Gå til innhold

Daten "liker" ikke FB-bilde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at dette er fjortis og tragisk for en 26-åring å bry seg om, men vi lever nå i en verden hvor sosiale medier er den nye arenaen for flørt og kontakt, så det gjør meg faktisk litt usikker. Han jeg dater nå har aldri trykket liker på noen av bildene mine, og skiftet i går til nytt profilbilde uten å få noen likes eller kommentarer fra han. Har aldri opplevd det fra andre jeg har datet.

Noen erfaringer? Trenger ikke høre hvor idiotisk jeg er, for jeg er klar over det selv, men man blir jo litt småspycho i den tidlige mellomfasen.

Liker han godt, og vi har det fint når vi er sammen, men heller ikke da er han særlig raus med komplimenter. Er ikke vant til dette. Rett før jeg går inn og sjekker om han har trykket like på eksene sine, men tar meg i det for å bevare et snev av sanity.

Anonymkode: 0f58a...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gidder sjelden å sjekke om de jeg dater har fått nytt bilde og bryr meg ikke særlig om å like det nye bildet, noen ganger gjør jeg det, andre ikke.

Anonymkode: 77380...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som er like opptatt av Facebook og likes. Få beina på bakken før du mister denne gutten.

Anonymkode: f50ec...754

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min liker nesten aldri noe jeg legger ut på facebook. Blir ikke fornermet av den grunn. Han bruker facebook på en helt annen måte enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt random hvilke menn jeg har datet som "liker" ting eller ikke. De som har vært aller mest keen har ikke likt noen av profilbildene. Jeg 'liker' heller som regel ikke noen særlig av bildene til gutter heller, selv om jeg er dønn forelsket. 

Folks facebook-oppførsel sier mer om hvordan de bruker facebook enn hva de synes om deg. 

Anonymkode: 2486e...ecf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En del menn har aldri oppdaget "liker" knappen. De synes vel det er helt dust og jeg er faktisk litt enig. Å telle likes er ikke bra.

Anonymkode: 2dc9e...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar :takke:Går bare etter det jeg er vant til, derfor luftet jeg det her inne. Beina er nå på bakken igjen.

Anonymkode: 0f58a...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en som ikke ga meg likes i starten,og begynte å lure slik du gjør nå for jeg så jo at han likte andres bilder.Det skjedde en endring etter at vi hadde datet en stund,da kom det likes på bildene.Kanskje han du dater tenker det samme?

Har også erfaring med de som liker absolutt ALT du gjør,og det virker litt mot sin hensikt.Jeg pleier å like profilbildet til han jeg dater,men lite av eventuelt andre ting han legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du stusser på det, når man dater noen så skifter man jo bilder og sånn kanskje nemlig nettopp for å få oppmerksomhet fra den man liker.
Men jeg opplever og observerer at "liking" er mere en jenteting enn gutteting. Jeg innbiller meg at det er fordi menn ikke vil virke som stalkers (at de går inn på profilen din osv) eller som for betatt/(som i deres egne øyne utstråler svakhet), særlig i startfasen!
Jeg har opplevd at gutter jeg har datet, har f.eks likt og kommentert bildene mine når de har vært på fylla, og dagen etter så er kommentarene slettet. Det har skjedd kanskje 4-5 ganger, og to av gangene har jeg spurt "hvorfor sletta du? " da har jeg fått i svar at "ops ville bare ikke virke gal/som en sucker" osv.når de f.eks har skrevet hjerte eller blunk og komplimenter, som jeg rakk å se før de slettet det igjen (fikk kalde føtter) .


og også mye fordi menn rett og slett ikke er like mye delaktive på facebook (newsfeed og å delta i kommunikasjon/liking/kommentarer osv) som det jenter er.

Anonymkode: 5020f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt creepy hvis folk jeg dater liker bildene mine på facebook. 

Kjæresten min er ikke så flink å like bilder på facebook eller instagram, og hvis jeg vil at han skal like dem så sier jeg bare : Har du sett bilde jeg la ut? Du må gå inn å like det:biggrin:

Noen ganger så liker han bildet og andre ikke, men hvis jeg har veldig lyst at han skal trykke "like" så sier jeg det :P Bedre det enn å gå rundt å irritere seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Samboeren min liker nesten aldri noe jeg legger ut på facebook. Blir ikke fornermet av den grunn. Han bruker facebook på en helt annen måte enn meg.

Men nå er TS i begynnelsestadiet i et forhold, og da er en gjerne litt mer usikker enn enn når man er i et forhold og bor sammen.

Jeg syntes det er litt creepy hvis folk jeg dater liker bildene mine på facebook. 

Delvis enig. Syns det er creepy om de liker bilder som er lagt ut for en god stund siden. Det burde jo egentlig ikke være noe creepy, men liker ikke følelsen av at noen går og ser gjennom gamle bilder. 

TS: Hvis han ikke er så aktiv på facebook og ikke er den som trykker på «like» så ofte, så er det jo ikke så rart, men hvis han derimot er den som «liker» alle andres bilder, men ikke dine, da hadde jeg begynt å lure. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater har ikke trykket like på profilbildet mitt heller, selv om jeg bytta etter at vi begynte å holde på. Jeg tenker egentlig ikke så mye over det. Det er helt greit at han ikke liker alle bildene jeg har, det hadde nok vært litt turn off faktisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke profilbilde på face engang og jeg er under din alder. Tviler allikevel på at han jeg er sammen med ville likt profilbilde da han  er pålogget en gang i skuddåret ca. :fnise: Synes med andre ord ikke du skal tenke over det. Er ikke alle som er så ekstremt opptatt av slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, trykker aldri like på profilbilder, verken mine egne, mine venners eller mine kjæresters. Slutt å leve for andres likes! 

Hvordan vet du forresten hvem eksene hans er?

Anonymkode: fa28a...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nå er TS i begynnelsestadiet i et forhold, og da er en gjerne litt mer usikker enn enn når man er i et forhold og bor sammen.

Delvis enig. Syns det er creepy om de liker bilder som er lagt ut for en god stund siden. Det burde jo egentlig ikke være noe creepy, men liker ikke følelsen av at noen går og ser gjennom gamle bilder. 

TS: Hvis han ikke er så aktiv på facebook og ikke er den som trykker på «like» så ofte, så er det jo ikke så rart, men hvis han derimot er den som «liker» alle andres bilder, men ikke dine, da hadde jeg begynt å lure. 

vel, min samboer likte ikke mine ting i datefasen heller. Folk må slutte å henge seg så fryktelig opp i Facebook. Det er en nettside, ikke det som styrer verden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker aldri noe som helst på facebook. Noen er ikke spesielt aktive. 

 

Når det er sagt så holdt jeg på med en som aldri likte bilder jeg la ut. Men han likte alle andres bilder så lenge det var kløft og trutemunn. Det fikk varsellampene til å blinke, heldigvis for jeg fant ut av at han sendte dickpics til halve byen, la an på venninna mi og smitta meg med clamydia

 

jeg liker bilder til folk men er det en jeg vet er interessert i meg på en annen måte enn jeg er, så styrer jeg unna å like bildene hans, vil ikke at han dkal tolke det som om at jeg liker han på den måten.

 

Anonymkode: c349f...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, min samboer likte ikke mine ting i datefasen heller. Folk må slutte å henge seg så fryktelig opp i Facebook. Det er en nettside, ikke det som styrer verden!

nei men facebook kan uansett ofte speile hvordan folk er. Som i mitt tilfelle.

Anonymkode: c349f...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men facebook kan uansett ofte speile hvordan folk er. Som i mitt tilfelle.

Anonymkode: c349f...06c

Idioter finnes det alle plasser dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...