Gå til innhold

Hva er det verste du ser i en bolig-annonse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så en annonse for en leilighet på 25 kvm (ettroms) hvor man må velge mellom å ha sofa eller seng i stua/kjøkkenet/soverommet/gangen. Leiligheten (rommet?) var HELT standard og veldig enkel (typisk 10 år gammel pendlerleilighet). Møblene besto av ett enkelt billy-skap, ett lack-bord (de billigste ikea-bordene vet dere) og en sovesofa fra ikea. Ingen balkong eller bakgård.

I annonsen var det ikke mindre enn 50 (!) bilder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2017 den 7.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt oppgitt over alle som ligger ute uten plantegning. En del ligger med sånne 3d-tegninger som jeg synes er vanskelige å se på. Men nå er det plutselig mange som ikke har det engang, ingenting. Kvifor?? Det er jo håpløst å gjøre seg et inntrykk av huset når man ikke aner hvordan rommene er plassert i forhold til hverandre. 

Det er også fascinerende med dem som skal selge boliger som ligger ute til 7-8 millioner - og så prøver de å spare penger på å ikke bruke fotograf... Mørke, uklare bilder, tatt fra helt feil vinkel, så alt bare ser trist ut. 

En annen ting er de meglerne som bruker gråfilter på alle bildene. Det ser jo så trist og ukoselig ut?? eie er spesielt ille der, de kjører samme filteret på alle boligene de selger ser det ut som, ihvertfall her i byn. 

Anonymkode: a81dd...e08

Her har de i alle fall klart å legge ved plantegning. Bare så synd det er plantegning av et helt annet hus ... :fnise:  

Anonymkode: 9b6c8...92f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=99808561

Her skulle de ha tonet ned eierens stil, syns det bråker for mye og tar vekk fokuset på selve leiligheten. Har vært i disse leilighetene selv, og de er fine de, men det får man ikke sett her. Og så mye piler det var, jada, vi skjønner at det er den grønne døra som er hennes.

Anonymkode: 26c2e...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/22/2015 den 11.53, Okapi skrev:

Ordet delikat. Spesielt badene er ofte delikate. Søk på kåk på Finn og du får ingen treff. Søk på delikat, og du får 1500. Meglere elsker ordet, fatter ikke hvorfor. Fant også en håndfull prospekter der leiligheten var beskrevet som lunefull. Vet ikke om jeg ville bodd i en lunefull bolig, for å være ærlig.

Hahaha! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en leilighet der badet hadde etablert toalett. Ja, godt toalettet ikke hadde etablert seg i stua! 

Anonymkode: 09040...a91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4/27/2016 den 10.08, Million skrev:

Det verste jeg ser i en boligannonse, er bad fra 70-tallet...!

Av småpirk, så legger jeg alltid merke til det hvis selgerne ikke har giddet å rydde vekk oppvaskkluter og håndklær på kjøkkenet, de henger der til tørk som vanlig. Da tenker jeg "sur lukt".... Gjerne synlig oppvaskbørste i samme slengen. "Ikke noe vits å rydde bare pga jeg skal selge,vel!" ser ut til å være holdningen deres. Jeg ser også usedvanlig mange stygge sengetepper. Jeg var selv på visning i en  leilighet nylig, der sengeteppet på dobbeltsenga var (hold dere fast) av glinsende, gull-farget metallic-stoff...! Det var så utrolig stygt! Faktisk hadde de gardiner som matchet, av samme stoffet også. Godt at slike ting ikke følger boligen. Det hadde i så fall gått rett i søpla.

Jeg legger også alltid merke til det hvis folk ikke har like og matchende håndklær på badet på bildene eller på visning... jeg er en håndkle-frik, og alle håndklærvære like og matche! Det er så stygt med "hummer og kanari" i forskjellige farger osv.

Da jeg og eksmannen skulle selge, fikk vi i forkant en skikkelig "smørbrødliste" fra fotografbyrået før fotograferingen til prospekt og annonse skulle finne sted. Denne ble kalt "Klargjøringsliste før fotografering og visning", og det var ganske enkelt bare å følge denne og huke av etterhvert som punktene ble utført. Det ble et supert resultat. Dette antar jeg er en liste de fleste selgere får, som bruker et proff eiendomsmeglerbyrå, som igjen anliter et proff fotografbyrå. Likevel velger mange altså ikke å følge listen man får.

 

Det er derfor det er verdt å style - folk handler på følelser og i flokk, havner i harde budrunder og betaler flere hundretusen om de rette håndklærne er på plass. Tilsvarende man kan jo gå glipp av et kupp om man henger seg opp i negative effekter som man enkelt kan ta bort.

Meglere som ikke hjelper selger m dette, gjør en elendig jobb.

Anonymkode: cdf2e...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp detaljbilder! Så på et rekkehus der 32 av 58 bilder var av et fruktfat, en pute, et dørhåndtak, vasken som renner, rhododendronbusken i hagen, postkassestativet osv. I tillegg eide seksjonen en del av hagen, men hvilken del var ikke spesifisert hverken i tekst eller på bilde...

Anonymkode: 341ce...a15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor det er verdt å style - folk handler på følelser og i flokk, havner i harde budrunder og betaler flere hundretusen om de rette håndklærne er på plass. Tilsvarende man kan jo gå glipp av et kupp om man henger seg opp i negative effekter som man enkelt kan ta bort.

Meglere som ikke hjelper selger m dette, gjør en elendig jobb.

Anonymkode: cdf2e...efd

Folk kan være veldig sta og hårsåre ang egen "styling". 

Da vi skulle selge barndomshjemmet mitt, foreslo megler at vi burde rydde litt sv julepynten, noe min far tok seg nært av. Han elsker jul og dekker hvert eneste centimeter av huset med julepynt. Dette var da i juni ifjor. 

Min far ble så fornærmet at han nektet å selge. Det fins mange raringer som han😂 

Anonymkode: 97b66...d72

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over blank løgn, som "boligen har gode solfohold", når den VIRKELIG IKKE har det.

Det er sjokkerende mange eksepler på tilsvarende i norske boligannonser nå om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=99808561

Her skulle de ha tonet ned eierens stil, syns det bråker for mye og tar vekk fokuset på selve leiligheten. Har vært i disse leilighetene selv, og de er fine de, men det får man ikke sett her. Og så mye piler det var, jada, vi skjønner at det er den grønne døra som er hennes.

Anonymkode: 26c2e...8c0

14!!!!!! bilder av faseden. ( av 32) 

Anonymkode: dbb9d...885

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎22‎.‎11‎.‎2015 den 12.06, prt90 skrev:

Fordi hvis det er noe galt med boligen (vannskade på bad, brannfarlig elektrisk anlegg, lekk tak, el) så må du isteden for å gjøre opp med SELGER (som er en vanlig mannen i gata) gjøre opp med forsikringsselskapet fra helvete (protector el.) Tror knapt det finnes eksempler på forbrukere som har vunnet en rettsak mot denne gjengen.

Videre er eierskifteforsikring et tydelig tegn på at det er noe galt med boligen. Er man sikker på at boligen er i orden tegner man jo selvfølgelig ikke eierskifteforsikring...

Whaaat?

Ja, helt riktig at du får et helvetes vanskelig oppgave med forsikringsselskapet, men selger må være stokk stein DUM hvis han ikke tegner forsikringen selv om han tror og mener boligen er ok på tidspunkt for salg. Har solgt to eneboliger og en leilighet i mitt liv uten at jeg har trodd eller visst at det har vært noe galt med de, men jeg er ikke synsk og aner ikke hva som kan skje neste uke, om hva som skjuler seg i takkonstruksjoner, avløpsrør, kloakken (der den er privat som er ganske vanlig på landet hvor jeg bor). Har alltid valgt denne forsikringa, koster noen få tusenlapper og du slipper alle ubehageligheter dersom noe dukker opp i etterkant.

 Har som du skjønner kjøpt og solgt en del ganger, og sett på maange boliger. Tror ikke jeg har opplevd at selger ikke har denne forsikringen. Det jeg derimot har valgt er å ikke tegne forsikring som kjøper, fordi det du får her som regel er dekket av andre forsikringer.

Anonymkode: a2d5d...aed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Whaaat?

Ja, helt riktig at du får et helvetes vanskelig oppgave med forsikringsselskapet, men selger må være stokk stein DUM hvis han ikke tegner forsikringen selv om han tror og mener boligen er ok på tidspunkt for salg. Har solgt to eneboliger og en leilighet i mitt liv uten at jeg har trodd eller visst at det har vært noe galt med de, men jeg er ikke synsk og aner ikke hva som kan skje neste uke, om hva som skjuler seg i takkonstruksjoner, avløpsrør, kloakken (der den er privat som er ganske vanlig på landet hvor jeg bor). Har alltid valgt denne forsikringa, koster noen få tusenlapper og du slipper alle ubehageligheter dersom noe dukker opp i etterkant.

 Har som du skjønner kjøpt og solgt en del ganger, og sett på maange boliger. Tror ikke jeg har opplevd at selger ikke har denne forsikringen. Det jeg derimot har valgt er å ikke tegne forsikring som kjøper, fordi det du får her som regel er dekket av andre forsikringer.

Anonymkode: a2d5d...aed

Vel, vi solgte for en liten stund siden et hus fra 70-tallet. Hvor bad og kjøkken sist var oppgradert rundt 1990.

Drenering vet vi ikke hvordan det sto til med. Og dato på taket ante vi ikke. Det eneste som var gjort noe med siden 90-tallet var farge på vegger, nytt gulv i hele huset og nyinnredning av noen av 2 rom. Samt opparbeidelse av tomt.

Vi valgte å ikke tegne eierskifteforsikring, i hovedsak pga alder på hus og at forventet levealder på det vesentlige var å anse som nådd og kjøper da må påregne oppgradering. Det skal sies at vi leste takstrapport med lupe og hadde mange rettelser som ikke var til vår fordel, men passet på å få inn vanntette formuleringer på rettelsene/tilføyningene slik at ikke vi kunne tas på noe, uten at det så veldig avskrekkende ut for kjøper.

Jeg hadde gjort det samme igjen, dersom jeg kjente huset like godt.

Anonymkode: c03ba...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2016 den 19.13, AnonymBruker skrev:

En del folk i denne tråden klager over nær-bilde av vann, bilder og alt mulig. Men dette kan man oppleve ved salg av andre ting også! :fnise:

En husbåt:

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=84417180

Den hunden er jo med i omtrent annenhvert bilde jo. :tongue:

Anonymkode: 14796...044

Minner meg om fotballfrues video på finn.no, da de skulle selge huset i Siljan (ja, jeg regner med at alle vet hvem fotballfrue er- hello, vi er på KG😁); "ser ømt rundt seg på kjøkkenet", "ryggen til, men vi skimter det lett filosoferende blikket ut i hagen", "tankefullt, yet casual stopp på vei ned trappen", "forførende øyekontakt med kamera" m.m. Jeg må si at jeg synes hunden var bedre i rollen. Ikke så oppstyltet, liksom.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/8/2017 den 21.10, AnonymBruker skrev:

Dropp detaljbilder! Så på et rekkehus der 32 av 58 bilder var av et fruktfat, en pute, et dørhåndtak, vasken som renner, rhododendronbusken i hagen, postkassestativet osv. I tillegg eide seksjonen en del av hagen, men hvilken del var ikke spesifisert hverken i tekst eller på bilde...

Anonymkode: 341ce...a15

Hm, ja. Detaljer i en hage som det tar år å få fram og/eller er vanskelig å få til hadde for meg faktisk hatt endel verdi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ræl, frukt og planter i alle rom

Nær bilder av komfyr, vask, dusjhodet, en pyntegjenstand osv

Dårlige bilder, hvor det er mørkt og ikke tatt ordentlig bilder

Ikke bilder av alle rom

Ingen bilder av uteplass eller ørten bilder av uteplassen og noen få innendørs 

De som ikke har med plantegning

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har de mange bilder av for eksempel ett rosa duft-lys. Samt en rosebusk eller noen tulipaner... 

 Altså, hva pokker er egentlig vitsen!?     

Anonymkode: 97537...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
På 21.11.2015 den 18.55, altflyter skrev:

Jeg blir skeptisk med en gang de skriver: Sjarmerende bolig, eller bolig med sjel... det betyr basicly: Tidenes oppussingsprosjekt...

Hoho. Det er så sant. "enebolig med sjel" er et annet ord for: gammel sliten rønne.

Fritt og landlig beliggende/ usjenert beliggende = langt uti gokk

Her er det mange muligheter = her er det mye som må gjøres noe med. 

Og vidvinkel er ikke stort bedre enn å juge. Det tjener ingen at folk blir skuffet på visning.

Og drit i masse bilder av en blomstervase eller pyntegjenstand. Det er jo helt irrelevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...