Gå til innhold

Nytt KG-utseende: Annonsør-boikott


Zenobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vurderer å avslutte boikotten, siden reklameinnslagene nå er på et nivå jeg tror jeg kan tolerere. Siden jeg ikke har vært så aktiv i det siste, skal jeg ta beslutningen om en stund – i løpet av det gjenværende året. Det var et STOR lettelse å slippe reklamen mellom startinnlegget og første svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da må jeg dessverre gjenåpne denne tråden.

GRANDIOSA er herved boikottet

grunnet UFYSELIG reklame.

Nei, jeg er ikke reklamemotstander. Noe må et nettsted få inntekter fra.

Det har definitivt vært brukbare reklamer her i det siste, som ikke

ROPER!!!

om oppmerksomhet.

Når de begynner å rope, blir jeg tilsvarende  AMPER!!!

og nå må jeg altså gå til det skritt å boikotte varen. Kanskje hele Stabburet.

 

AAAAAAAAAARRRRRRRGGGHH!

Sånn ble humøret mitt nå, og det var forhåpentligvis ikke annonsørens/reklamebyråets intensjon.

Grandiosa er godt når man er sulten  blir til

Grandiosa er GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRRRHelsike!!!!!

Og jeg bannes sjelden :sinna: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt mer plagsom med dem som har så svære signaturer at du ikke vet hva som er tekst og signatur. Det er visst regler for hvor stor signatur man kan ha, men de reglene bryr ingen og i hvertfall ikke kg seg om. 

Anonymkode: d97e3...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er langt mer plagsom med dem som har så svære signaturer at du ikke vet hva som er tekst og signatur. Det er visst regler for hvor stor signatur man kan ha, men de reglene bryr ingen og i hvertfall ikke kg seg om. 

Anonymkode: d97e3...77f

Du kan velge å ignorere enkeltbrukeres signaturer - problem løst! Ser du krysset til høyre i signaturfeltet? Prøv det :)

Og: Lag din egen tråd om irriterende signaturer; gjerne med en avstemning. Hadde gjort det selv, om jeg gadd :fnise: men nå er det lørdag og ingen plikter :skya:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, jabx skrev:

Reklame ødelegger nettet. Takk og pris for adblockere.

Hva om alle og enhver innstallerer Ad Block eller lignende programmer?

Nettaviser og andre nettsteder er vel ikke interessert i å gi leserne sine gratis informasjon. Da kommer de til å innstalle betalingsmur eller lignende....

Anonymkode: bba47...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om alle og enhver innstallerer Ad Block eller lignende programmer?

Nettaviser og andre nettsteder er vel ikke interessert i å gi leserne sine gratis informasjon. Da kommer de til å innstalle betalingsmur eller lignende....

Anonymkode: bba47...6f1

Og så var det på'an igjen.. (med ROPENDE grandishælvette)

Nesten så jeg foretrekker betalingsmur :sinna:

Konklusjon: jeg bør installere adblock hvis jeg vil at utviklingen skal gå i den retningen.

Akkurat nå er jeg i tenkeboksen.

Prinsipielt hadde jeg håpet å slippe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.april 1940 invaderte Tyskland Norge. Etter litt motstandskamp kastet vi dem ut.

2016-invasjonen består av reklame, gjerne med innebygde sniffeprogrammer som sladrer om din databruk. Dette i internet, som opprinnelig var tenkt skulle være gratis informasjonsutveksling. Vil bedrifter tjene penger på nettet, får de finne seg en plass ved siden av narkoselgerne, de pedofile og leiemorderne på "the dark web". På wwwerdensveven har de intet å gjøre.

Adblock+ er vår moderne motstandskamp. Etterhvert som alle småleverandører finner ut at det ikke er liv laga å selge informasjon og nyheter, og at det heller ikke er pent å servere kundene skadeware og spionware sammen med reklamen, forsvinner uvesenet av seg selv. Forutsatt at vi - brukerne holder ut motstandskampen.

Det er forsåvidt greit sånn spotify og nettflix sin modell funker, der en får et bredt spekter til en fornuftig pris, som primært går til rettighetshaverne. Netthandel er noe helt annet, så finn og ebay er helt greie tjenester, så lenge de ikke tar inngangsbillett for å bruke tjenestene. Når lokalaviser selger like dyre abonnementer til nettutgaven sin, og hva en enn klikker på, så blir det reklame for betalingsløsningen, blir det feil. Håper ingen går på slike plusstjenester. Greit nok om de serverte en ingress eller et resyme, og henviste til videre dybdelesing i papirutgaven. Men å lure folk til å klikke på overskriftslenker som så presenterer en betalingssluse, er bare irriterende. Og da blir det motstandskamp.

Mange ser muligheter til å tjene penger på internet. Men ideologien er at nettet er for alle, og informasjonen skal være fri og gratis.

Hvorfor i helvete har ikke forumet en anonymous-smiley?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om alle og enhver innstallerer Ad Block eller lignende programmer?

Ja, hva da? Da tar kanskje alle disse nettstedene hintet og kutter ut enorme, blinkende reklamer, spionprogramvare, m.m. Reklame overvelder sansene og gjør sider ekstremt trege å laste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlever stort sett reklame, men KG fikk meg til å kjøre adblock på både mobil og PC, fordi de har bannet som bryter inn i tråder og stor header, skrikende reklame - men det som fikk lasset til å tippe over er:

 

Jeg trykker på en KG-lenke. Og blir sendt inn på en annonsørside, fordi jeg klikket på lenken før alle de abnorme bannere og headere er ferdig lastet inn.

Dette skjer meg kun på KG og etter å ha gitt disse annonsørene masse unødige klikk og brukt irriterende mye batatrafikk på å ramle innom sider jeg ikke hadde intensjon om å besøke, så blir det adblock på alle enheter som benytter KG.

Anonymkode: 7a637...34f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...