Gå til innhold

Ganglion (kul) på foten, spørsmål!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen andre som har hatt ganglion på foten? Jeg fikk en oppå høyre side av foten i august, og den er blitt så j*vlig vond.
Er det verdt å tappe? Gjør det vondt?

Anonymkode: 8740f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på hånden. Har fått beskjed om at den må fjernes kirurgisk. At tapping bare fjerner den midlertidig, man må også fjerne posen den ligger i. 

Anonymkode: 7d465...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på hånden. Har fått beskjed om at den må fjernes kirurgisk. At tapping bare fjerner den midlertidig, man må også fjerne posen den ligger i. 

Anonymkode: 7d465...0d2


Ah, ja legen sa til meg at den nok måtte det, men at vi kunne prøve å tappe først. Forstod at det gjør ganske vondt.
Vet du hvordan de fjerner det? Lokalbedøvelse bare?

Anonymkode: 8740f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler tapping. Du kommer til å ville ønske det selv etterhvert. Bittelitt vondt der og da, men mye bedre enn å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler tapping. Du kommer til å ville ønske det selv etterhvert. Bittelitt vondt der og da, men mye bedre enn å vente.

Okei. Bittelitt vondt? Eller jævlig vondt men fortsatt verdt det? :P
Har tatt kortisonsprøyte i betent hæl en gang, og er livredd for at det er vondere enn det. Trodde øynene skulle sprenge ut av hodet :P

Anonymkode: 8740f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i familien min fjernet en ganglion kirurgisk. Den kom tilbake.

Anonymkode: 29ec9...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er det noen andre som har hatt ganglion på foten? Jeg fikk en oppå høyre side av foten i august, og den er blitt så j*vlig vond.
Er det verdt å tappe? Gjør det vondt?

Anonymkode: 8740f...f14

Jeg har på hånda, den er ikke vond og sjenerende så jeg skal ikke bry meg om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på hånda, den er ikke vond og sjenerende så jeg skal ikke bry meg om den.


Men min er vond.. :P

Anonymkode: 8740f...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er vondt så er det vel greit å få den fjernet? Bedre å ha litt vondt en liten stund enn hver dag. Du får høre med legen om du bare kan tappe den eller om den må fjernes kirurgisk. 

Anonymkode: 7d465...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...