Gå til innhold

12 uker gammel baby og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, det er utrolig tøft når det stormer sånn som hos dere nå! All min støtte og sympati, dere gjør en kjempejobb! Vi har hengevugge som heter "nature sways", kjøpt fra Danmark tror jeg (vi har lånt den). 

Få tak i boken, jeg syns personlig det er godt med litt forklaringer på tøffe situasjoner og vite at andre også har opplevd lignende, selv om det aldri fins noen mirakelkur. Forståelse letter liksom mestringen. Stor klem til dere. Og bruk hs for alt det er verd. (Syns også feber er for tidlig -og hvertfall Weissbluth's extinction, men som sagt masse annet bra. ) 

Ja, det er jo det. Er ikke så lett når alle andre har sovebabyer og ingen skjønner hva du snakker om. Mannen vurderer sykemelding, eller at jeg blir sykmeldt fra min permisjon. Trenger avlastning.

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, prøv å få mest mulig avlastning! Og snakk åpent om det. Det er lett å grave seg ned i et sort hull, og da blir det enda tøffere. Google High-need baby, kanskje du kjenner deg igjen? Skjønner godt det der med at "alle andre" har sovebaby, jeg tror nok du også får oppleve at det er fint i permisjon med baby, du må bare vente litt lenger enn de andre. Jeg krysser hvertfall fingre for det.. Sånn var det for meg med eldste, tok lang tid, med da satte jeg kanskje mer pris på det.. ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv å få mest mulig avlastning! Og snakk åpent om det. Det er lett å grave seg ned i et sort hull, og da blir det enda tøffere. Google High-need baby, kanskje du kjenner deg igjen? Skjønner godt det der med at "alle andre" har sovebaby, jeg tror nok du også får oppleve at det er fint i permisjon med baby, du må bare vente litt lenger enn de andre. Jeg krysser hvertfall fingre for det.. Sånn var det for meg med eldste, tok lang tid, med da satte jeg kanskje mer pris på det.. ?? 

Er ikke så lett å få avlastning for et fåtall forstår at hun må sove selvom hun ikke sovner av seg selv. Det endte i barnevakt i 3 timer hvor hun bare hadde hylt fordi hun var trøtt og vedkommende nektet å tro /høre på hva det er som skal til for å finne søvnen. Det hjelper ikke meg å få tilbake en overtrøtt og overstimulert baby, som da holder det gående med hyl og skrik i timesvis, og ikke spiser og derfor våkner 5-6 ganger fra 23-05 for å få mat. 

Idag har vært like dårlig hun spiser lite og sover lite, blir grinete etter 1 time våken tid. Jeg har blemmer etter all vugging og hun har sovet sammenlagt 1.5 timer. Og jeg vet at natten blir like tung.

når skal jeg få sove? 

Ja, er bareredd for at det ikke skjer før i slutten av permisjonen. Begynner å jobbe i april liksom. 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv å få mest mulig avlastning! Og snakk åpent om det. Det er lett å grave seg ned i et sort hull, og da blir det enda tøffere. Google High-need baby, kanskje du kjenner deg igjen? Skjønner godt det der med at "alle andre" har sovebaby, jeg tror nok du også får oppleve at det er fint i permisjon med baby, du må bare vente litt lenger enn de andre. Jeg krysser hvertfall fingre for det.. Sånn var det for meg med eldste, tok lang tid, med da satte jeg kanskje mer pris på det.. ?? 

og high need baby, det hadde jeg ikke hørt om. Men nesten alle punkter stemte😐

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, High need er en spesiell type baby.. Mer krevende enn kolikk ofte, det gir seg jo ikke ved 3 mnd, men mer en personlighetstype nesten. Babyene og barna er høysensitive og svææært krevende i starten! Særlig de som ikke roer seg ved kroppskontakt.. Har du lest på dr.sears sine sider? Han er veldig fin i beskrivelsen syns jeg. Mange andre som skriver om High need også, da. Skjønner at vanskelig med å overlate baby til andre når de ikke forstår signalene. Uff... Men hvis du finner en avlaster som er lydhør for din info, så benytt det! Tror det er så viktig å få litt tid uten baby når det er sånn som nå! Kan du høre med helsestasjon om avlaster? Husker ikke hva det heter, men er sånn familiehjelp som de større tettsted/små byer har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slyngevugge er en vugge som henger i taket med fjær, hvor bsrnet får nesten samme bevegelse som ved byssing, samtidig er den såppas smal at de aller fleste barn liker seg godt i den. Den er ikke så fin å se på, men for oss var den magisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrikekur!?? Nei fy f. DET er noe forbannet faenskap og det er helt utrolig at de kan foreslå noe sånt.

 

Jeg har vært igjennom nøyaktig det samme som dere.  Vi prøvde -alt- og ingenting funket.  Datteren vår er snart tre år, og det er først de siste månedene hun har begynt å sove flere timer sammenhengende (selvfølgelig ikke flere timer sammenhengende gråt, men ofte våken om natta).  Vi har vært ekstremt uheldige, og sjansen for at det blir så ille for dere så lenge er minimal. Så ikke bli stresset!

 

For ikke lenge siden gikk det opp et lys for meg da jeg kom over flere artikler som beskrev nøyaktig det samme som vi har vært gjennom.  Og hva hadde vært årsaken til den intense gråten, søvnproblemene osv?  Jo det hadde vært reflux!  Babyen hadde rett og slett fått magesyre opp i spiserøret når den ble liggende flatt. Vi trodde ungen vår sovnet i bilstolen uten problemer fordi det ble bevegelse og kjørelyder, men det var nok heller det at hun satt oppreist! 

 

Håper det ordner seg for dere, for jeg vet hvor helt forjævlig grusomt en sånn periode kan være :(  <3 

Anonymkode: 1ecbe...7ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, High need er en spesiell type baby.. Mer krevende enn kolikk ofte, det gir seg jo ikke ved 3 mnd, men mer en personlighetstype nesten. Babyene og barna er høysensitive og svææært krevende i starten! Særlig de som ikke roer seg ved kroppskontakt.. Har du lest på dr.sears sine sider? Han er veldig fin i beskrivelsen syns jeg. Mange andre som skriver om High need også, da. Skjønner at vanskelig med å overlate baby til andre når de ikke forstår signalene. Uff... Men hvis du finner en avlaster som er lydhør for din info, så benytt det! Tror det er så viktig å få litt tid uten baby når det er sånn som nå! Kan du høre med helsestasjon om avlaster? Husker ikke hva det heter, men er sånn familiehjelp som de større tettsted/små byer har. 

Helsesøster er ikke behjelpelig. Hun forstår virkelig ikke, og jeg føler jeg må veie mine ord nøye før jeg sier noe til henne.

hun tilbydde litt avlastning når jeg var der og skulle i barselgruppen. Baby hadde nesten sovnet og jeg sa at hun måtte sove da hun ikke hadde sovet hele dagen. Og at hvis hun begynte å gråte så måtte hun komme. Plutselig hører jeg ungen hyler går ut, da er hun naken og ligger på vekten... Jeg spør hva som foregår, vi var her for to dager siden på kontroll og veide.. Helsesøster svarte at hun var litt bekymret for vekten.

det endte i at ungen skrek hele dagen og sov en halvtime fram til 2230.

og jeg måtte forklare helsesøster at hun ikke kunne ta mitt barn, kle av henneog veie henne uten at jeg var tilstede. Og at hvis hun var bekymret så måtte hun kommunisere.

ja leste på sidene hans og det stod mye nyttig der. Men blir det sånn for alltid? 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligheten for en helsesøster!!! Hva er det folk får seg til å gjøre??? 

Det blir IKKE sånn for alltid :) Men det er ekstra tøft i spedbarnsfasen. Jeg synd du skal få sjekket henne ordentlig og be om henvisning til barnelege, evnt gå privat for raskere vurdering. Det er godt å vite om det er noe medisinsk galt eller ikke. Dersom alt er "normalt", er det en bekymring mindre fra skuldrene og du står sannsynligvis igjen med High need. Min eldste var som sagt slik, bedret seg veldig fra 8 mnd da han krabbet og veldig bra fra språket kom. Men han er fortsatt en veldig følsom gutt (8 år), men han har da også en utrolig velutviklet empati (fra tidlig alder), så snill og omtenksom. Har mange venner og fungerer godt. Så tatt i betraktning hvilken blytung start det var, så har det gått over all forventning. Jeg har lest at de fleste med High need blir følsomme og empatiske, så dette er virkelig det positive med dem. 

Man har ikke noe annet valg enn å holde ut, men få en legetime for å få sjekket for bla refluks og andre plager! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en baby som er ganske lik i sovemønsteret, men hun har ikke hatt kolikk og er stort sett et fornøyd barn. Hun er straks fem måneder nå. Hun har hatt vansker med å finne søvnen, måtte stimuleres i søvn (byssing etc), og hun har aldri sovet lenger enn to timer i strekk - hele døgnet. Hun her virker ikke til å trenge mer søvn, hun er sjelden trøtt mellom "slagene". 

Mitt første barn var også i samme sjanger når det gjelder innsovning. Var dog et sovebarn utenom det. Vi prøvde alt. Vi endte opp med å måtte ta en mild skrikekur på henne (vi var inne hos henne, strøk på henne og sang mens hun lå i sengen. Hun var endel eldre da vi begynte med dette, 9-10 måneder kanskje?). Anbefales ikke, det river i hjertet. Men etter et par uker så funket det, da trengte hun kun uroen for å sovne. Uroen ble brukt helt opp i 2,5 årsalderen, og skulle hun våkne på natten av ulike grunner, ga vi henne det hun trengte (vann, pupp, ny bleie, kos, trøst etc) og satte på uroen, så sloknet hun som fjell etter kort tid. 

Da yngste (som jeg skrev om øverst) ble 3,5-4 måneder flyttet vi henne på eget rom. Jeg ga grøt til kvelds (da hun var 4 måneder), så ammet jeg henne på rommet hennes mens uroen spilte. Deretter la jeg henne ned (noen ganger sover hun, andre ganger er hun våken) i sengen. Dette funker enda bedre nå, en måned senere. Sover hun, så klarer hun å sove videre når jeg legger henne ned, så fremt nærhetsbehovet er tilfredsstilt. Er det ikke, så våkner hun og jeg gir litt mer pupp (pupp er eneste som funker på hennes nærhetsbehov på kveld og natt), og prøver på nytt. Da sovner hun som regel ikke, men ligger da og er FORNØYD til hun sovner til lyden av uroen. Fantastisk, og en helt annen verden enn vi har hatt her tidligere... 
Men hun sover likevel aldri mer enn to timer om gangen. 

På dagtid har jeg dessverre ingen tips - her må jeg bare trille i vognen til hun sovner, for deretter å plassere henne på et mørkt, stille og kjølig sted (yttergangen er perfekt). Har hun en klut, bamse eller noe sånt hun kan finne litt trøst i? Siden hun ikke tar smokk. Du kan også prøve å legge henne litt på siden (ikke så mye at hun kan snu seg rundt ukontrollert i søvne), da hun kan ha reflux som gir vondter. Magesekken ligger på venstre side, så legg henne ned på venstre side. Det kan hjelpe. 

Anonymkode: 7897f...81d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det akkurat som dere. Det er jævelig og hele livet blir satt på vent. Men det går over, jeg lover! Vi ble bare mer utslitt av "presset" om at hun skulle lære å sovne selv. Ikke ha det som mål, for jeg tror ikke det går for sånne babyer. Den byssingen prøvde vi å avslutte gradvis, ved å bysse mindre og mindre. Blir jo litt som å skrike seg i søvn, men føler ikke det er like ille når det faktisk skjer trygt i mors armer. Å amme i søvn syntes ikke jeg var så krise, så da det gikk her var det bare deilig syns jeg, i forhold til å bysse. Etterhvert som hun ble eldre sov hun lengre og lengre på dagtid også. Stor klem til dere! Er far flink til å bidra?

Anonymkode: c03d6...a7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligheten for en helsesøster!!! Hva er det folk får seg til å gjøre??? 

Det blir IKKE sånn for alltid :) Men det er ekstra tøft i spedbarnsfasen. Jeg synd du skal få sjekket henne ordentlig og be om henvisning til barnelege, evnt gå privat for raskere vurdering. Det er godt å vite om det er noe medisinsk galt eller ikke. Dersom alt er "normalt", er det en bekymring mindre fra skuldrene og du står sannsynligvis igjen med High need. Min eldste var som sagt slik, bedret seg veldig fra 8 mnd da han krabbet og veldig bra fra språket kom. Men han er fortsatt en veldig følsom gutt (8 år), men han har da også en utrolig velutviklet empati (fra tidlig alder), så snill og omtenksom. Har mange venner og fungerer godt. Så tatt i betraktning hvilken blytung start det var, så har det gått over all forventning. Jeg har lest at de fleste med High need blir følsomme og empatiske, så dette er virkelig det positive med dem. 

Man har ikke noe annet valg enn å holde ut, men få en legetime for å få sjekket for bla refluks og andre plager! 

Ja. Hun er virkelig ikke helt god. Føler nesten at vi har baby på lån under tvil om du skjønner. Vi fikk ikke gjennomført 6 ukers kontroll fordi hun hyla så fælt. Og drikke vaksinen kunne gå I lungene. Da sa helsesøster at jeg måtte slappe av. Fordi baby merket at jeg ble stresset. Tilsluttet begynte hun å gråte selv fordi baby ikke stoppet. Føler hun må ha det inn med teskje, det er mitt barn, jeg kjenner henne best. Og ikke minst jeg skal  Være med på alle undersøkelser osv. 

 

Skal ta rådet ditt og bestille legetime. Idag skal vi på 3 mnd kontroll og ta alle vaksinene. Håper det  går bra. Har også bestilt meg den boken du snakket om.. Og begynt å loggbøker soving og spising gjennom døgnet. 

Tror du dette skyldes tøff fødsel som endte i hastesnitt? 

Er dette noe barnehagen eventuelt tar hensyn til?

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en baby som er ganske lik i sovemønsteret, men hun har ikke hatt kolikk og er stort sett et fornøyd barn. Hun er straks fem måneder nå. Hun har hatt vansker med å finne søvnen, måtte stimuleres i søvn (byssing etc), og hun har aldri sovet lenger enn to timer i strekk - hele døgnet. Hun her virker ikke til å trenge mer søvn, hun er sjelden trøtt mellom "slagene". 

Mitt første barn var også i samme sjanger når det gjelder innsovning. Var dog et sovebarn utenom det. Vi prøvde alt. Vi endte opp med å måtte ta en mild skrikekur på henne (vi var inne hos henne, strøk på henne og sang mens hun lå i sengen. Hun var endel eldre da vi begynte med dette, 9-10 måneder kanskje?). Anbefales ikke, det river i hjertet. Men etter et par uker så funket det, da trengte hun kun uroen for å sovne. Uroen ble brukt helt opp i 2,5 årsalderen, og skulle hun våkne på natten av ulike grunner, ga vi henne det hun trengte (vann, pupp, ny bleie, kos, trøst etc) og satte på uroen, så sloknet hun som fjell etter kort tid. 

Da yngste (som jeg skrev om øverst) ble 3,5-4 måneder flyttet vi henne på eget rom. Jeg ga grøt til kvelds (da hun var 4 måneder), så ammet jeg henne på rommet hennes mens uroen spilte. Deretter la jeg henne ned (noen ganger sover hun, andre ganger er hun våken) i sengen. Dette funker enda bedre nå, en måned senere. Sover hun, så klarer hun å sove videre når jeg legger henne ned, så fremt nærhetsbehovet er tilfredsstilt. Er det ikke, så våkner hun og jeg gir litt mer pupp (pupp er eneste som funker på hennes nærhetsbehov på kveld og natt), og prøver på nytt. Da sovner hun som regel ikke, men ligger da og er FORNØYD til hun sovner til lyden av uroen. Fantastisk, og en helt annen verden enn vi har hatt her tidligere... 
Men hun sover likevel aldri mer enn to timer om gangen. 

På dagtid har jeg dessverre ingen tips - her må jeg bare trille i vognen til hun sovner, for deretter å plassere henne på et mørkt, stille og kjølig sted (yttergangen er perfekt). Har hun en klut, bamse eller noe sånt hun kan finne litt trøst i? Siden hun ikke tar smokk. Du kan også prøve å legge henne litt på siden (ikke så mye at hun kan snu seg rundt ukontrollert i søvne), da hun kan ha reflux som gir vondter. Magesekken ligger på venstre side, så legg henne ned på venstre side. Det kan hjelpe. 

Anonymkode: 7897f...81d

Det med å ligge på siden funker av og til. Hun har helt klart et stort søvn behov.  For hun blir posete under øynene, gjesper , gnir og gråter. Blir mega sutrete, blir liksom aldri uthvilt. 

Hun har en bamse med klut som hun har vist større interesse for, så prøver den litt. Hva slags uro er det? Vi har en, men er redd lyden bare skal gjøre hun enda mer våken? 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde det akkurat som dere. Det er jævelig og hele livet blir satt på vent. Men det går over, jeg lover! Vi ble bare mer utslitt av "presset" om at hun skulle lære å sovne selv. Ikke ha det som mål, for jeg tror ikke det går for sånne babyer. Den byssingen prøvde vi å avslutte gradvis, ved å bysse mindre og mindre. Blir jo litt som å skrike seg i søvn, men føler ikke det er like ille når det faktisk skjer trygt i mors armer. Å amme i søvn syntes ikke jeg var så krise, så da det gikk her var det bare deilig syns jeg, i forhold til å bysse. Etterhvert som hun ble eldre sov hun lengre og lengre på dagtid også. Stor klem til dere! Er far flink til å bidra?

Anonymkode: c03d6...a7a

Far bidrar med det han kan, absolutt. Men hjemme fra jobb 17 og hun legges jo mellom 1830 og 19. Så blir jo ikke mye pause. 

 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hold deg unna de som anbefaler skrikerkurer

2. Ikke stress sånn med at baby skal lære å sovne alebe. For MANGE små (og din er bare 12 uker)  er dette klin umulig, de er avhengige av kroppskontakt, varme, være nær mamma og/eller pappa. Har selv en av disse, og de 6 første mnd var tunge. Sovnet kun i armene mine, på puppen eller ved byssing. Hater vogn. Hun er nå snart 12 mnd og har fortsatt litt vanskeligheter med å finne søvnen. Men oftere og oftere finner hun roen etter amming om jeg bare ligger ved siden av henne. Har aldri trent på noenting. Noen ganger trenger hun mye nærhet, andre ganger vil hun helst ligge litt i fred. Fra 6 mnd alder har jeg lært å bære.i sjal, hun sover på tur i sjal eller i sjal på ryggen når jeg gjør husarbeid, ellers sover vi sammen.

3. Skaff deg bæresjal/sele (ikke babybjørn) og ta det i bruk, så får du gjort noe mens baby sover

4. Det er ingen fasit, det går opp og ned. To uker i strekk må du kanskje bysse fysisl i armene dine for at hun sovner. Neste ukene kan hun bare trenge at du koser litt i panna. Før hun trenger frisk luft for å sovne. For så å måtte bysses igjen.

Gjør det som funker i nuet; det endres raskt. Følg hennes behov, du kan ikke skjemme henne bort ved å lytte til de! Ved å gjøre det som funker,og ikke være redd for om det må avvennes senere, senker du skuldrene, aksepterer situasjonen, og får tid til å slappe av selv også. Med babyen

 

Anonymkode: 3a00d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ligge på siden funker av og til. Hun har helt klart et stort søvn behov.  For hun blir posete under øynene, gjesper , gnir og gråter. Blir mega sutrete, blir liksom aldri uthvilt. 

Hun har en bamse med klut som hun har vist større interesse for, så prøver den litt. Hva slags uro er det? Vi har en, men er redd lyden bare skal gjøre hun enda mer våken? 

Anonymkode: b07b9...40b

Husker ikke merket på uroen, men den er transportabel, enkel å flytte på om nødvendig (kan tas av selve armen, og feste med klype andre steder, f.eks på kalesjen på barnevognen). Jeg mener det er verdt et forsøk - prøv å forbinde musikken med søvn. Sover hun i bilen? Ta med uroen, la den spille. 

Du skriver lenger oppe at det var en tøff fødsel med hastesnitt. Baby har/hadde KISS... Kan plagene ha kommet tilbake, evnt at hun har andre plager også? Tror jeg ville fått henne sjekket på nytt hos manuell terapeut.

Anonymkode: 7897f...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker ikke merket på uroen, men den er transportabel, enkel å flytte på om nødvendig (kan tas av selve armen, og feste med klype andre steder, f.eks på kalesjen på barnevognen). Jeg mener det er verdt et forsøk - prøv å forbinde musikken med søvn. Sover hun i bilen? Ta med uroen, la den spille. 

Du skriver lenger oppe at det var en tøff fødsel med hastesnitt. Baby har/hadde KISS... Kan plagene ha kommet tilbake, evnt at hun har andre plager også? Tror jeg ville fått henne sjekket på nytt hos manuell terapeut.

Anonymkode: 7897f...81d

i bilenbare hyle hun😂

Jeg går til kiropraktor  hver 14 dag, han som behandlet henne. Hun har ingen låsninger igjen og god bevegelighet i nakken. Så jeg tror ikke det egentlig. 

Anonymkode: b07b9...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Ja, det er jo det. Er ikke så lett når alle andre har sovebabyer og ingen skjønner hva du snakker om. Mannen vurderer sykemelding, eller at jeg blir sykmeldt fra min permisjon. Trenger avlastning.

Anonymkode: b07b9...40b

Jeg synes mannen skal sykemelde seg, den belastningen dere har er helt rimelig grunn for det. Jeg ville ikke først gått for overtakelse av permisjon, det er tross alt to foreldre her som er i ekstrem belastning, ikke bare en.

Jeg tror helt ærlig dere gjør alt dere kan - og bare må stålsette dere på at det bare er å ta en dag av ganga. Jeg tror heller ikke det finnes en helt magisk kur som du kan kjøpe deg ut av, men selvsagt kan man prøve masse ulike ting dersom man ønsker. Jeg bare sier at dersom en slyngevugge alene eller bæresjal var kuren for kolikk så hadde ingen hatt kolikk ;) 

Ferber er helt bak mål å anbefale, av alle grunner - men også fordi barnet jo har smerter. Problemet her er ikke søvn alene, og uansett da skulle dere ikke anvendt Ferber. 

Har dere fått henvisning til spesialist? Gulper barnet mye(tenker på mulighet for refluks)?

Jeg ville gått for å fortsette med byssing og amming - og krevd vurdering hos spesialist i tilfelle det er noen grunner til smerter/ubehag som dere kan få hjelp til.

 

Ellers regner jeg med du har prøvd absolutt alt, men jeg spør likevel; dersom du ammer - har du forsøkt å kutte ut ALL melk fra kostholdet, og dersom du gir mme; har du forsøkt å bytte merke? Jeg tror ikke det er noen kur - men verdt forsøket for å se om det kan hjelpe litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mannen skal sykemelde seg, den belastningen dere har er helt rimelig grunn for det. Jeg ville ikke først gått for overtakelse av permisjon, det er tross alt to foreldre her som er i ekstrem belastning, ikke bare en.

Jeg tror helt ærlig dere gjør alt dere kan - og bare må stålsette dere på at det bare er å ta en dag av ganga. Jeg tror heller ikke det finnes en helt magisk kur som du kan kjøpe deg ut av, men selvsagt kan man prøve masse ulike ting dersom man ønsker. Jeg bare sier at dersom en slyngevugge alene eller bæresjal var kuren for kolikk så hadde ingen hatt kolikk ;) 

Ferber er helt bak mål å anbefale, av alle grunner - men også fordi barnet jo har smerter. Problemet her er ikke søvn alene, og uansett da skulle dere ikke anvendt Ferber. 

Har dere fått henvisning til spesialist? Gulper barnet mye(tenker på mulighet for refluks)?

Jeg ville gått for å fortsette med byssing og amming - og krevd vurdering hos spesialist i tilfelle det er noen grunner til smerter/ubehag som dere kan få hjelp til.

 

Ellers regner jeg med du har prøvd absolutt alt, men jeg spør likevel; dersom du ammer - har du forsøkt å kutte ut ALL melk fra kostholdet, og dersom du gir mme; har du forsøkt å bytte merke? Jeg tror ikke det er noen kur - men verdt forsøket for å se om det kan hjelpe litt.

ingen har sagt sjal eller vugge er kuren mot kolikk, men det hjelper på sovingen. Vuggen gjorde kun søvnen til mini bedre og enklere hos oss, kolikken gikk over av seg selv. Her handlet det om å finne noe som kunne etterligne byssebevegelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...