Gå til innhold

Hva synes du om denne oppførselen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På julebordet med jobben fremførte jeg en selskapslek for alle sammen. Hadde spurt sjefen på forhånd om det var i orden, og han sa det var ok så lenge han som sjef slapp å ta stilling til noe. Det slapp han. Ila hele kvelden merket jeg at han og nestleder fulgte med på meg, noe som var litt ubehagelig. Jeg spurte når det passet at jeg tok leken, så han visste når jeg ville fremføre den. Da jeg reiste meg for å gjøre dette, beveger han seg ut av lokalet, og han står og skriver meldinger på utsiden mens hele leken pågår. Siste del av leken går ut på at en pakke som blir sendt rundt skal han få. Da må vi lete etter han, og når han får gaven vil han ikke åpne den. Jeg hadde grua meg lenge og gjorde fordi jeg ville skape god stemning. Han takket ikke for innsatsen, rettere sagt ignorerte han meg hele kvelden. Til info er han ikke den mest sosialt intelligente. Men uansett, synes dette er høyst respektløst. 

 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det kanskje er litt upassende å oppføre seg sånn som sjef, men at jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg kunne. Jeg kan virkelig ikke fordra selskapsleker. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du gruet deg til? Festen? Hvorfor lager du ekstra oppmerksomhet rundt egen person da?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de fleste hater selskapsleker. Kanskje han er en av dem?

I tillegg lovet du han at han ikke var innblandet, men det ble han jo.

Anonymkode: 10be7...e5f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julebordet med jobben fremførte jeg en selskapslek for alle sammen. Hadde spurt sjefen på forhånd om det var i orden, og han sa det var ok så lenge han som sjef slapp å ta stilling til noe. Det slapp han. Ila hele kvelden merket jeg at han og nestleder fulgte med på meg, noe som var litt ubehagelig. Jeg spurte når det passet at jeg tok leken, så han visste når jeg ville fremføre den. Da jeg reiste meg for å gjøre dette, beveger han seg ut av lokalet, og han står og skriver meldinger på utsiden mens hele leken pågår. Siste del av leken går ut på at en pakke som blir sendt rundt skal han få. Da må vi lete etter han, og når han får gaven vil han ikke åpne den. Jeg hadde grua meg lenge og gjorde fordi jeg ville skape god stemning. Han takket ikke for innsatsen, rettere sagt ignorerte han meg hele kvelden. Til info er han ikke den mest sosialt intelligente. Men uansett, synes dette er høyst respektløst. 

 

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Selskapsleker vitner i alle fall ikke om sosial intelligens.

Anonymkode: 9020d...90f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde det klart at han ikke ville blandes inn, og så flyr dere rundt og leter etter ham? Det er ikke de spor rart at han ikke takket deg.

Anonymkode: 0c73b...0ab

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes selskapsleker bare er flaut, og får skikkelig Ove Sundberg vibber.

På julebord er det bare enda rarere.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Vel, han ba jo om å ikke bli involvert, og du involverte ham.
Synes ikke du dette er ganske respektløst?
Forstår godt reaksjonen hans, etter min erfaring er det bare litt "spesielle" folk som faktisk liker sånne leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selskapsleker er døden, de kan ta piffen av ethvert selskap. Ikke plag folk med den slags, og har noen spesifisert at de IKKE vil være med, ja da tvangsinvolverer du dem ikke. 

Anonymkode: 14246...c23

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallfall at noen ting er det dødfødt å spørre KG om. Alle andre jeg har snakket med har sagt dette var uhøflig.  Han måtte ikke ta stilling til noe, han fikk en gave. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis han har så i mot denne leken kunne han sagt det til å begynne med. Han sa det kunne jeg bare gjøre. Og jeg gjorde det for å skape god stemning. Var på en annen tilstelning hvor denne leken ble veldig godt mottatt. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallfall at noen ting er det dødfødt å spørre KG om. Alle andre jeg har snakket med har sagt dette var uhøflig.  Han måtte ikke ta stilling til noe, han fikk en gave. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Visste han at leken gikk ut på å gi han en gave?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste han at leken gikk ut på å gi han en gave?

Jeg nevnte det for han, ja. Jeg sa hva leken het og han sa han visste hvilken lek jeg snakket om. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte det for han, ja. Jeg sa hva leken het og han sa han visste hvilken lek jeg snakket om. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Og med det visste han at gaven skulle til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med det visste han at gaven skulle til han?

Jeg spurte ikke så inngående. Men å være så sinnsykt selvhøytidelig som sjef synes jeg er på kanten. Setter pris på sjefer som jobber hardt og ler lett ;) Han gjør defintiivt ingen av delene. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet iallfall at noen ting er det dødfødt å spørre KG om. Alle andre jeg har snakket med har sagt dette var uhøflig.  Han måtte ikke ta stilling til noe, han fikk en gave. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

....Hokey!

Kan det være at her inne på et forum der folk kan være anonyme, så svarer folk helt ærlige til deg? Kanskje det ikke er så mange som vil si til fjeset ditt at de syns leken din var dum.

 

Jeg skjønner forsåvidt sjefen din godt. Skjønner at du ble skuffa- ja, men da ligger skuffelsen hos DEG, og er ikke sjefens skyld. Syns jeg :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Hokey!

Kan det være at her inne på et forum der folk kan være anonyme, så svarer folk helt ærlige til deg? Kanskje det ikke er så mange som vil si til fjeset ditt at de syns leken din var dum.

 

Jeg skjønner forsåvidt sjefen din godt. Skjønner at du ble skuffa- ja, men da ligger skuffelsen hos DEG, og er ikke sjefens skyld. Syns jeg :)

For det første - det er ikke min lek. Jeg fikk ideen da jeg var på en tilstelning for tillitsvalgte. 

For det andre - når ansatte tar intitiativ til å gjøre noe gøy på arbeidplassen, synes jeg sjefene deres burde sette pris på det. Og hvis han ikke liker selskapsleker hadde det vært helt ok om han sa nei da jeg spurte. Istedenfor å oppføre seg som en barnslig dust. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke så inngående. Men å være så sinnsykt selvhøytidelig som sjef synes jeg er på kanten. Setter pris på sjefer som jobber hardt og ler lett ;) Han gjør defintiivt ingen av delene. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Det handler jo om gjensidig respekt. Han ba spesifikt om å ikke måtte ta stilling til noe og du gjorde det totalt motsatte. Jeg er enig i at man ikke skal ta seg selv så høytidelig, men her gikk du imot hans spesifikke ønske om å ikke bli involvert. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - det er ikke min lek. Jeg fikk ideen da jeg var på en tilstelning for tillitsvalgte. 

For det andre - når ansatte tar intitiativ til å gjøre noe gøy på arbeidplassen, synes jeg sjefene deres burde sette pris på det. Og hvis han ikke liker selskapsleker hadde det vært helt ok om han sa nei da jeg spurte. Istedenfor å oppføre seg som en barnslig dust. 

Anonymkode: 0e5ac...ba0

Du valgte å stå for leken? = din lek.

Det er du fritt frem til å synes. Men klarer du å respektere, kanskje i tillegg forstå at andre ikke er enige med deg? Kan det være du overreagerer? Fordi han er SJEF har han vel ikke gått med på å være noe sentrum som mottar en pakke i en selskapslek på julebord! Det er iallefall IKKE med i min definisjon av en god sjef.

Jeg syns derimot du virker litt respektløs når du ikke aksepterer at sjefen din ikke ville være med på leken, eller at andre mennesker er uenige med deg. I tillegg virker du i overkant fornærmet når du reagerer på den måten. "Barnslig dust" - ærlig talt :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...