Gå til innhold

Gravid venninne og navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Steg vel bra etter Monica og Ross i Friends kalte datteren det.

Anonymkode: 4dca8...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si meg enig i at uavhengig av om man vil ha et populært navn eller et sjeldent, at en ikke sjekker det ut på navnestatistikken. Velge navn til barnet sitt pleier å være en stor og viktig avgjørelse, så ikke gidde å ta seg bryet med å gjøre litt research blir jo helt fjernt.

Synes det er håpløst naivt (og festlig) med alle som "bare har kommet på" et navn, og påstår at det ikke har noe med populæritetstrender å gjøre... Det sier jo seg selv at det har det jo i de aller fleste tilfellene, om ikke ubevisst.

Det er jo fair enough det at en blir påvirket av trender, de fleste gjør jo det, men blir ganske kleint og/eller fordummende å ikke forstå dette selv. 

Litt som alle de som har "personlig" stil på interiør smak. Det har sef ikke noe med trender å gjøre.... :fnise:

 

Anonymkode: 5b523...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg vel bra etter Monica og Ross i Friends kalte datteren det.

Anonymkode: 4dca8...dfc

Monica og ross er søsken.  Rachel og ross fikk en Emma. 

Anonymkode: b66c3...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min eldste datter ble født kalte vi henne Bodil (eksempelnavn), da jeg ikke kjente noen andre Bodiler og syns det var et fint og delvis sjeldent navn. Hun er født i januar.
Det viste seg etter hvert at Bodil var et navn som havnet på 3. plass på navnestatistikken dette året, da en viss idrettsutøver med samme navn gikk hen og tok gull under OL 3 uker etter at min datter ble født.
Resultatet ble at i min datters klasse var det 4 Bodiler. Ikke helt det vi hadde sett for oss da vi valgte det navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min eldste datter ble født kalte vi henne Bodil (eksempelnavn), da jeg ikke kjente noen andre Bodiler og syns det var et fint og delvis sjeldent navn. Hun er født i januar.
Det viste seg etter hvert at Bodil var et navn som havnet på 3. plass på navnestatistikken dette året, da en viss idrettsutøver med samme navn gikk hen og tok gull under OL 3 uker etter at min datter ble født.
Resultatet ble at i min datters klasse var det 4 Bodiler. Ikke helt det vi hadde sett for oss da vi valgte det navnet.

Ja, jeg fikk mitt navn blant annet fordi mamma ikke visste om noen som het det og trodde det var forholdsvis sjeldent (sjeldent er det jo absolutt ikke, men dere skjønner). Det var tre av oss i kullet på barneskolen... Ikke at jeg brydde meg noe om det da jeg var liten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er maaaange som heter Emma. Navnet var svært populært på 2000-tallet pga Friends

Anonymkode: 01d42...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da min eldste datter ble født kalte vi henne Bodil (eksempelnavn), da jeg ikke kjente noen andre Bodiler og syns det var et fint og delvis sjeldent navn. Hun er født i januar.
Det viste seg etter hvert at Bodil var et navn som havnet på 3. plass på navnestatistikken dette året, da en viss idrettsutøver med samme navn gikk hen og tok gull under OL 3 uker etter at min datter ble født.
Resultatet ble at i min datters klasse var det 4 Bodiler. Ikke helt det vi hadde sett for oss da vi valgte det navnet.

Bente?

Anonymkode: 0bd91...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente?

Anonymkode: 0bd91...c5c

Da min eldste datter ble født kalte vi henne Bodil (eksempelnavn), da jeg ikke kjente noen andre Bodiler og syns det var et fint og delvis sjeldent navn. Hun er født i januar.
Det viste seg etter hvert at Bodil var et navn som havnet på 3. plass på navnestatistikken dette året, da en viss idrettsutøver med samme navn gikk hen og tok gull under OL 3 uker etter at min datter ble født.
Resultatet ble at i min datters klasse var det 4 Bodiler. Ikke helt det vi hadde sett for oss da vi valgte det navnet.

Stine?

Anonymkode: e283f...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...