Gå til innhold

Din første bolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere unge, 23- må vel ha fått hjelp, eller ikke vært studenter? Gått rett i jobb fra vgs.?

Anonymkode: 9a888...3db

Hjelp som i at jeg bodde hjemme til jeg var 21 år. Da jeg var ferdig med studiene, begynte jeg i 100% jobb og kjøpte leilighet. Alltid vært flink til å spare og jobbet ved siden av studier.

Anonymkode: 828e7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26, det var i de tider det gikk an å få seg en leilighet også selge noen år senere med god gevinst. De som kjøper i dag gjør vel ingen stor investering.. men bedre enn å leie vil det alltid være.

Anonymkode: f9e80...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. Gikk rett i fast jobb etter vgs så fikk kjøpt en liten 2-roms uten EK/kausjonist. Dette var vel i 2007, var vel lettere å få lån den gang.

Haha ja, ca samme tid som meg det. Da hadde jeg ikke jobb engang, men fikk lån uten EK også :P Ja skal si det var enkelt. Dobbelt så gode lånevilkår også. Har tjent godt på det :) I dag er det tøfft om jobbene, tøfft å komme seg inn på boligmarkede alene osv.. helt andre tider enn for 7-8 år siden :)

Anonymkode: f9e80...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja, ca samme tid som meg det. Da hadde jeg ikke jobb engang, men fikk lån uten EK også :P Ja skal si det var enkelt. Dobbelt så gode lånevilkår også. Har tjent godt på det :) I dag er det tøfft om jobbene, tøfft å komme seg inn på boligmarkede alene osv.. helt andre tider enn for 7-8 år siden :)

Anonymkode: f9e80...e76

ja den leiligheta tjente jeg 350 000,- på ved salg så da var EK sikret til en stor 3-roms. (den var jeg også heldig med så nå bor vi i hus) :-) glad jeg kom meg inn så tidlig, og føler veldig med de som er førstegangskjøpere i dag uten foreldre som kan bidra! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 19 (er student) med min far som kausjonist. Kjøpt sammen med min samboer. Hadde nok EK, men valgte å spare den da pappa heller stilte opp!

Anonymkode: c4c1b...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min første leilighet da jeg var 19 år. En 2-roms til kr 200 000. Den var på 54 m2 og med lav husleie.

Anonymkode: e977d...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel var du da du kjøpte din første bolig.

Anonymkode: c5ae4...557

29.

Anonymkode: 08ccc...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som er mellom 20-24. For meg er dette helt urealistisk med tanke på jeg studerer enda og er ikke ferdig med endt utdannelse før jeg er 23(19 nå). Hvordan hadde dere mulighet til å kjøpe i så ung alder?

Anonymkode: 7086c...465

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...