Gå til innhold

fjerne føflekker


tørkestativ

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 føflekker som stikker ut, jeg har veldig lyst til å fjerne dem fordi jeg syns de er stygge. Kan legen gjøre det? Det er jo bare kosmetisk :) ikke noe kreft risiko eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, legen din kan gjøre dette.. Eventuelt kan du bli henvist til en spesialist. Jeg har gjort begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jeg vil heller ha arr :) i tillegg glemmer jeg ut føflekkene av og til, så det har skjedd mer enn en gang at jeg har holdt på å klore de av når jeg klør... og det er vondt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der, da jeg har en sånn føflekk under armen. Har aldri brydd meg med å fjerne den, bare forsikret meg om at den ikke er farlig. Det hender jo det blir litt "kloring" når jeg tørker meg, og under armen er ikke arr så synlig. Så kanskje jeg skal fjerne den likevel en dag... Arr er ikke alltid "pene", men det er ikke alltid føflekker heller hvis de står litt ut.. Hvis de er plagsomme, synes jeg du skal fjerne dem. Det kan legen gjøre på rundt fem minutter pr føflekk. Etter fjerning av føflekk og sting, anbefales det å dekke til med f.eks. sykehustape en tid - for å få penest mulig arr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette, både hos legen og hos en plastikkirurg. Arrene ble MYE penere hos plastikkirurgen. Han sydde pent og brukte veldig tynn tråd. De arrene fra den andre legen ser ut som skuddskader, som om jeg har vært i krigen. Vil selvsagt anbefale å gå til en plastikkirurg. Det koster ca 1500 kr for tre-fire føflekker,

Anonymkode: 0f4ef...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det. (har tatt bort 7 føflekker i ansiktet)

Anonymkode: 1198a...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fjernet føflekker hos vanlig lege, gikk helt fint:) Arr i ansiktet leges ofte veldig fint om en ikke får infeksjoner eller noe slikt. Der jeg fjernet min synes ikke arret med mindre man vet at det er der:P Det var ikke vondt. Fikk et nålestikk, og det var nå som alle andre nålestikk egentlig. Når jeg var bedøvd ble den fjernet med skalpell, så ble jeg sydd og plastret. Tok stingene etter en uke og det kjente jeg nesten ikke. Vondere å nappe brynene liksom.

Anonymkode: b3296...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått fjernet føflekker hos vanlig lege, gikk helt fint:) Arr i ansiktet leges ofte veldig fint om en ikke får infeksjoner eller noe slikt. Der jeg fjernet min synes ikke arret med mindre man vet at det er der:P Det var ikke vondt. Fikk et nålestikk, og det var nå som alle andre nålestikk egentlig. Når jeg var bedøvd ble den fjernet med skalpell, så ble jeg sydd og plastret. Tok stingene etter en uke og det kjente jeg nesten ikke. Vondere å nappe brynene liksom.

Anonymkode: b3296...3aa

Det ene arret mitt i ansiktet er "stort" og jeg fikk aldri regningen hos hud legen (vil heller ha arret enn føflekken, og det er ikke sååå ille)Men  Gå til plastisk kirurg, de 6 arene er små og nesten usynelig

Anonymkode: 1198a...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time til å fjerne dem i januar.. gidder ikke å betale dyre dommer for å gå til plastisk kirurg, så det ble hos fastlegen. De er i nakken uansett så håret vil dekke arrene :) gruer meg allerede 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 6 i ansiktet betalte jeg ikke for med henvisning fra legen, dette er noen år siden da,men fikk beskjed at det var gratis i ansiktet men ikke selve kroppen. De 6 (ikke den 7 som var enda lengre tilbake på) Ble sjekket for kreft-noe jeg ikke hadde.

Anonymkode: 1198a...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk time til å fjerne dem i januar.. gidder ikke å betale dyre dommer for å gå til plastisk kirurg, så det ble hos fastlegen. De er i nakken uansett så håret vil dekke arrene :) gruer meg allerede 😨

Det går nok bra. Husk at det skjer sikkert masse annet moro før januar, du har mer enn nok av andre ting å fokusere på? :) Det er ikke noe å grue seg for. Du får bedøvelses-sprøyte, - som vel å merke kan svi litt, men du kjenner ikke noe når bedøvelsen virker. Ikke tenk at du skal grue deg nå, det er noe du kan vente med til dagen kommer ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk time til å fjerne dem i januar.. gidder ikke å betale dyre dommer for å gå til plastisk kirurg, så det ble hos fastlegen. De er i nakken uansett så håret vil dekke arrene :) gruer meg allerede 😨

Det er ikke såå dyrt. Hvis du drar til riktig sted.

Anonymkode: 1198a...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...