Gå til innhold

Hva skal du ha på deg på Julebordet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og du er ansatt hvor? Jeg er sikkert gammeldags, men denne synes jeg var fullstendig upassende på julebord, og egentlig i de fleste sammenhenger. 

Men les innlegget mitt da kvinne :fnise: Det var kjolen samboeren min kjøpte til meg som jeg ikke har lyst til å gå med, men han syntes er kjempefin og vil jeg skal gå med! Selv har jeg en annen kjole som jeg syntes er veldig fin, og ikke minst anstendig som jeg har lyst til å gå med, men samboeren min var så stolt og gledet seg sånn til å se meg i den. :(  Jeg vet ikke om jeg tør å bruke den på byen en gang liksom... 

Anonymkode: d659e...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære.. Eneste anledningen jeg synes denne kan passe er hvis man har roleplay med kjæresten der dama er stripper og han skal sjekke henne opp eller noe i den duren. I alle fall ikke en kjole man bruker på julebord!

Nei jeg skal ikke bruke den, men får så dårlig samvittighet ovenfor han. Får kanskje ordne en kveld der vi bare er oss to her hjemme :fnise: Han ville jrg skulle bruke den på byen med han, men tør egentlig ikke det heller, jeg er mer for å kle meg elegant og sexy, ikke slutty sexy.... 

Fra han bestilte den til den skulle komme snakket han ikke om annet, og syntes det var verdens fineste kjole og var helt sikker på at jeg kom til å elske den. Er jo grei lengde på den, rekker meg halvveis ned på låret omtrent, men så er den i tillegg åletrang og et stort hull der puppene er :fnise: Har ikke helt turt å si hva jrg syntes om den, men har sagt at jeg ikke føler den passer helt for julebord, men kan ikke alltid komme med unnskyldninger heller :bond:

Anonymkode: d659e...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skal ikke bruke den, men får så dårlig samvittighet ovenfor han. Får kanskje ordne en kveld der vi bare er oss to her hjemme :fnise: Han ville jrg skulle bruke den på byen med han, men tør egentlig ikke det heller, jeg er mer for å kle meg elegant og sexy, ikke slutty sexy.... 

Fra han bestilte den til den skulle komme snakket han ikke om annet, og syntes det var verdens fineste kjole og var helt sikker på at jeg kom til å elske den. Er jo grei lengde på den, rekker meg halvveis ned på låret omtrent, men så er den i tillegg åletrang og et stort hull der puppene er :fnise: Har ikke helt turt å si hva jrg syntes om den, men har sagt at jeg ikke føler den passer helt for julebord, men kan ikke alltid komme med unnskyldninger heller :bond:

Anonymkode: d659e...4a0

Jeg hadde satset på å være ærlig! Fortell han at det var hyggelig at han kjøpte en kjole til deg og at det er flott han vil du skal pynte deg, men at denne kjolen er du ikke komfortabel med å gå i ute blant folk. Forklar fjerne hvorfor, at du ønsker et mer tildekket brystparti for eksempel! Fordi du ikke vil at alle skal stirre på puppene dine hele kvelden, det er jo faktisk ikke meningen at alle og enhver skal se på dem!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på å være ærlig! Fortell han at det var hyggelig at han kjøpte en kjole til deg og at det er flott han vil du skal pynte deg, men at denne kjolen er du ikke komfortabel med å gå i ute blant folk. Forklar fjerne hvorfor, at du ønsker et mer tildekket brystparti for eksempel! Fordi du ikke vil at alle skal stirre på puppene dine hele kvelden, det er jo faktisk ikke meningen at alle og enhver skal se på dem!

Han er bare veldig lite romantisk, og er første gang han har gjort noe slik på eget iniativ (vi har vært sammen i 4 år), så jeg føler meg så slem og redd for at han syntes det blir en negativ erfaring. Jeg får bare være ærlig med han som du sier, og være veldig på at ejg syntes det var kjempekoselig av han, og at jeg ble kjempeglad for at han tenkte på meg, men at kjolen dessverre ikke er helt min stil. Takk for råd :) 

Litt ironisk i grunn, fordi han liker tanken på at andre menn ser på meg, men blir rar med en gang noen gjør det, og da kler jeg meg i vanlige klær liksom, så vet ikke helt hva han tror kommer til å skje med denne kjolen :fnise:

 

skriver fra mobil, så beklager litt rare ord innimellom :)

Anonymkode: d659e...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin kjole, men synes ikke det passa til et julebord:(

Anonymkode: ac663...917

Nei, helt enig. Men jeg (som du siterte) er ikke den som tenkte å bruke den på et julebord. Jeg bare kommenterte at det er akkurat en sånn kjole jeg vil ha som brudekjole, hvis den bare hadde vært helt hvit :)

 

Helt enig. Den var ufyselig. Ikke er den egnet for julebord. Er det virkelig noen som går slik kledd i 2015??? 😁

Anonymkode: ac663...917

Du blander litt med siteringen din. Det er to forskjellige kjoler det er snakk om i innleggene du har sitert. 

Anonymkode: dd0c7...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid "den lille sorte", men tenkte at jeg for en gangs skyld skulle ha på meg noe som viser litt mer, så jeg har valgt en langermet, beige paljettkjole med gjennomsiktig stoff på armene. Men når jeg ser i denne tråden ble jeg usikker på valget mitt :P

Kjole

Anonymkode: 26bd0...23b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid "den lille sorte", men tenkte at jeg for en gangs skyld skulle ha på meg noe som viser litt mer, så jeg har valgt en langermet, beige paljettkjole med gjennomsiktig stoff på armene. Men når jeg ser i denne tråden ble jeg usikker på valget mitt :P

Kjole

Anonymkode: 26bd0...23b

Den er da både innafor og fin :) Hadde kjøpt den selv, om det ikke var for glidelåsen. Hater synlig glidelås, men meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for noe annet enn sort i år. Men med sorte strømpebukser og pumps er den nydelig selv på vinteren😍pink-asos-asos-skater-dress-with-all-ove

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha på meg en kjole som ser omtrent slik ut (litt annet mønster, men samme fasong og farge).

01020005_2.jpg

 

Anonymkode: 97655...804

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for noe annet enn sort i år. Men med sorte strømpebukser og pumps er den nydelig selv på vinteren😍pink-asos-asos-skater-dress-with-all-ove

Fra hvor? Den var råfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Tusen takk! Fra asos, du finner den ved å søke på asos beaded dress.

Fikk veeldig lyst på! Har ingen erfaringer med å bestille fra asos, eller utlandet generelt. Vet du om de er normale i str, og blir det mye toll hvis man bestiller derifra? #tjukkihue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk veeldig lyst på! Har ingen erfaringer med å bestille fra asos, eller utlandet generelt. Vet du om de er normale i str, og blir det mye toll hvis man bestiller derifra? #tjukkihue

Det er tollfritt hvis en bestilling er under 350 inkludert frakt, asos har gratis frakt og kjolen koster vell rundt 300 på salg nå, så du betaler ingenting ekstra :)

Asos er normale på størrelsen bruker small i norske kjedebutikker å bestiller uk8-uk10 derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er tollfritt hvis en bestilling er under 350 inkludert frakt, asos har gratis frakt og kjolen koster vell rundt 300 på salg nå, så du betaler ingenting ekstra :)

Asos er normale på størrelsen bruker small i norske kjedebutikker å bestiller uk8-uk10 derfra.

Tusen takk for svar! Så grei du er :) De er utsolgte for str 8, så det blir nok desverre ingen kjole på meg..

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er da både innafor og fin :) Hadde kjøpt den selv, om det ikke var for glidelåsen. Hater synlig glidelås, men meg om det.

Glidelåsen er helldigvis ikke sånn som på bildet, da hadde nok ikke jeg heller kjøpt den :)

Men jeg sliter litt med å finne sko til denne kjolen, tenker at siden den gjør såpass mye av seg så burde skoene være litt mer "kjedelige"?

Anonymkode: 26bd0...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glidelåsen er helldigvis ikke sånn som på bildet, da hadde nok ikke jeg heller kjøpt den :)

Men jeg sliter litt med å finne sko til denne kjolen, tenker at siden den gjør såpass mye av seg så burde skoene være litt mer "kjedelige"?

Anonymkode: 26bd0...23b

Jeg ville nok gått for sko uten for mange detaljer, ja. Gjerne noen ganske matte pumps (med mindre du vil at det skal være ekstremt bling, da - er jo lov det óg). Du kan safe med sort eller nude, velge sko med farge, f.eks mørkegrønn fløyel, eller så kan du hente opp igjen farger fra kjolen med sko i hvitt eller sølv. Det kommer litt an på hva du ellers skal ha på deg av klær og tilbehør, men personlig ville jeg holdt det enkelt, siden kjolen har paljetter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått for sko uten for mange detaljer, ja. Gjerne noen ganske matte pumps (med mindre du vil at det skal være ekstremt bling, da - er jo lov det óg). Du kan safe med sort eller nude, velge sko med farge, f.eks mørkegrønn fløyel, eller så kan du hente opp igjen farger fra kjolen med sko i hvitt eller sølv. Det kommer litt an på hva du ellers skal ha på deg av klær og tilbehør, men personlig ville jeg holdt det enkelt, siden kjolen har paljetter. 

Tusen takk for tips :)

Jeg har tenkt på nude, eller hvite sko, vil helst ikke ha sort fordi jeg føler det blir for stor kontrast. Tror jeg hår for nude, føler kjolen har nok detaljer og egentlig ikke trenger mer. Så tenkte jeg bølgete hår, classisk øyesminke (uten glitter osv), og dype, røde lepper :) tror jeg unngår smykker og store øredobber og slikt også, vil ikke se ut som et juletre :P

Kanskje disse skoene?

Sko

Anonymkode: 26bd0...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...