Gå til innhold

Er det på tide at vi avlaster Sverige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sverige klarer ikke å ta imot flere! Er det på tide at vi i Norge hjelper de, og tar imot noen av de har tatt imot!?

Anonymkode: 8d5bb...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det syntes jeg ikke, vi burde ikke oppføre oss som lemen å hoppe ned stupet sammen med Sverige. 

De har skapt dette problemet for seg selv, nå får de løse det selv (yea right, som om det er mulig).

Endret av WubWub
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Selv for norge må det gå en grense et sted. Tar vi inn flere folk enn båten er sertifiser for, tar vi inn vann og synker vi også. 

Anonymkode: 4d2f6...a32

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige får det de stemte på - det var deres valg, og følgelig får de ta de massive konsekvensene selv. Dette er et resultat etter årevis med en helt åpen, "velkommen til sverige, kom!"-asylpolitikk, til hodebry for bl.a. flere norske politikere som ikke helt skjønner hva som skjer på andre siden, hos søta bror.

migrasjonsdebatten har vært nærmest ikke-eksisterende, den har vært et tema som ingen vil ta opp - og de som måtte tørre å nevne et par negative konsekvenser, skulle jammen få smake det i form av rasist/nynazist/hjertesløsedritt-kommentarer.

Og selv om dette har pågått, har ikke det svenske folk enda tatt seg bryet med å stemme på Sveriges svar på Frp, Socialdemokratarna. 

 

Nei. Å hjelpe dem kommer ikke på tale!! En slik hodeløs innvandringspolitikk som dem har ført, skal ikke vi ta konsekvensene av!

Anonymkode: b0cbf...dea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige får det de stemte på - det var deres valg, og følgelig får de ta de massive konsekvensene selv. Dette er et resultat etter årevis med en helt åpen, "velkommen til sverige, kom!"-asylpolitikk, til hodebry for bl.a. flere norske politikere som ikke helt skjønner hva som skjer på andre siden, hos søta bror.

migrasjonsdebatten har vært nærmest ikke-eksisterende, den har vært et tema som ingen vil ta opp - og de som måtte tørre å nevne et par negative konsekvenser, skulle jammen få smake det i form av rasist/nynazist/hjertesløsedritt-kommentarer.

Og selv om dette har pågått, har ikke det svenske folk enda tatt seg bryet med å stemme på Sveriges svar på Frp, Socialdemokratarna. 

 

Nei. Å hjelpe dem kommer ikke på tale!! En slik hodeløs innvandringspolitikk som dem har ført, skal ikke vi ta konsekvensene av!

Anonymkode: b0cbf...dea

SD har lagd sin egen vri på "welcome to sweden" i håp om å ikke lokke flere lykkejegere til Sverige, og dette blir de selvfølgelig sablet ned å kaldt rasister for :

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som jeg har feilberegnet eget forbruk og levd i sus og dus. Men nå er gjelda blitt for høy

Kanskje jeg skulle stikke bort til naboen å be han overta noe av gjelda. Hvis ikke er han en egoist!:opplyser:

Anonymkode: baf96...108

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er på tide vi raserer landet vårt. Vi er verdiløse kjøtere som har hatt megasuperflaks med oljen. Den bare hoppet opp i fanget vårt. Vi fortjener ingenting. Jeg håper vi kan være med å utjevne forskjellene i verden. Vi er de ondeste menneskene som har finnes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så absolutt. Vi kan sende våre flyktninger til Sverige. På den måten får Sverige alle flyktningene, noe de selv ønsker. Gi svenskene det de vil ha. Gi dem tusenvis av enslige menn med god skjeggvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er på tide vi raserer landet vårt. Vi er verdiløse kjøtere som har hatt megasuperflaks med oljen. Den bare hoppet opp i fanget vårt. Vi fortjener ingenting. Jeg håper vi kan være med å utjevne forskjellene i verden. Vi er de ondeste menneskene som har finnes. 

Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ser ut som jeg har feilberegnet eget forbruk og levd i sus og dus. Men nå er gjelda blitt for høy

Kanskje jeg skulle stikke bort til naboen å be han overta noe av gjelda. Hvis ikke er han en egoist!:opplyser:

Anonymkode: baf96...108

og litt rasist, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunn det er en god ide å hjelpe Sverige. Sende dem penger, slik at de kan bygge boliger og opparbeide helsetilbud etc til disse migrantene de elsker så høyt. 

Til gjengjeld plikter Sverige å sørge for at ingen migranter kommer til Norge via Sverige. 

Sverige ønsker jo å hjelpe flest mulig, og det er billigere å hjelpe dem i Sverige enn i Norge. Vinn-vinn for alle parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å måtte avlaste Sverige enten vi vil eller ikke. Den svenske kassa er allerede tom, og Sverige må ta opp kriselån fra EU for å kunne fortsette å finansiere masseinnvandringen. Om et par år, når Sverige er det nye Hellas, kan ikke Sverige ta imot flere flyktninger. Da kommer de hit i stedet. Vel, strengt tatt begynner de allerede å komme hit. 

Snart er Norge det nye Sverige. 

Og det er vi selv som har valgt politikerne som har skapt denne situasjonen. 

Anonymkode: ae971...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men flyktninger er jo verdiskapende! Skjønner ikke hva Sverige driver med? De må jo være dumme som har stengt grensene. Vi må ta dem! Så vi kan bli rike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal ikke avlaste Sverige, men vi skal sende tilbake alle dem som Sverige er ansvarlige for. De dreit i Schengen- og i Dublinavtalen. Derfor trøyt det inn immigranter til Norge, disse må tilbake da de ikke er 'våre' immigranter.

 

Den totale mangelen på debatt i Sverige hvor rasismekortet er dratt opp ved den minste kritikk, har gjort denne galskapen mulig. Dette må de ordne opp i selv, det er ikke under noen omstendigheter vårt problem.

Anonymkode: 70f53...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal vi ikke. Alle har fortalt Sverige lenge at de ikke kan opprettholde den asylpolitikken de har hatt, og sagt at det kommer til å smelle. Det har svenskene gitt helt faen i, de har ment at de selv vet bedre enn alle andre, og de har vært meget arrogante og nedlatende underveis. Sverige har i mange år fremstilt seg som en slags reddende engel, de moralsk overlegne som til forskjell fra alle oss andre (og enhver kritisk røst på hjemmebane) har forstått hva som virkelig er viktig og riktig her i livet. Nå sitter de i saksa, og når de bevisst har styrt mot dette i så lang tid tross så mange advarsler får de ikke et fnugg av sympati herfra.

Egentlig liker jeg jo Sverige. Svensker er stort sett hyggelige folk på privaten, vi har alt i alt mye til felles og det meste av rivalisering bærer preg av at vi tross alt er to brødre som egentlig bare er glade i hverandre. Men politisk har jeg (som forøvrig har ikke-vestlig bakgrunn selv) dem skikkelig i vrangstrupen. Hadde de vært uten egen skyld i dette, bare blitt løpt ned av flyktninger, hadde jeg følt med svenskene og tenkt at vi fikk ta litt av støyten i ren sympati. Men det er ikke tilfelle her. Sverige har valgt dette selv.

Anonymkode: 69d15...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes i grunn det er en god ide å hjelpe Sverige. Sende dem penger, slik at de kan bygge boliger og opparbeide helsetilbud etc til disse migrantene de elsker så høyt. 

Til gjengjeld plikter Sverige å sørge for at ingen migranter kommer til Norge via Sverige. 

Sverige ønsker jo å hjelpe flest mulig, og det er billigere å hjelpe dem i Sverige enn i Norge. Vinn-vinn for alle parter. 

Nettopp, det er viktig å hjelpe dem der de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke vi skal ta over flyktninger fra Sverige, Sverige må selv klare å gi de som er kommet dit, en trygg fremtid i landet. Norge burde heller se på Sverige som et godt eksempel og ta imot like mange flyktninger som "søta bror". Vi har minst like gode forutsetninger for å kunne hjelpe flyktninger her i landet. Stengte grenser er å håne dem som har satt livet på spill for å komme seg unna en terrorisert tilværelse. Vi må ønske flyktningene velkommen, og vi må sørge for at alle får familiegjenforening snarest mulig. 

Anonymkode: 6a475...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke vi skal ta over flyktninger fra Sverige, Sverige må selv klare å gi de som er kommet dit, en trygg fremtid i landet. Norge burde heller se på Sverige som et godt eksempel og ta imot like mange flyktninger som "søta bror". Vi har minst like gode forutsetninger for å kunne hjelpe flyktninger her i landet. Stengte grenser er å håne dem som har satt livet på spill for å komme seg unna en terrorisert tilværelse. Vi må ønske flyktningene velkommen, og vi må sørge for at alle får familiegjenforening snarest mulig. 

Anonymkode: 6a475...58a

Vi er allerede godt over smertegrensen med tanke på hvor mange det er forsvarlig å ta inn. Vi er nødt til å ha boliger og arbeidsplasser til folk som kommer og det har vi ikke. Skal vi kunne verne om asylinstitusjonene og samtidig opprettholde våres velferdsordninger, så er det begrenset hvor mange vi kan bosette i Norge uten å skape en ny underklasse som vanskelig lar seg integrere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er allerede godt over smertegrensen med tanke på hvor mange det er forsvarlig å ta inn. Vi er nødt til å ha boliger og arbeidsplasser til folk som kommer og det har vi ikke. Skal vi kunne verne om asylinstitusjonene og samtidig opprettholde våres velferdsordninger, så er det begrenset hvor mange vi kan bosette i Norge uten å skape en ny underklasse som vanskelig lar seg integrere. 

Våre "problemer" med flyktningene er for intet å regne mot de problemer og lidelser som flyktningene har måttet gå gjennom. Selv om vi ikke klarer å oppnå optimal integrering og velstand for flyktningene de første månedene, må vi klare å dekke alle deres basale behov straks. Dette har vi god råd til, og mye bedre muligheter til enn de fleste andre europeiske nasjoner. På sikt vil vi tjene stort på å sørge for at disse menneskene får en trygg og varig fremtid i Norge for seg og sine familier. De fleste er unge, friske, ressurssterke og arbeidsvillige. Om vi gir dem gode kår, vil de bli et svært positivt tilskudd til vår i utgangspunktet aldrende befolkning.

Anonymkode: 6a475...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...