere for å avvise, spesielt om hun ser at han har følelser hun ikke kan gjengjelde ? En tredje faktor da igjen er at kvinner er mer sårbare emosjonelt (har vansker for å forstå at noen man har følelser for kan være "så slem") - og bruker dermed mer tid/energi på å snakke/bearbeide følelsene sine.. Som igjen leder til en million tråder inne på KG, slik at det fremstår som et større problem enn det reelt sett egentlig er... Bare teori, kan være jeg er helt på bærtur.. 

Anonymkode: 68dd1...e5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Er ikke det en del av livsstilen, skuespillet, da? Å klage til "kamerater", ekskjærester eller venninner og komme med det utsagnet du beskriver: "jeg vil ha en trofast mann". Når de søker etter det motsatte. De elsker å klage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan heller ikke alle menn. Men kanskje er kvinner bedre på å avvise hardt og kontant hvorav menn er bedre til å ha kvinner "gående på gress"..? For mannen er det kanskje mer status å ha x antall kvinner hengende etter seg (gjør han til player) men for kvinnen kan det være stikk motsatt (gjør henne til "luremus"/"løssluppen"/"billig" osv) kan det også tenkes at kvinner er historisk sett opplært mer til å hensynta andre sine følelser ("være snill og grei") hvor menn oppdras mer til å bli "flink og dyktig" så kvinner har dermed lettere for å avvise, spesielt om hun ser at han har følelser hun ikke kan gjengjelde ? En tredje faktor da igjen er at kvinner er mer sårbare emosjonelt (har vansker for å forstå at noen man har følelser for kan være "så slem") - og bruker dermed mer tid/energi på å snakke/bearbeide følelsene sine.. Som igjen leder til en million tråder inne på KG, slik at det fremstår som et større problem enn det reelt sett egentlig er... Bare teori, kan være jeg er helt på bærtur.. 

Anonymkode: 68dd1...e5d

Delvis riktig og delvis bærtur. 

Jeg tror frykten for å bli såra er en like stor faktor som stempelet som løs. Men vi har i hele vårt liv fått høre hvor fæl man er om man er såkalt løs. Samtidig så blir vi veldig fort veldig emosjonelt involvert. Noe som gjør oss veldig sårbare. 

Men vi er uten tvil flinkere til å løse emosjonelle floker. Heldigvis. 

Menn har stort sett fått et klapp på skulderen hver gang han har nedlagt en dame. Så for han betyr kanskje dette klappet mer enn det emosjonelle. De får belønning for å være ufine og å bruke damer. 

Anonymkode: aa595...493

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis riktig og delvis bærtur. 

Jeg tror frykten for å bli såra er en like stor faktor som stempelet som løs. Men vi har i hele vårt liv fått høre hvor fæl man er om man er såkalt løs. Samtidig så blir vi veldig fort veldig emosjonelt involvert. Noe som gjør oss veldig sårbare. 

Men vi er uten tvil flinkere til å løse emosjonelle floker. Heldigvis. 

Menn har stort sett fått et klapp på skulderen hver gang han har nedlagt en dame. Så for han betyr kanskje dette klappet mer enn det emosjonelle. De får belønning for å være ufine og å bruke damer. 

Anonymkode: aa595...493

Jeg må bare si, jeg elsker deg! :strix:

Du er midt i blink med de kommentarene dine! :)

Anonymkode: 89bc1...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir som å spørre om hva som kom først av høna eller egget.
Sjeldent kan man vite at en mann er drittsekk på forhånd, men det viser seg en tendens at mange av de mennene som er mest selvsikre og åpne mot kvinner og på å sjekke de opp, også har et litt for stort ego (ofte fordi de er gode i senga, men på innsiden usikre gutter som er redde for forpliktelse) som fører til at de skal hevde seg på andre områder i en relasjon , og det merker man jo ikke før relasjonen har vart litt.

Utenforstående oppfatter disse mennene som noen som har vært drittsekker fra starten av, ala. rote med en annen foran ansiktet på dama, prøve å gjøre dama sjalu på groteske måter fordi hun har chattet med en klassekamerat, og gi faen i henne - men den lille gruppa menn som er sånn er det jo ingen damer som vil holde på.
Det er viktig at vi kvinner setter en standard for oss selv og oss sammen som hva som skal være tolererbar oppførsel mot en kvinne, det kommer oss alle godt ut i enden. Mange menn trenger mer "kustus", eller rettere sagt rett og slett mer folkeskikk, så drittsekk oppførsel skal man ikke finne seg i uansett hvor god sexen er eller hvor søt han er når han ikke er drittsekk.

Anonymkode: 9cd48...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål. Jeg har vært forelsket to ganger, begge disse guttene/mennene var og er sjenerte, usikre menn uten særlig draget på damer, tilsynelatende snille og ordentlige og veldig langt fra den typiske sjarmerende, playeraktige typen. Ferdig med festing etc. Den første viste seg å være en utro psykopat som mishandlet meg psykisk i veldig mange år. Den andre viste seg å være en kynisk, egoistisk mann som brukte meg for å bygge opp under sitt eget ego, og kastet meg som søppel etter ett år.

Poenget er at det ofte er helt umulig å vite om en mann er snill og grei eller en drittsekk på forhånd. Mange av de selverklærte, "snille" mennene har helt andre egenskaper når man blir godt kjent med dem. Dessverre. Ofte ligger det vel psykisk sykdom i bunnen, noe som er veldig vanskelig å oppdage ved første øyekast.

Anonymkode: e5985...1dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ikke alle kvinner kan velge og vrake.

Jo det kan de egentlig - det kan egentlig alle mennesker - hvis de velger å ta tak i de tingene som gjør at de ikke kan velge og vrake. 

Vi har f.eks mennesker med fysiske og psykiske hindringer blant kundene våre, men de får likevel kandidater de kan velge mellom - noe de aldri har fått før. Grunnen er at vi leter etter mennesker som ser verdien i dem på tross av. 

Er ikke det en del av livsstilen, skuespillet, da? Å klage til "kamerater", ekskjærester eller venninner og komme med det utsagnet du beskriver: "jeg vil ha en trofast mann". Når de søker etter det motsatte. De elsker å klage. 

Absolutt! Så sitter de sammen og klager og legger skyld over på den andre parten og er overbevist om at det ikke finnes bra menn/kvinner der ute. Sannheten er at det er dem selv som ikke klarer å se verdien i hverken seg selv eller andre mennesker. 

Ja, tittelen sier vel alt? 

Hvorfor roter så mange jenter seg bort i playere og drittsekker gang på gang, når de sier at de vil ha en snill og trofast fyr? Hvorfor går disse jentene konsekvent etter menn som de sier de ikke vil ha?

Anonymkode: 295a6...a6e

Det som er greia, er at de drittsekkene og playerne de gang på gang roter seg borti ofte bare er mennesker som er ute etter noe annet enn dem selv. 

Denne artikkelen sier veldig mye om kvinners tankegang: 

http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1636458.ece

Jeg kom med motsvar i denne: 

http://linnogane.no/burde-tinder-appen-komme-med-en-advarsel/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har f.eks mennesker med fysiske og psykiske hindringer blant kundene våre, men de får likevel kandidater de kan velge mellom - noe de aldri har fått før. Grunnen er at vi leter etter mennesker som ser verdien i dem på tross av. 

Og det er noe veldig viktig du tar opp her. Kjærligheten elsker aldri på grunn av men til trass for. Den kjærlighet som elsker på grunn av er ikke kjærlighet. Den som bygger på til trass for er der til evig tid (eller, en må huske på at det er menneskelig å feile også da).

--A.

Anonymkode: 89bc1...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det ikke står skrevet i panna hvem som er drittsekk og hvem som er grei... De fleste drittsekker/playere kan framstå som drømmemannen i starten om de går inn for det.

Anonymkode: 4e6ad...d68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er noe veldig viktig du tar opp her. Kjærligheten elsker aldri på grunn av men til trass for. Den kjærlighet som elsker på grunn av er ikke kjærlighet. Den som bygger på til trass for er der til evig tid (eller, en må huske på at det er menneskelig å feile også da).

--A.

Anonymkode: 89bc1...ec4

Nettopp! 

Og ja, det er menneskelig å feile og det er viktig å ha en forståelse for det og gå videre fra det når feilen er gjort opp. Mange må føre regnskap for gamle feil hver gang de gjør en ny feil og det er faktisk ofte hovedgrunnen til at forhold ryker. Når den ene parten hele tiden nagger på den andre om ting som blir gjort feil eller har blitt gjort feil føler den andre seg liten. 

Velger man å drite i det som er oppgjort og heller ha fokus på alt det som er bra så får man den andre til å føle seg verdifull og når man er sammen med en person som får en til å føle seg verdifull vil man ikke gå fra personen.

Det med verdi er ganske vesentlig egentlig - fordi de som velger å holde fast ved et forhold som ikke gir dem noe ofte ikke ser sin egen verdi - hadde de gjort det hadde de ikke brukt tid på mennesker som ikke gir dem det de ønsker seg - egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke står skrevet i panna hvem som er drittsekk og hvem som er grei... De fleste drittsekker/playere kan framstå som drømmemannen i starten om de går inn for det.

Anonymkode: 4e6ad...d68

Sorry men de fleste damene som bruker den unnskyldningen bruker den fordi de vet at de valgte å ikke se de signalene de egentlig fikk.. 

Det er mange smarte spørsmål man kan stille for å finne ut om en person er i kongruens (er ekte og ærlig og handler fremfor å bare snakke) eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...