Gå til innhold

Er jeg virkelig så hysterisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har venner som sender snapchat, chatter på facebook og tekstmeldinger mens de kjører. 
Dette synes jeg ingenting om, og når jeg får en snap av at hun kjører f.eks så svarer jeg ikke med en gang. For jeg vil ikke være ansvarlig for at de krasjer mens de leser mine tekstmeldinger eller sjekker snap jeg har sendt. 

Vet at det kanskje dumt av meg. Men jeg føler det sånn. Har selv vært i en alvorlig bilulykke på grunn av en tulling som sendte tekstmelding mens han kjørte. Han havnet over på vår kjørebane og vi krasjet i fjellveggen i 90km/t. 

Jeg er litt "streng" når det kommer til bil. Ingen får lov til å tekste, snappe eller noe annet med mobil mens de kjører mens jeg sitter på. Ingen, og bilbelte er en selvfølge! Ei venninne kjørte med datteren i baksete, ikke satt hun i barnestol (hun var 4 år!) og ikke hadde hun på bilbelte. Samtidig satt venninnen min foran og chattet med søsteren sin på facebook, mens hun kjørte! Da ble jeg så sinna at jeg ba hun om å stoppe etter 10 min, også ringte jeg faren til jenta og sa at jeg og hun kom med buss. Venninnen min ble så klart fly forbannet på meg, men der og da ga jeg blanke faen, for jeg nekter å sitte der å se på at hun risikerer sitt eget liv, sin egen datter og mitt liv! Og andre som er ute å kjører. 

Så til "poenget". I dag fikk jeg kjeft av ei venninne, for jeg svarer aldri når hun snapper meg. Jeg er alltid treg til å svare. Dette gjør jeg med vilje for jeg vet at hun tekster, snapper og gud vet hva mens hun kjører! Hun kan skrive at hun er på vei dit og dit, og at hun kjører der og da. Da stopper jeg å tekste og venter. Så klart, sender hun en snapp av at hun ser en film, er på jobb eller hjemme så svarer jeg med en gang. Men får jeg en video hvor hun kjører, eller bilde av at hun kjører, da svarer jeg ikke før jeg vet at hun er hjemme (hun er da pålogget på facebook og det står ikke "mobil", da er hun garantert hjemme). Jeg fikk også kjeft fordi jeg nekter å sitte på i bilen hennes. Hun har nettopp fått seg en ny bil (gammelt vrak) hvor bilbeltet på passasjersiden er borte, den er ikke der! for den var ødelagt. To bak er borte og den ene som er der går opp bare du puster ut med magen, så den er ubrukelig. Jeg nekter å sitte på i en bil det ikke er bilbelte. Dette mener hun er barnslig gjort av meg. 
Har sagt ifra tusen ganger og jeg er livredd for at noe skal skje med henne! For det er jo farlig! Jeg er ærlig bekymret, hun er også fersk sjåfør og har hatt lappen mindre enn et år. 
Hun mener jeg bør "vokse opp" og slutt å være så hysterisk. Er jeg virkelig hysterisk? 

Jeg er fersk sjåfør selv. Jeg rører ikke mobilen mens jeg kjører. Er det noe viktig så kjører jeg til siden og stopper ved første mulighet og tar telefonen. Alle som sitter på i min bil skal ha bilbelte på, ingen unntak! 
Jeg tukler ikke med radioen, skru ned lyd ja for da trenger jeg ikke å fjern blikket fra veien. Mens hun kan fint sitte å stirre og tukle med radioen lenge, også kjører hun sakte men sikkert ned mot grøften, jeg har tatt tak i rattet minst 4 ganger på grunn av dette! Hun har havnet i grøften to ganger på grunn av radioen, krasjet i autovernet på grunn av mobilen (hun så ikke at det kom en sving). Kjørt ut på en åker to ganger på grunn av mobil. Men ble aldri alvorlig skadet og kjørte fra stedet uten å bry seg. 

Er jeg virkelig så hysterisk og urimelig? 
Altså... mamma og pappa har sluttet med mobil på grunn av ulykken. Søsknene mine har sluttet, og broren min som var for kul til å bruke bilbelte bruker nå bilbelte, han er 19.
Vi er 26 altså, men litt sen ut med lappen :P Så det å si at hun er "ung og dum" har gått ut på dato for lenge siden! 
Kjenner jeg er litt usikker nå. Liksom, jeg mener bilbelte er en selvfølge og mobilbruk under kjøring er også en selvfølge. Men hun mener jeg er hysterisk og har pratet med flere av våre fellesvenninner og de mener jeg også er det. Hos de har jeg kun sagt ifra en gang sa noe ala "mobil mens jeg sitter på er uaktuelt, hva du gjør når jeg ikke er der har jeg ingenting med. Så klart, jeg vil helst ikke at dere gjør det for jeg er glad i dere og vil ikke miste dere på grunn av en dum mobil". Men ikke maset og kjaset om det, alle de andre stoppet da de så hva som skjedde med meg og pappa. 
Det er kun hun ene jeg har sagt ifra flere ganger, for hun er jo ille! (mener jeg da) 

 

Anonymkode: 9813e...404

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Jeg synes absolutt ikke du er urimelig, og jeg skjønner valgene dine 100%. Du kan dog virke en smule hysterisk i dette innlegget, men tingene du gjør, som å ikke ville sitte på, og ikke svare når du vet hun kjører det synes jeg er greit. Er fullstendig uansvarlig å la en 4-åring sitte baki uten belte! Er kjipt at hun vil leke med eget liv, mye verre at hun leker med andres.

Tukle med radio synes jeg er greit, til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du  er fornuftig jeg! Å drive med mobilen men en kjører bil kan være veldig farlig da du mister litt fokus. En ting er at du selv blir skadet hvis en skulle være uheldig, men enda verre er det at du kan involvere andre også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt ikke du er urimelig, og jeg skjønner valgene dine 100%. Du kan dog virke en smule hysterisk i dette innlegget, men tingene du gjør, som å ikke ville sitte på, og ikke svare når du vet hun kjører det synes jeg er greit. Er fullstendig uansvarlig å la en 4-åring sitte baki uten belte! Er kjipt at hun vil leke med eget liv, mye verre at hun leker med andres.

Tukle med radio synes jeg er greit, til en viss grad.

Vet det høres hysterisk via innlegget. Altså, jeg sitter ikke å snakker om dette vær bidige gang vi møtes liksom :P 
Og radio er greit men ikke når du har kjørt utenfor flere ganger på grunn av radioen. Ingen sitter å stirrer på radioen i 2 minutter uten å løfte blikket. Hun kjører en strakvei og da er det trygt å tukle med radioen, hente noe i baksete eller nede i gulvet uten å se opp. Så er veien slutt så kommer det en svak sving, også havner hun utenfor, ups da. Hun bare fortsetter som om ingenting skjer. Har havnet over på feil side av veien også, men ler bare av det. Har kun vært flaks at hun ikke har havnet i en alvorlig ulykke enda. 

Jeg svarer andre så klart, for jeg vet at de sjekker ikke snapchat eller facebook mens de kjører. Det gjør hun, så når jeg vet at hun kjører så sender jeg ikke tekstmelding eller snapchat. For det å vite at min tekstmelding er grunnen til at hun døde eller ble alvorlig skadet, når jeg attpåtil vet at hun bruker mobil mens hun kjører.. jeg hadde fått så dårlig samvittighet etterpå. Så derfor venter jeg med å svare, og det mener hun er hysterisk og idiotisk. 

Får snapchat daglig fra hun. "På vei til jobb", "det regner og kaldt, bra bilen er varm", "på vei hjem" etc med film/bilde av veien. Altså hun tar bilde/filmer, så skriver også sender det mens hun kjører. Sjekker også snapchat mens hun kjører, har sett det flere ganger selv. 

Har kun vært "hysterisk" en gang og det innrømmer jeg. 
Hun ringte meg i fylla i 5 tiden om morgningen, da satt hun på til en som kjørte i fylla og de var 5 stykker i baksete. Så hun satt på fanget til en fyr. Også var de to i passasjersetet foran. Hun sa det rett ut at han hadde drukket, de lo, oyet og hadde det gøy. 
Da ba jeg hun om å hoppe av på bensinstasjonen også hentet jeg henne selv. Etter litt krangling så godtok hun det, så lenge hun ikke måtte betale meg. På vei dit så jeg politiet sto ved en bil og tre ungdommer sto utenfor, noen hadde ringt inn fordi de hadde kjørt inn i en bil på en parkeringsplass og forlatt stedet, også vinglet de på vegen, noe hun ikke fortalte meg noe som helst om minutter før (at de hadde kjørt på en bil). 
Vet ikke helt hvorfor, men jeg følte det bare på meg at "det der må være dem", så jeg kjørte inn til siden også var det dem. 
Politiet hadde tenkt å kjøre henne hjem men jeg gjorde det. 

Ellers så får hun gjøre hva hun vil, så lenge jeg ikke er der. 
Så klart, hadde jeg fått bestemt så hadde jeg kastet mobilen hennes i elva og gitt henne en gammel nokia uten internet :P  Men hun er voksen og jeg kan ikke bestemme over henne. 
Moren har prøvd tusen ganger, men hun hører bare ikke etter, for det har jo gått bra så langt. 

De andre vennene mine gjør ikke sånt, og de fikk høre det én gang etter ulykken.. også ble det slutt på mobil. Samme med familien min, de sa jeg ingenting til. Samme med bilbelte, det er jo en selvfølge, men ikke til henne. Hun har aldri brukt bilbelte og en gang ble hun flyforbannet for jeg nektet å kjøre hvis hun ikke tok på seg bilbelte. Da stormet hun ut og tok bussen hjem. Synes det er litt rart at ei på 26 år må bli fortalt at hun må ha på seg bilbelte.. trodde det var en selvfølge jeg.. Selv gjør jeg det uten å tenke på det, både før og etter bilulykken. 

ts

 

Anonymkode: 9813e...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du  er fornuftig jeg! Å drive med mobilen men en kjører bil kan være veldig farlig da du mister litt fokus. En ting er at du selv blir skadet hvis en skulle være uheldig, men enda verre er det at du kan involvere andre også.

Enig, og en handsfree koster ikke mange kronene heller. Da trykker du bare på en knapp også vips så har du lyden i øret. Greit at det fjerner konsentrasjonen, men det er mye bedre det enn å tekste og holde i mobilen. 

ts 

 

Anonymkode: 9813e...404

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Vet det høres hysterisk via innlegget. Altså, jeg sitter ikke å snakker om dette vær bidige gang vi møtes liksom :P 
Og radio er greit men ikke når du har kjørt utenfor flere ganger på grunn av radioen. Ingen sitter å stirrer på radioen i 2 minutter uten å løfte blikket. Hun kjører en strakvei og da er det trygt å tukle med radioen, hente noe i baksete eller nede i gulvet uten å se opp. Så er veien slutt så kommer det en svak sving, også havner hun utenfor, ups da. Hun bare fortsetter som om ingenting skjer. Har havnet over på feil side av veien også, men ler bare av det. Har kun vært flaks at hun ikke har havnet i en alvorlig ulykke enda. 

Jeg svarer andre så klart, for jeg vet at de sjekker ikke snapchat eller facebook mens de kjører. Det gjør hun, så når jeg vet at hun kjører så sender jeg ikke tekstmelding eller snapchat. For det å vite at min tekstmelding er grunnen til at hun døde eller ble alvorlig skadet, når jeg attpåtil vet at hun bruker mobil mens hun kjører.. jeg hadde fått så dårlig samvittighet etterpå. Så derfor venter jeg med å svare, og det mener hun er hysterisk og idiotisk. 

Får snapchat daglig fra hun. "På vei til jobb", "det regner og kaldt, bra bilen er varm", "på vei hjem" etc med film/bilde av veien. Altså hun tar bilde/filmer, så skriver også sender det mens hun kjører. Sjekker også snapchat mens hun kjører, har sett det flere ganger selv. 

Har kun vært "hysterisk" en gang og det innrømmer jeg. 
Hun ringte meg i fylla i 5 tiden om morgningen, da satt hun på til en som kjørte i fylla og de var 5 stykker i baksete. Så hun satt på fanget til en fyr. Også var de to i passasjersetet foran. Hun sa det rett ut at han hadde drukket, de lo, oyet og hadde det gøy. 
Da ba jeg hun om å hoppe av på bensinstasjonen også hentet jeg henne selv. Etter litt krangling så godtok hun det, så lenge hun ikke måtte betale meg. På vei dit så jeg politiet sto ved en bil og tre ungdommer sto utenfor, noen hadde ringt inn fordi de hadde kjørt inn i en bil på en parkeringsplass og forlatt stedet, også vinglet de på vegen, noe hun ikke fortalte meg noe som helst om minutter før (at de hadde kjørt på en bil). 
Vet ikke helt hvorfor, men jeg følte det bare på meg at "det der må være dem", så jeg kjørte inn til siden også var det dem. 
Politiet hadde tenkt å kjøre henne hjem men jeg gjorde det. 

Ellers så får hun gjøre hva hun vil, så lenge jeg ikke er der. 
Så klart, hadde jeg fått bestemt så hadde jeg kastet mobilen hennes i elva og gitt henne en gammel nokia uten internet :P  Men hun er voksen og jeg kan ikke bestemme over henne. 
Moren har prøvd tusen ganger, men hun hører bare ikke etter, for det har jo gått bra så langt. 

De andre vennene mine gjør ikke sånt, og de fikk høre det én gang etter ulykken.. også ble det slutt på mobil. Samme med familien min, de sa jeg ingenting til. Samme med bilbelte, det er jo en selvfølge, men ikke til henne. Hun har aldri brukt bilbelte og en gang ble hun flyforbannet for jeg nektet å kjøre hvis hun ikke tok på seg bilbelte. Da stormet hun ut og tok bussen hjem. Synes det er litt rart at ei på 26 år må bli fortalt at hun må ha på seg bilbelte.. trodde det var en selvfølge jeg.. Selv gjør jeg det uten å tenke på det, både før og etter bilulykken. 

ts

 

Anonymkode: 9813e...404

(KG klikket når jeg var nesten ferdig med svaret mitt, så nå må jeg skrive det helt på nytt etter minnet. Blæ, er det meningen at man skal drive å huske ting også nå?

TS, her har du jo absolutt grunn til å være hysterisk også, mtp venninnen din sin oppførsel. Jeg skjønner også at du er ekstra oppmerksom på disse tingene på grunn av ulykken. Jeg hadde også blitt sint på min venninne om hun oppførte seg sånn, fordi jeg hadde vært redd for å miste henne, men også fordi hun oppfører seg fullstendig uansvarlig, og på en måte som er til fare for andre. Jeg tenker faktisk at hun ikke burde ha sertifikatet, for det er ikke særlig hensynsfullt å fortsette å kjøre på en måte som hun vet er farlig! Du er ikke idiotisk og hysterisk for å ta opp dette med venninna di, det hadde jeg også gjort. 

Jeg tenker noen ganger når det plinger i telefonen, og jeg kjører sakte uansett at "jeg kan jo bare kikke, se hvem det er fra, hva det handler om", men så stopper jeg meg selv og minner meg på at "jeg kan jo bare kjøre til siden og gjøre det i stedet for!". Hvis jeg noensinne hadde kjørt av veien på grunn av en bestemt type oppførsel, så hadde jeg tatt det som en oppvekker, og innsett at den bestemte oppførselen måtte jeg slutte med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer i hodet på vennene dine sier nå jeg.... Bra du setter foten ned. Fortsett sånn! 

Og nei, du er ikke hysterisk eller overdriver....  Det er ulovlig å drive med mobil mens man kjører i tillegg til farlig! 

Og bilbelter som er gamle eller ikke har rette funksjoner lenger er også ulovlig og farlig.......  Be de bedritne vennene dine lese her og norske lover..........  

Anonymkode: e5ce3...30f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun ikke klarer å holde seg på veien og i sitt felt bør hun, i min mening, ikke sitte bak rattet i det hele tatt. Du er ikke hysterisk.

Anonymkode: 9a5e0...180

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er hysterisk.

Fordi hun mener det er galt å drive med noe som beviselig øker sjansene for en ulykke noe voldsomt?

Multitasking er en myte. For hvert sekund man fokuserer på mobilen er fokus borte fra trafikken rundt, og ting kan skje på sekunder.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er ikke bare jeg som reagerer? Det er bra. 
Pappa er yrkessjåfør og han har vært streng ang mobilbruk. Brødrene mine har ikke brydd seg stort om det, for det har jo gått fint de 10 andre gangene de har gjort det. De sluttet tvert etter ulykken. Ingen sa noe, de bare sluttet selv og sier ifra til kompiser og slikt. 
Jeg har alltid vært obs på det. Har jo tatt tak i rattet ved alt for mange anledninger hos henne, dette var da før ulykken. Jeg ble skremt og det å kjøre til sverige (som tar 4 timer til og fra) var uaktuelt, og er ihvertfall uaktuelt nå. Før tok jeg helst buss, men var vi ute å spist også hjem til henne så kunne hun kjøre meg hjem. For hun brukte å sove over hos faren sin og det var litt forbi meg, så hun skulle den veien allikevel. Men tok buss hvis jeg kunne. 

Men etter ulykken så tar jeg ikke så lett på sånt lengre. Ikke når jeg sitter på. 
Som sagt, det er jo ikke stort jeg kan gjøre når jeg ikke er der. Men det å la hun sette mitt liv i fare, aldri, det er jeg ikke med på. Når hun sitter på til meg så skal hun bruke bilbelte, punktum. Ingen får sitte på til meg uten bilbelte. Har aldri hatt behov for å nevne det til verken familie eller venner, de bruker bilbelte uten å tenke seg om. Men ikke hun. Evig slit og krangel vær bidige gang. 

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?! 
F.eks når hun kjører i fylla? Hun har mistet lappen i en periode en gang på grunn av promille. 
Men det å vite at hun er der ute å kjører en Fredagskveld, det gjør meg kvalm! Og jeg føler meg medskyldig når jeg sitter her trygt hjemme og vet at hun er ute å kjører i fylla. Er det innafor å varsle politet? 
For å si det sånn; jeg er villig til å ofre vennskapet over noe sånt. Jeg gir faen i hvor sur hun blir, bare hun ikke kjører i fylla! For hun utsetter alle de andre i fare, ikke bare seg selv. 
Sitter langt inne å "sladre" på noen til politet, men jeg mener at bil og alkohol det går ikke sammen, og det har nulltoleranse for. Jeg ble kalt prippen og pliktoppfyllende fordi jeg har nektet å sitte på til folk som har drukket. Aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. 
Ingen av de andre vennene mine gjør sånt, bare hun. Vet ikke hvorfor men hun liker å feste og er litt.. korttenkt noen ganger. 

ts

Anonymkode: 9813e...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Hvis det var ei venninne jeg likte så hadde jeg synes det var utrolig synd å avslutte vennskapet, det skal en del til for å si det sånn. Men jeg tror oppførsel som det du skisserer hadde vært en av tingene jeg ikke hadde klart å tolerere fra ei venninne. Jeg hadde kommet med et at de dere teite ultimatumene. Enten jobba hun med å skjerpe seg, ellers så kunne jeg ikke holde frem med å være venner med henne. Ikke fordi jeg skulle være sånn "enten er det meg eller fyllekjøringa", men rett og slett fordi jeg ikke hadde klart å være venner med noen som har så lite respekt for eget og andres liv: fyllekjører, tekster mens hun kjører, fokuserer så mye på annet at hun kjører av veien flere ganger, og kommer over i annen kjørebane, kjører uten setebelte, lar barn sitte på uten setebelte, kjører borti en annen bil og kjører videre, sitter på med fyllekjører samtidig som hun er dritings og med en gjeng fulle folk som forstyrrer føreren, har holdningen "ups da" til om hun kjører utfor. Når det er holdningen man har som sjåfør i trafikken burde man ikke ha lappen!

Endret av Rainstorm
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nesten hysterisk i alle fall. Greit at alle må ha på bilbelte og ikke tukle med mobilen mens de kjører, dvs når bilen er i bevegelse. Men jeg tekster, ringer, snapper og surfer når jeg kjører bil, men da gjør jeg det mens jeg f.eks venter på grønt lys eller står i kø, ingenting galt med det. Bytter også kanal på radioen, endrer volumet eller tar meg en slurk av kaffekoppen. Jeg klarer likevel fint å ha øynene på veien og følge med på det som skjer. Jeg tror du er i overkant preget av kombinasjonen ny sjåfør og tidligere ulykkeserfaring. Jeg har kjørt bil i 20 år, også i arbeidssammenheng, og bruker mindre energi på å lese trafikkbildet fremover enn det du som fersk sjåfør gjør. Det betyr at du vil oppleve flere ting som uoversiktlig eller vanskelig, der en erfaren sjåfør lettere tolker trafikken rundt. Det er helt naturlig, betyr ikke at alle andre er tullinger av den grunn. 

Anonymkode: 010cb...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nektet å sitte på med noen som driver på sånn. Det er bare et tidsspørsmål før ulykkene hun stadig kommer opp i får alvorlige konsekvenser. Forhåpentligvis blir det hun selv det går ut over og ikke f.eks. en uskyldig person med barnevogn som er ute og går langs veien.

Anonymkode: 62316...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns ikke du er hysterisk

Selv har jeg en telefonholder og Siri. Jeg sender ikke bilder eller skriver meldinger mens jeg kjører. Derimot så kan jeg be Siri om å ringe opp personer, enten på vanlig telefon eller på FaceTime. Da trenger jeg ikke å røre telefonen engang og jeg kan ha fokuset på veien. Selv om jeg ofte bruker FaceTime så betyr det ikke at jeg ser mye på skjermen, men fordi det er enklere og lyden blir bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er ikke bare jeg som reagerer? Det er bra. 
Pappa er yrkessjåfør og han har vært streng ang mobilbruk. Brødrene mine har ikke brydd seg stort om det, for det har jo gått fint de 10 andre gangene de har gjort det. De sluttet tvert etter ulykken. Ingen sa noe, de bare sluttet selv og sier ifra til kompiser og slikt. 
Jeg har alltid vært obs på det. Har jo tatt tak i rattet ved alt for mange anledninger hos henne, dette var da før ulykken. Jeg ble skremt og det å kjøre til sverige (som tar 4 timer til og fra) var uaktuelt, og er ihvertfall uaktuelt nå. Før tok jeg helst buss, men var vi ute å spist også hjem til henne så kunne hun kjøre meg hjem. For hun brukte å sove over hos faren sin og det var litt forbi meg, så hun skulle den veien allikevel. Men tok buss hvis jeg kunne. 

Men etter ulykken så tar jeg ikke så lett på sånt lengre. Ikke når jeg sitter på. 
Som sagt, det er jo ikke stort jeg kan gjøre når jeg ikke er der. Men det å la hun sette mitt liv i fare, aldri, det er jeg ikke med på. Når hun sitter på til meg så skal hun bruke bilbelte, punktum. Ingen får sitte på til meg uten bilbelte. Har aldri hatt behov for å nevne det til verken familie eller venner, de bruker bilbelte uten å tenke seg om. Men ikke hun. Evig slit og krangel vær bidige gang. 

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?! 
F.eks når hun kjører i fylla? Hun har mistet lappen i en periode en gang på grunn av promille. 
Men det å vite at hun er der ute å kjører en Fredagskveld, det gjør meg kvalm! Og jeg føler meg medskyldig når jeg sitter her trygt hjemme og vet at hun er ute å kjører i fylla. Er det innafor å varsle politet? 
For å si det sånn; jeg er villig til å ofre vennskapet over noe sånt. Jeg gir faen i hvor sur hun blir, bare hun ikke kjører i fylla! For hun utsetter alle de andre i fare, ikke bare seg selv. 
Sitter langt inne å "sladre" på noen til politet, men jeg mener at bil og alkohol det går ikke sammen, og det har nulltoleranse for. Jeg ble kalt prippen og pliktoppfyllende fordi jeg har nektet å sitte på til folk som har drukket. Aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. 
Ingen av de andre vennene mine gjør sånt, bare hun. Vet ikke hvorfor men hun liker å feste og er litt.. korttenkt noen ganger. 

ts

Anonymkode: 9813e...404

Tenker vi kunne funnet noe ulovlig som du og holder på  med eller gjør av og til? Slapp heller av og la andre leve sitt liv og du lever ditt liv.

Anonymkode: 8acf7...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vi kunne funnet noe ulovlig som du og holder på  med eller gjør av og til? Slapp heller av og la andre leve sitt liv og du lever ditt liv.

Anonymkode: 8acf7...5af

La andre leve sitt eget liv er jeg enig i, men når det er snakk om at personer er til fare for andre mennesker ute i trafikken så er det ikke bare hen det handler om. 

Det er ganske mange som har blitt skadet eller omkommet pga at noen har vært for opptatt med mobiltelefonen eller kjørt i fylla. 

Jeg bryr meg fordi jeg ikke ønsker å dø fordi noen andre skal sitte å skrive SMS til andre mennesker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er ikke bare jeg som reagerer? Det er bra. 
Pappa er yrkessjåfør og han har vært streng ang mobilbruk. Brødrene mine har ikke brydd seg stort om det, for det har jo gått fint de 10 andre gangene de har gjort det. De sluttet tvert etter ulykken. Ingen sa noe, de bare sluttet selv og sier ifra til kompiser og slikt. 
Jeg har alltid vært obs på det. Har jo tatt tak i rattet ved alt for mange anledninger hos henne, dette var da før ulykken. Jeg ble skremt og det å kjøre til sverige (som tar 4 timer til og fra) var uaktuelt, og er ihvertfall uaktuelt nå. Før tok jeg helst buss, men var vi ute å spist også hjem til henne så kunne hun kjøre meg hjem. For hun brukte å sove over hos faren sin og det var litt forbi meg, så hun skulle den veien allikevel. Men tok buss hvis jeg kunne. 

Men etter ulykken så tar jeg ikke så lett på sånt lengre. Ikke når jeg sitter på. 
Som sagt, det er jo ikke stort jeg kan gjøre når jeg ikke er der. Men det å la hun sette mitt liv i fare, aldri, det er jeg ikke med på. Når hun sitter på til meg så skal hun bruke bilbelte, punktum. Ingen får sitte på til meg uten bilbelte. Har aldri hatt behov for å nevne det til verken familie eller venner, de bruker bilbelte uten å tenke seg om. Men ikke hun. Evig slit og krangel vær bidige gang. 

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre?! 
F.eks når hun kjører i fylla? Hun har mistet lappen i en periode en gang på grunn av promille. 
Men det å vite at hun er der ute å kjører en Fredagskveld, det gjør meg kvalm! Og jeg føler meg medskyldig når jeg sitter her trygt hjemme og vet at hun er ute å kjører i fylla. Er det innafor å varsle politet? 
For å si det sånn; jeg er villig til å ofre vennskapet over noe sånt. Jeg gir faen i hvor sur hun blir, bare hun ikke kjører i fylla! For hun utsetter alle de andre i fare, ikke bare seg selv. 
Sitter langt inne å "sladre" på noen til politet, men jeg mener at bil og alkohol det går ikke sammen, og det har nulltoleranse for. Jeg ble kalt prippen og pliktoppfyllende fordi jeg har nektet å sitte på til folk som har drukket. Aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det. 
Ingen av de andre vennene mine gjør sånt, bare hun. Vet ikke hvorfor men hun liker å feste og er litt.. korttenkt noen ganger. 

ts

Anonymkode: 9813e...404

Det er INGEN som er verre til bruke mobiltelefonene mens de kjører enn yrkessjåførene!

Er selv yrkessjåfør og vet godt hva jeg prater om.

Anonymkode: e124e...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...