Gå til innhold

Betaling av om.reg etter salgsmeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har solgt en bil, og har sendt salgsmelding over nettet og kjøper har godkjent denne. Leste på nettsiden til biltilsynet at kjøper vil få kid-nummer for betaling av omregistreringsavgiften. Har informert kjøper om at dette skal oversendes til meg da jeg skal betale. Men det er til vanlig ganske vanskelig å få tak i kjøper og jeg stoler ikke helt på at kjøper kommer til  huske å sende over dette med det første, selv om jeg etterspør. Så hvis da avgiften ikke blir betalt innen fristen, er det da jeg eller kjøper som vil få konsekvenser for det senere? Er jeg egentlig ferdig med mitt ansvar nå?  Så da blir det evt kjøpers problem hvis jeg ikke får kid-nummer til riktig tid?

Anonymkode: 9fba4...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Den 21.11.2015 at 16.26, AnonymBruker skrev:

Har solgt en bil, og har sendt salgsmelding over nettet og kjøper har godkjent denne. Leste på nettsiden til biltilsynet at kjøper vil få kid-nummer for betaling av omregistreringsavgiften. Har informert kjøper om at dette skal oversendes til meg da jeg skal betale. Men det er til vanlig ganske vanskelig å få tak i kjøper og jeg stoler ikke helt på at kjøper kommer til  huske å sende over dette med det første, selv om jeg etterspør. Så hvis da avgiften ikke blir betalt innen fristen, er det da jeg eller kjøper som vil få konsekvenser for det senere? Er jeg egentlig ferdig med mitt ansvar nå?  Så da blir det evt kjøpers problem hvis jeg ikke får kid-nummer til riktig tid?

Anonymkode: 9fba4...17e

Du skal bare levere del 2 på trafikkstasjonen. Deretter vil kjøper måtte betale,, Regner med at det er kjøper som får problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...