Gå til innhold

Jeg er ikke religiøs men jeg tror på Gud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor inviterer du til å gjøre narr av deg?

Hva tilfører det livet ditt at noen gjør narr av deg?

Å tro på at vi ikke er her tilfeldig, er ikke noe å gjøre narr av uansett :)

Man trenger ikke være tilknyttet noen religion for å tro på og å ha et forhold med Gud.
Skaperen kom lenge før penge og maktinteresserte kuppere som satt tro i et politisk system,
så i bunn og grunn har Gud egenlig ingenting med religion å gjøre, så du er på rett spor :)

Anonymkode: 860ae...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er det samme å være religiøs og å "tilhøre" en bestemt religion. Med det mener jeg at du kan være religiøs uten å være en del av for eksempel det kristne fellesskap. Religiøsitet mener jeg handler mer om et menneskes tilbøyelighet til å tro på noe (en gud, en kraft el.l). Alle religiøse opplever seg ikke tilknyttet en eksisterende (konstruert?) religion, med de rammer og leveregler disse legger til grunn.

Derfor mener jeg at om du tror på en gud, da er du religiøs, men om du er tilknyttet en religion eller ikke er et annet spørsmål.

TS, om du kaller deg selv religiøs eller ikke er vel i bunn og grunn underordnet. Du har din tro, uavhengig om andre plasserer deg i "religiøsboksen" eller ikke.

Spirituell/åndelig er jo et mye mere passende ord for disse.

Lurer på hvorfor er det så viktig for enkelte å sette religiøse og spirituelle i samme bås.

 

 

 

 

Anonymkode: d74fb...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...