Gå til innhold

Robotstøvsuger eller vasker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann ønsker seg en robotstøvsuger i julegave fordi han hater å støvsuge, men er det ikke bedre å kjøpe en robotvasker som både tørrmopper og våtmopper? Den gjør jo liksom begge deler? 

 

Anonymkode: adcac...256

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. robot støvsugerne fungerer MYE bedre. Støvsugerne rengjør bedre og de er mye mer automatiske. Det eneste vi må gjøre med vår er å tømme støvbeholderen et par ganger i måneden (har du husdyr eller stor leilighet må du sikkert tømme den litt oftere) En med mopp må du jo starte manuelt hver gang den skal brukes.

Forøvrig et genialt konsept, vår støvsuger går automatisk hver dag og det eneste vi må gjøre er å vaske gulvet med vann en gang i måneden eller noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden ts, men lurte på om de som har gode/dårlige erfaringer også kan skrive hvilken type de har. Lurer på å kjøpe en sånn vi og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irobot - i love it.

Har i tillegg vaskeren  (Brava)- den er ikke på langt nær så nyttig...

Den har t.o.m havnet inn i skapet her nå. Støvsugeren brukes hyppig!

Nest etter oppvaskmaskin og vaskemaskon er dette husets viktigste maskin :)

PS: det er mange tråder om det her fra før ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neato er bra. (Kraftigere støvsuger og mye  bedre navigering enn Roomba)  Den beste på markedet nå er nok Neato BotVac Connected, men om du ikke trenger Lithium batterier og Wifi er de eldre modellene fortsatt i salg til en mye lavere pris.

Dyson kommer også snart (neste år en gang) med en ganske spennende modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til det kommer en kombomaskin som er bra på parkett og tregulv :) Robot Brava funker jo fint, men det tar jo 2 minutter å moppe et ryddig gulv som er støvsugd. Ikke der man sparer tid.

Det må da komme.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til det kommer en kombomaskin som er bra på parkett og tregulv :) Robot Brava funker jo fint, men det tar jo 2 minutter å moppe et ryddig gulv som er støvsugd. Ikke der man sparer tid.

Det må da komme.... :)

Håper det kommer en liten modell til å ha på kjøkkenbenken og bokhyllene jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det kommer en liten modell til å ha på kjøkkenbenken og bokhyllene jeg :) 

Klesbrettemaskin? Matlagingsrobot? Behovene mine øker for hvert minutt her :)

Endret av Rotemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett betalt det hvite i øyet for en klesbrettemaskin, helst integrert sammen med vaskemaskin, skittentøyskurv og tørketrommel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. robot støvsugerne fungerer MYE bedre. Støvsugerne rengjør bedre og de er mye mer automatiske. Det eneste vi må gjøre med vår er å tømme støvbeholderen et par ganger i måneden (har du husdyr eller stor leilighet må du sikkert tømme den litt oftere) En med mopp må du jo starte manuelt hver gang den skal brukes.

Forøvrig et genialt konsept, vår støvsuger går automatisk hver dag og det eneste vi må gjøre er å vaske gulvet med vann en gang i måneden eller noe. 

Okei, da blir det vel støvsuger da! 

Hvilken type har du? 

TS

Anonymkode: adcac...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en del ledninger og bord- og stolben som ikke er mulig å fjerne. Stolene kan ikke settes på bordet og ledningene har jeg ingen plass å gjøre av. Stue, kjøkken og gang (der den i såfall skal brukes) er ca 35 kvm. Vi har to hunder. Er det vits å kjøpe en robotstøvsuger når jeg må ut med minst 4000 kr eller vil det bare være irriterende å hele tiden må hjelpe den løs?

TS

Anonymkode: adcac...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Irobot roomba 651 og er ikke annet en superfornøyd. Den har fått egen plass i stua og brukes flittig.

Tilogmed mannen har begynt å støvsuge :fnise: Den kommer seg rund overalt og setter seg svært sjelden fast. Selv om det ser reint ut før jeg setter den i gang er det mye "snadder" i kammeret etter en runde Den er super mot hundehår (har en chow chow).

Kjøpte også en vasker/mopper, braava 380. Den var ikke så super, men fant ut at min er defekt så får en helt ny så håper denne også vil ble flittig brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Irobot roomba 651 og er ikke annet en superfornøyd. Den har fått egen plass i stua og brukes flittig.

Tilogmed mannen har begynt å støvsuge :fnise: Den kommer seg rund overalt og setter seg svært sjelden fast. Selv om det ser reint ut før jeg setter den i gang er det mye "snadder" i kammeret etter en runde Den er super mot hundehår (har en chow chow).

Kjøpte også en vasker/mopper, braava 380. Den var ikke så super, men fant ut at min er defekt så får en helt ny så håper denne også vil ble flittig brukt.

har også denne og elsker den. Med bikkje å to små er den en reddende engel her i huset iallefall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en større jobb å rengjøre en robotstøvsuger enn å støvsuge selv. Dyrehår tvinner seg inn i børsten, og ikke suger de spesielt godt heller. De funer mer som en feiemaskin. På en robotvasker bytter man bare mopp.

Anonymkode: 05ada...ded

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en større jobb å rengjøre en robotstøvsuger enn å støvsuge selv. Dyrehår tvinner seg inn i børsten, og ikke suger de spesielt godt heller. De funer mer som en feiemaskin. På en robotvasker bytter man bare mopp.

Anonymkode: 05ada...ded

Dette er ikke jeg enig i med min støvsuger. Det følger med en smart dings med "klør" som man drar børsten igjennom, og vipps er børsten rein. Tar omlag 4 sek. Vet ikke hvordan de andre merkene er, men tror denne dingsen følger med alle roomba roboter.

Endret av Lisa-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en større jobb å rengjøre en robotstøvsuger enn å støvsuge selv. Dyrehår tvinner seg inn i børsten, og ikke suger de spesielt godt heller. De funer mer som en feiemaskin. På en robotvasker bytter man bare mopp.

Anonymkode: 05ada...ded

Noe sier meg at du har en skikkelig dårlig robotstøvsuger.. På min støvsuger er dette en 10 sekunders jobb en gang annenhver måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...