Gå til innhold

kan man ønske seg kun penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 4 måneder senere...

Jeg vet neimen ikke hva som er best og verst. De som bare ber om penger eller de som sette opp gaveønsker av den dyretse sorten. Hver og en får gjøre som de selv ønsker og blir enige om, hjemme. 

Anonymkode: 890b7...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

En av hovedgrunnen til at vi ønsker oss penger, er fordi at vi ønsker oss en ny seng, som vi allerede har sett på, men den har vi ikke råd til nå, derfor tenkte jeg at vi kunne ønske oss penger til dette. 

Jeg syns vel heller at det er bedre å få gave/pengegave til bryllupet, enn å få noe man kanskje har fra før, eller ikke ønsker seg..

 

 

Anonymkode: 1d471...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal si mitt synes jeg det er en "uting" å bare ønske seg penger. Jeg skal i to bryllup i år, og begge parene ønsker seg bare penger. Jeg har ikke kjempe god råd, og det vil bli så synlig hva verdien på gaven er.. Liker bedre og få en ønskeliste,  så kan jeg velge fra den ut i fra min prisklasse. Da får de noe de ønsker seg, og prisen på gaven blir ikke like synlig. 

 

Anonymkode: 3bf76...124

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 4/12/2016 at 21.08, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal si mitt synes jeg det er en "uting" å bare ønske seg penger. Jeg skal i to bryllup i år, og begge parene ønsker seg bare penger. Jeg har ikke kjempe god råd, og det vil bli så synlig hva verdien på gaven er.. Liker bedre og få en ønskeliste,  så kan jeg velge fra den ut i fra min prisklasse. Da får de noe de ønsker seg, og prisen på gaven blir ikke like synlig. 

 

Anonymkode: 3bf76...124

Det er risikoen brudeparet tar når de ønsker seg kun penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.4.2016 at 19.07, AnonymBruker skrev:

TS her...

En av hovedgrunnen til at vi ønsker oss penger, er fordi at vi ønsker oss en ny seng, som vi allerede har sett på, men den har vi ikke råd til nå, derfor tenkte jeg at vi kunne ønske oss penger til dette. 

Jeg syns vel heller at det er bedre å få gave/pengegave til bryllupet, enn å få noe man kanskje har fra før, eller ikke ønsker seg..

 

 

Anonymkode: 1d471...1fa

Jeg hadde gitt dere penger om dere ønsket dere det.

Greit at folk synes det er pinlig at de ikke kan bidra med så mye, men det er ikke nødvendigvis sånn at alle brudepar sitter og sier "men herregud fikk vi ikke mer?". Vil påstå at det er heller ganske få som gjør sånn. Man blir glad og takknemlig for det man får.

Synes det er langt verre med de som ønsker seg dyre gaver fra butikker enn de som ønsker pengebidrag til ting de sparer til selv.

Anonymkode: 1b10c...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alt vi trengte, men visste at mange av gjestene ønsket å gi oss en gave, så vi ønsket oss bidrag til bryllupsreise. I invitasjonen skrev vi et lite dikt om at vi tok imot bidrag med takk, men at det viktigste var at gjestene våre var der på den store dagen. Tror ikke at noen ble fornærmet for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min tante giftet seg for noen måneder siden skrev de i invitasjonen at de "ønsket bidrag til bryllupsreise" Pakket det inn litt på den måten da :)

Anonymkode: 66537...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Da jeg leste overskriften, trodde jeg det var en konfirmant som spurte. Det hadde vært helt ok, men bryllup: Nja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg takket pent nei til invitasjonen og heller ikke sendt gave, kun et telegram. Å kun ønske penger er toppen av frekkhet!

Hvis man har alt man trenger så får man heller ønske noe til et veldedig formål da 

Anonymkode: e0236...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg takket pent nei til invitasjonen og heller ikke sendt gave, kun et telegram. Å kun ønske penger er toppen av frekkhet!

Hvis man har alt man trenger så får man heller ønske noe til et veldedig formål da 

Anonymkode: e0236...c10

Synes du skal gå ja, særlig hvis det er betalbar, og ta så av kronene du blir tvunget til å bruke i betalbaren fra pengegaven. Da blir det hurtig 200-300kr igjen bare av den tusningen man i utgangspunktet planla å gi. Og huske å gi bruden beskjed om det i etterkant. Det skal bokstavelig talt koste å gå utover folkeskikken. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i bryllup hvor de kun ønsket seg penger, inviterte masse gjester og hadde kjipe lokaler + opplegg. Veldig tydelig at de prøvde å tjene mest mulig på bryllupet for å finansiere sin egen tullete økonomi. Da ble jeg sjokkert over hvor mye folk gav dem også, selv om mange uttrykte at de syns hele greia var klein og ubehagelig. Folk snakker fortsatt om det flere år etterpå....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er frekt å be om pengegave OG ha betalbar, men har man et bryllup der man varter opp gjestene skikkelig og vet at familie og venner ønsker å gi gaver, så skjønner jeg ikke helt problemet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss penger til bryllupsreisen, og det er flere grunner til det:

For det første er vi over 30 og har seriøst alt vi trenger av ting, både servise, kjøkkenmaskiner +++.

Vi bor i en liten leilighet og skal bo der ett år til pga jobb, dermed ville alle gaver bli satt på loftet i ett år.

I tillegg tenker jeg det blir mindre synlig for de med dårlig råd. Står ikke bare to glass fra dem.på gavebordet liksom.

Hva folk gir, bryr ikke vi oss om. De er invitert fordi vi er glad for at de er en del av livet vårt! Men vi vet folk vil gi, derfor har vi funnet noe konkret de kan gi til. Så får vi se om det blir Gran Canaria eller Maldivene ;)

Anonymkode: cc15a...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, elflinks skrev:

Syns det er frekt å be om pengegave OG ha betalbar, men har man et bryllup der man varter opp gjestene skikkelig og vet at familie og venner ønsker å gi gaver, så skjønner jeg ikke helt problemet.

 

Det har blitt det nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Det har blitt det nye. 

Sammen med kaffegjester og betalbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet? Vil folk virkelig bruke penger på gaver brudeparet mest sannsynligvis aldri vil bruke da de har alt av nødvendigheter fra før?

Men ts, siden dere ønsker en ny seng hvorfor ikke skrive følgende i invitasjonen:

"Hei kjære gjester. Som dere nok vet har vi alt vi trenger og mere til. Derfor ønsker vi oss ikke gaver i form av nips og utstyr, men heller en liten sum slik at vi kan kjøpe oss en ny og bedre seng. En god seng er viktig for helsa OG ekteskapet ;)"

Anonymkode: ea324...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...