Gå til innhold

Hyling på natten - vil ikke sove i egen seng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hun har fått smaken på vår seng. Dessverre ! Hun bikker snart 8 måneder og har nå den siste uken begynt å holde et leven om natten. Hun våkner og ammes. Sovner i vår seng. Løfter henne over i egen seng og uansett hvor godt hun sover - så våkner hun. Da hyler hun!!! Ustoppelig. Hører det er trass. Løfter jeg henne opp tier hun stille og sovner ev. Legger henne ned og pån igjen. Jeg sitter ved siden sv, hun hyler men vet at jeg er her. Til hun er utslitt og sovner. Vil ikke skape dårlige uvaner med å la henne sove i vår seg.  Tydelig at hun forstår nå! På tide å sette litt grenser, men det er grusomt å høre denne hylingen ! Gode råd ??

Anonymkode: 3af06...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ærlig talt du troller siden du nevner dårlige vaner, 'smaken på', sette grenser og trass når vi snakker om en 8 mnd gammel baby, men i tilfelle du er dønn seriøs;

Nei, hun trasser ikke. Nei, hum manipulerer deg ikke for å komme i sengen din. Nei, hun kommer ikke til å ligge der til hun er 15. 

Mest sannsynlig har hun et utviklingssprang eller begynner å få seperasjonsangst, trenger ekstra nærhet og omsorg og.vil ikke ligge alene = HELT NORMALT.

Du skjemmer henne ikke bort ved å følge hennes behov om nærhet. Etter min erfaring (han er 10 mnd), går det i faser. Og alt går over!! Vi har vært igjennom faser der han sovner i sin egen seng. Faser der han må bysses i søvn. Faser der han sovner kun på puppen. Faser der han kun sovner på brystet mitt og hylgråter hvis jeg legger ham ned i søvne. Faser der han må ha mer nærhet enn vanlig. Alt det har.gått over! Og jeg har fulgt hvert eneste behov - gjort det.som har funket i nuet. Og han er ikke "bortskjemt" av den grunn. Fordi det er faser. Så snart det er over, sovner han fint i sengen sin igjen. Når han er klar. 3 uker spv han i sin egen seng før en ny fase som har vart.i 2 ukers.ti seperasjonsangst. Vi samsover.og ammer. Masse.

 

Vær så snill, la henne slippe å gråte, følg hennes behov med GOD samvittighet; legg dere til å sove sammen, så dere får sove. Det går over. og kommer igjen. og går over igjen. Hun er bare liten en gang. Og trenger deg

Anonymkode: 07b8d...6d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha en tynn dyne dere legger i sengen som er varm, slik at når du skal flytte henne kan du legge den varme dynen først. Hun merker sikkert at hennes egen madrass er kald. 

Og kanskje dere heller skulle øvd på å ikke amme om natten? Så slipper dere oppvåkningen uansett. :) 

Anonymkode: 93e02...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt henne inn på eget rom. Dere alle vil antagelig sove bedre og våkne færre ganger, og nattavvendingen når dere kommer så langt, går enklere. Hun spiser jo fast føde nå, så hun trenger ikke mye melk om natts lenger. 

Anonymkode: d8a2d...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ hun trenger kanskje ikke like mye melk på natten, men hun gir jo et tydelig utrykk for at hun trenger nærhet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå opp og ikke amm han i sengen! 

Gi mye nærhet om dagen. Prøv å avvikle nattamming. 

Anonymkode: 11f32...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så viktig at de må nattavvennes? Jeg forstår ikke det. Når babyen er klar for å slutte med nattpupp, som for det meste er trøst og kos for nærhet,og ikke mat - så slutter den selv. Min våkner ofte i perioder,og vil IKKE ha pupp for å roe seg, så det går i faser der også.

Kunne aldri falt meg inn å kjøre skrikekur på en baby for få den til å akseptere at nærhet (inkluderer pupp) ikke er noe man skal få på natta. Det er rimelig KALDT. Og det er skrikekur det er. Der en utmattet baby gir opp, fordi den ikke får respons på behovene den uttrykker. Fordi hysteriske foreldre er redd for å SKJEMME BORT. Det er slikt man drev med for 100 år siden. Vi har faktisk kommet litt lengre nå. les forskning om emnet.

Men for all del, gjør det dere vil.

Glad det ikke er mine barn. De blir hørt. Men ikke skjemt bort av den grunn.

Anonymkode: 07b8d...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...