Gå til innhold

Kan jeg bli anmeldt nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kjæreste. Jeg gav han en gang en BJ mens han sov. Han våknet, hadde sex med meg, men har i ettertid uttrykk misnøye og kalt det jeg gjorde et overgrep. Jeg har beklaget meg, og har aldri gjort lignende igjen, tanken var bare god den gang det skjedde. 

Nå er det slutt mellom oss. Han fikk høre at jeg har begynt å holde på med en av mine kompiser og nå er ekskjæresten veldig sjalu. Vi prøvde å ha en samtale, men han var sint og sa at han kunne jo bare gått og anmeldt meg for det jeg gjorde mot han. Han virket faktisk veldig seriøs da han sa det. 

Er det reelt? Kan jeg bli anmeldt nå? Det er omtrent et halvt år siden det skjedde.  

Anonymkode: 4556b...fa6

Man kan anmelde for sånt. Derfor bør man gjøre en avtale på forhånd angående hva slags seksuell håndtering som er godkjent når man sover.  Du kan imidlertid neppe bli tatt for det, med mindre du tilstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at mange sikkert er uenig, men det ER faktisk stor forskjell på at en kvinne suger en mann men hans sover enn at en mann gir en kvinne oralsex mens hun sover. Hvilken mann ønsker ikke å bli vekket slik da? Er ikke i nærheten av overgrep. Det er faktisk forskjell på kjønnene, og det må folk snart akseptere.

Anonymkode: 9f5fb...61a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange sikkert er uenig, men det ER faktisk stor forskjell på at en kvinne suger en mann men hans sover enn at en mann gir en kvinne oralsex mens hun sover. Hvilken mann ønsker ikke å bli vekket slik da? Er ikke i nærheten av overgrep. Det er faktisk forskjell på kjønnene, og det må folk snart akseptere.

Anonymkode: 9f5fb...61a

Så en mann skal like en bj-vekkerklokke, kun i den egenskap at han er mann?  Logisk. Jeg tviler sterkt på at en hver mann har lyst på sex til en hver tid gjennom hele livet.

Ja, det er forskjell på kjønnene, men det er større forskjeller mellom folk.

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver person kan anmelde hvem eller hva de vil for hvilken som helst grunn. Politiet har kun adgang til å nekte anmeldelser uten personlig oppmøte. Dvs hvis du er en viss konspirasjonsteoretiker nekter de å ta i mot elektroniske anmeldelser. 

Men du kommer neppe til å bli dømt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, TS her!

Takk for alle svar. 

Jeg vet i ettertid at det jeg gjorde var galt. Desverre så antok jeg at siden jeg likte det, og mine tidligere kjærester likte det, så skulle han også like det. Problemet er vel kanskje at han stoppet meg ikke, og hadde likevel sex med meg. Uansett, gjort er gjort. 

Jeg har ikke hørt fra han siden han sa det, har vel heller ikke hørt noe fra politiet, så antar at det bare var trusler. Problemet er jo og at jeg har lyst på en jobb der vandel har en del å si. Så håper ikke dette har vil påvirke det karrierevalget. 

Anonymkode: 4556b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, per definisjon er det et overgrep. :P Tenk om situasjonen var snudd, at det var gutten som slikket jenta uten tillatelse. Da ville det blitt langt større diskusjon :fnise: Men det er rimelig SÆRT av en MANN å bli såret over noe sånt. Jeg synes ikke du har gjort noe galt. I tillegg hadde dere jo sex etterpå.

Vel, han får anmelde i vei. Du skal ikke være redd for at noe som helst kommer ut av det. :) 

Anonymkode: 3165c...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, per definisjon er det et overgrep. :P Tenk om situasjonen var snudd, at det var gutten som slikket jenta uten tillatelse. Da ville det blitt langt større diskusjon :fnise: Men det er rimelig SÆRT av en MANN å bli såret over noe sånt. Jeg synes ikke du har gjort noe galt. I tillegg hadde dere jo sex etterpå.

Vel, han får anmelde i vei. Du skal ikke være redd for at noe som helst kommer ut av det. :) 

Anonymkode: 3165c...7d9

Hvorfor er det sært? 

Anonymkode: a17b6...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter strl. § 291 b)

 har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

er dette en voldtekt, det er imidlertid straffeloven av 2005 og tredde i kraft 1 oktober 2015.
Jeg er litt usikker på den gamle loven, men regner med at det er nogenlunde likt. Så lenge han ikke har samtykket, er det en voldtekt, og spesielt da han har sovet "ikke i stand til å motsette seg handlingen". Hvorvidt du vil bli straffet for dette, er lite sannsynlig. Det blir ord mot ord, som i alle slike saker, og du legge frem at dette er basert på hevn. Forhåpentligvis vil han ikke anmelde det, han er nok bare sjalu og lei seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjæreste. Jeg gav han en gang en BJ mens han sov. Han våknet, hadde sex med meg, men har i ettertid uttrykk misnøye og kalt det jeg gjorde et overgrep. Jeg har beklaget meg, og har aldri gjort lignende igjen, tanken var bare god den gang det skjedde

Nå er det slutt mellom oss. Han fikk høre at jeg har begynt å holde på med en av mine kompiser og nå er ekskjæresten veldig sjalu. Vi prøvde å ha en samtale, men han var sint og sa at han kunne jo bare gått og anmeldt meg for det jeg gjorde mot han. Han virket faktisk veldig seriøs da han sa det. 

Er det reelt? Kan jeg bli anmeldt nå? Det er omtrent et halvt år siden det skjedde.  

Anonymkode: 4556b...fa6

Det høres ut som at jeg må presisere ovenfor fremtidige kjærester at det å utføre "overgrep" på meg er helt greit, så lenge det ikke involverer andre enn henne.

Jeg skal ikke kritisere han, men jeg personlig synes dette er fullstendig skakt. Jeg hadde elsket det om det var jeg som var "offeret" her.

Jeg tenker at dette heller handler om misunnelse. Hvis det blir noen sak ut av det, så ville jeg nevnt dette med ekskompisen.

99% av alle trusler blir ikke utført, så sannsynligvis går nok dette bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, TS her!

Takk for alle svar. 

Jeg vet i ettertid at det jeg gjorde var galt. Desverre så antok jeg at siden jeg likte det, og mine tidligere kjærester likte det, så skulle han også like det. Problemet er vel kanskje at han stoppet meg ikke, og hadde likevel sex med meg. Uansett, gjort er gjort. 

Jeg har ikke hørt fra han siden han sa det, har vel heller ikke hørt noe fra politiet, så antar at det bare var trusler. Problemet er jo og at jeg har lyst på en jobb der vandel har en del å si. Så håper ikke dette har vil påvirke det karrierevalget. 

Anonymkode: 4556b...fa6

Det er ikke sikkert at du gjorde noe galt, det kan godt tenkes at eksen bare brukte det mot deg , fordi han hadde lyst til å gi deg litt dårlige vibber.  Slik adferd er vanlig i  mange forhold, og mange liker det. Men at slikt ikke var snakket om på forhånd var  galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk en forskjell på mennesker som ikke er i et forhold, og mennesker som er det. Det er ikke greit at en fremmed mann plutselig tar jeg meg rumpa eller puppene, men det er greit om kjæresten min gjør det. Selv om jeg ikke ønsker seksuell kontakt i det øyeblikket. Det er jo bare til å si nei, jeg vill ikke akkuratt nå. Selv om dette hadde vært straffbart om de ikke var kjærester, så kan jeg ikke se for meg at det blir noe problem av dette.

Anonymkode: 8405b...beb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke noe overgrep. Eksen din er en dramaqueen av dimensjoner.

Anonymkode: 86d69...c34

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg kjenner en som fikk flere år i fengsel for noe lignende. Her er det ikke beviser da, så saken blir nok henlagt (så lenge det ikke finnes mailer/tekstmeldinger osv. hvor du innrømmer det som skjedde).

Anonymkode: 0bca0...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det et overgrep når man gjør noe seksuelt med noen som er ute av stand til å motsi seg handlingen. Men om han anmelder kommer han neppe langt med saken når han våknet og var med på det. Du kan nok ta det helt med ro. 

Anonymkode: 81512...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første blir nesten alle voldtektsanmeldelser henlagt. For det andre er det ikke alvorlig i det hele tatt. Ærlig talt! Du vekket han med en BJ! Du var kjæresten hans! Hvem kuk anmelder deg for det??

Kjærester har sex sammen, det ligger i kjæresters natur. Kanskje han ikke ville ha sex akkurat da, men da får han si nei. 

Anonymkode: cb3b5...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å hoppe rett til konklusjonen i den juridiske metode; nei du kommer ikke til å bli siktet for overgrep. Han må jo gjerne anmelde det om han absolutt vil, men du vil ikke bli siktet utfra de fakta du skriver her. Bare ta det helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...