Gå til innhold

barn som sitter på fanget til sjåføren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rett som det er opplever jeg at en familie i gata jeg bor i, lar barnet sitt (som jeg antar er et sted mellom 3 og 6 år ), sitte på fanget mens de kjører opp fra butikken. Det er snakk om en strekkning på mellom 1,5 og 2 km. Ungen får tute hele veien opp og tuter til hver j... person han ser + litt for gøy. Flierer og ler, det samme gjør foreldrene. Dette er på en forholdsvis smal og bratt vei, med mange uoversiktlige svinger. Er dog i et boligfelt, så fartsgrenser er lav (30km/t), men jeg synes fortsatt det er totalt uansvarlig å holde på sånn. 

Jeg skjønner ikke hva disse foreldre tenker. Gutten sitter usikret på fanget.Hva skjer dersom han får et innfall eller slå seg vrang, så må sjåføren kotrollere en liten gutt og bilen. Lovmessig, kan jo dette heller ikke være innafor. I tillegg, utvides boligfeltet i disse tider og det er stadig tungtrafikk, med store lastebiler fulle av stein eller annen masse, store gravemaskiner som kjører på samme vei.

Overreagerer jeg?

 

Anonymkode: 10f87...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde annmeldt det der med en gang!! herregud hva om det skjer noe???

Anonymkode: 1cf1e...a32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare få lov til å gjøre som de vil, så lenge de ikke plager andre? Den tutinga ser jeg for meg er jævlig irriterende, men ellers...tja. Handler ikke evolusjon om at de dumme sorterer seg selv ut?

Anonymkode: d9309...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare få lov til å gjøre som de vil, så lenge de ikke plager andre? Den tutinga ser jeg for meg er jævlig irriterende, men ellers...tja. Handler ikke evolusjon om at de dumme sorterer seg selv ut?

Anonymkode: d9309...d12

Det kan potensielt gå utover barnets og andres liv.

Anonymkode: bb5fa...299

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare få lov til å gjøre som de vil, så lenge de ikke plager andre? Den tutinga ser jeg for meg er jævlig irriterende, men ellers...tja. Handler ikke evolusjon om at de dumme sorterer seg selv ut?

Anonymkode: d9309...d12

Når folk først har formert seg har de faktisk ikke rett til å "sortere ut" barna sine. Den rettigheten forsvant ca 12 uker etter unnfangelse. 

Anonymkode: 959d8...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, nå fikk jeg gode minner. Det der fikk jeg lov til da jeg var liten også, siste stykket hjem. Det var tider, det. :)

Anonymkode: ec08e...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, nå fikk jeg gode minner. Det der fikk jeg lov til da jeg var liten også, siste stykket hjem. Det var tider, det. :)

Anonymkode: ec08e...632

Ja :) jeg fikk gire eller styre. Når vi tok opp båten satt brødrene mine og jeg i båten bak på hengeren hjem.

Anonymkode: ea119...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det selv da jeg var liten. Men det var på vei opp til hytta i skogen, ikke på en tungt traffikert vei :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de bedre barndomsminnene er når jeg fikk sitte på fanget og styre bilen. også det i 30-sone i tettbebygd strøk.

TS, jeg synes du overreagerer og er bra hysterisk - virker som moderne HMS har syreskadet vekk sunn fornuft hos deg. Det er veldig begrenset hva ungen får gjort i og med at forelderen sitter med ansvaret for pedalene. Skal du absolutt stikke nesa di i andres saker kan du fokusere på fyllekjøring i helgene og kjøring i pillerus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gøy den dagen bilen blir påkjørt eller føreren må bråbremse, og barnet sitter uten sikring...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke folk bare få lov til å gjøre som de vil, så lenge de ikke plager andre? Den tutinga ser jeg for meg er jævlig irriterende, men ellers...tja. Handler ikke evolusjon om at de dumme sorterer seg selv ut?

Anonymkode: d9309...d12

Så lenge de ikke plager andre?? Skal huske det den gangen du plutselig går på fortauet og ungen kommer borti rattet og kjører inn i deg.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gøy den dagen bilen blir påkjørt eller føreren må bråbremse, og barnet sitter uten sikring...

Spesielt kult dersom barnet blir hardt skadet eller dør fordi far eller mor moser barnet mot rattet med egen vekt. Flott å leve med den samvittigheten når man mest sannsynlig får straff for det i tillegg. .

Joda, JEG kjører fint, og jeg har kontroll på egen bil. Helt til jeg møter en annen idiot på veien. Eller en fotgjenger med trynet ned i mobilen som skjener ut i veien foran bilen. Eller, eller, eller.. Så lenge man leser mange historier som dette: http://www.dt.no/trafikk/lier/royken/rakjorer-mistet-lappen-pa-skolevei/s/5-57-157794 så hjelper det lite at det er "trygg vei med lav fartsgrense".

Anonymkode: 70aca...fdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen idioter! Jeg vet ikke om det hjelper men jeg hadde tipset politiet om denne familien! De risikerer jo å ta livet av ungen sin, seg selv og andre som bruker veien! For noen nek!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et av de bedre barndomsminnene er når jeg fikk sitte på fanget og styre bilen. også det i 30-sone i tettbebygd strøk.

TS, jeg synes du overreagerer og er bra hysterisk - virker som moderne HMS har syreskadet vekk sunn fornuft hos deg. Det er veldig begrenset hva ungen får gjort i og med at forelderen sitter med ansvaret for pedalene. Skal du absolutt stikke nesa di i andres saker kan du fokusere på fyllekjøring i helgene og kjøring i pillerus.

Du har min medfølelse dersom det er et av dine fineste barndomsminner...

Anonymkode: 10f87...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg. Men så er jeg av typen som gjerne lar tiåringer forsøke å kjøre helt alene i sjåførsete på skogsveier og da. 

Anonymkode: 07083...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen idioter! Jeg vet ikke om det hjelper men jeg hadde tipset politiet om denne familien! De risikerer jo å ta livet av ungen sin, seg selv og andre som bruker veien! For noen nek!! 

I 30 km/t?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I 30 km/t?

Ja? Tror du det er umulig å bli skadet i 30 km/t? De kan kjøre rett ned noen og denne personen kan slå hodet rett i asfalten og dø momentant eller senere av skadene. De kan kjøre på dyr og i den forbindelse kjøre inn i møtende bil eller i et tre eller what not. Barnet kan slå hodet rett i rattet, få slått ut tenner mot rattet, bli kvalt av airbagen, få nakkeskade.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Tror du det er umulig å bli skadet i 30 km/t? De kan kjøre rett ned noen og denne personen kan slå hodet rett i asfalten og dø momentant eller senere av skadene. De kan kjøre på dyr og i den forbindelse kjøre inn i møtende bil eller i et tre eller what not. Barnet kan slå hodet rett i rattet, få slått ut tenner mot rattet, bli kvalt av airbagen, få nakkeskade.. 

Jeg trur ikke det er umulig, men jeg synes det er unødvendig krisemaksimering i forhold til alt annet man også kan dø av.

Edit: Misforstå meg rett - jeg mener ikke at det er bra å kjøre med barn på fanget..

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur ikke det er umulig, men jeg synes det er unødvendig krisemaksimering i forhold til alt annet man også kan dø av.

Edit: Misforstå meg rett - jeg mener ikke at det er bra å kjøre med barn på fanget..

Vel, skal en dømme etter mange av svarene i denne tråden så er krisemaksimering på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...