Gå til innhold

Hvordan fortelle samboer at jeg fant dating-profilen hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, kinkig situasjon. Konfronterer du han så er det stort sannsyn at han bruker mistilitt-kortet og lar deg sitte igjen med skyldfølelse som gjør til at han ikke trenger å rettferdiggjøre handlingene sine. 

Kanskje du skal si at du heller kom tilfeldig over den. Uanstt, om det har skjedd før, sier det mye om han. Om gjør det bare for å ta deg i snoking, så sier det enda mer

 

Jeg synest heller ikke noe om å sjekke nettlogger, for det er mistilitt. Men jeg tenker det er en grunn til at mistilitten er der. Jeg har aldri følt mistillitt eller sjalusi for min ekser, rett og slett fordi jeg følte meg trygge på dem. Men så traff jeg en fyr som jeg datet, som gjorde meg utrolig usikker. Usikkerheten var der hele tiden, fordi han ikke var sikker på at han ville binde seg, kom med unnskyldninger for hvorfor vi måtte date litt til først, att vi skulle se det ann, men at jeg måtte heller se på handlingene hans og tolke utifra det, og at det liksom skulle være positivt. Fordi at han hadde jo ikke brukt tiden sin på meg om det ikke hadde betydd noe. Greitt nok, men usikkerheten fortsatte og jeg hadde egenetlig lyst til å avslutte det hele, fordi magefølelsen min sa at det var et eller annet som ikke stemte, men så var jeg så redd for å ta feil av magefølelsen og angre i ettertid. Derfor ble fristelsen så aldeles stor en gang når jeg hadde tilgang på data. Jeg fant ut at han var på flere datingsider og var aktiv der, selv om vi aktivt hadde datet i flere måneder. Det var veldig sårende, for da skjønte jeg at han ikke gjorde noe for å satse på meg og at jeg hadde rett i magefølelsen min. Han holdt meg bare på gress til noe bedre dukket opp, og snakket seg bort fra usikkerheten min for å ikke miste tilgang til sex. Han visste nok hele tiden at det ikke var meg han ville satse på, men var for egoistisk til å si sannheten. Synd at jeg skulle finne ut av det ved å snoke, men jeg hadde altså rett i usikkerheten min. 

 

Det jeg prøver å si, er at viss du har en dårlig magefølelse og ikke stoler på han, så ligger det nok noe i det. Jeg kommer ikke til å kaste vekk tiden på menn som i fremtiden får meg til å føle meg usikker. Jeg vet fra tidligere at det ikke har vært noe problem å være med menn som får meg til å føle meg sikker, så jeg vet at dette er ikke et problem hos mg.  

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en helt naturlig biologisk lyst for menn å ligge med flere kvinner, noe som kommer fra det at menn aldri kan være 100% sikre på at deres barn faktisk er deres barn. Derfor har det alltid vært en evolusjonsmessig fordel for menn å ville ligge rundt, og disse egenskapene har derfor gått i arv. Det betyr riktignok ikke at alle gjør det, eller at det behovet er viktigere enn å være trofast mot noen en "elsker" - og derfor sier jeg også at han ikke er fornøyd med det han har, han "elsker" henne ikke. Kvinner er også utro i like stor grad, men primært av andre årsaker.

Dette bruker menn som en "gyldig" grunn til å ligge rundt, og den holder dessverre ikke mål.

 

Jeg tror det å ha ønske om å ha sex med flere ikke er kjønnsbasert, men at det kommer an på personligheten til folk. Kjenner ei som jeg aldri hadde stolt på hvis jeg skulle vært hennes mann ( jeg er forøvrig dame ), og vet også om menn jeg aldri hadde stolt på, med den grunn at de alltid er på jakt selv om de har partner. Det er endel av deres natur. Det finnes m.a.o både kvinner og menn som har dette karaktertrekket, og grunnen til dette kan være så mangt. Alt ifra at de er usikre og trenger konstant bekreftelser til spenning/risiko. Å oppsøke risiko kan ofte være selvdestruktivt da det kan føre til skjebnesvangre konsekvener, og det igjen kan ha med oppvekst å gjøre, om man ble "sett" som barn osv. Det kan og ha med mangel på impulskontroll å gjøre, leve i nuet uten å ta konsekvenser f.eks.

 

Så har man kvinner og menn som aldri har ønske om dette, og synes det er direkte turnoff, tanken på å la sin parter holde på med flere og aldri i verden kunne ha enkte seg dette selv. Mulig det er flere menn som ønsker dette, pga at kvinner og menn er forskjellige i utgangspunktet ( litt av det du var inne på, kvinner kan bli gravide ), men jeg tror mer og mer på at det kommer an på personen kontra kjønn. 

Anonymous poster hash: 68023...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å fortelle. Du har busta han i å gjøre noe som du har gitt klar beskjed om er uakseptabelt. Dermed er neste steg å sparke taperen på dør. Adjøss.

Anonymous poster hash: ff0df...922

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann

Ok. Det var fint du utdypet den, for jeg begynte å lure. Det hørtes nemlig ut som om du mente han ikke var fornøyd med det han hadde seksuelt, da du skrev: I tillegg ikke fornøyd med det han allerede har.

 

Ja, det kan være en av grunnene til at man ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kālikā

Hvorfor skal du ta opp dette? Hva ser du for deg av mulige positive utfall her?

 

Er du ukomfortabel med at han holder på slik? Da avslutter du forholdet, og dersom han spør hvorfor kan du alltids opplyse om det. Men ikke tro at dette er noe som vil endre seg, uansett hva dere tar opp og snakker om. Dette er andre gangen han gjør det, og du kommer aldri til å senke skuldrene i dette forholdet igjen. Du kommer alltid til å ha en grunnleggende mistillit, som får deg til å kryssjekke, og om han så aldri gjentar dette vil dynamikken i forholdet likevel være ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" helst med flere - noe som i utgangspunktet er helt naturlig ".

Helst med flere, helt naturlig? Jeg håper du ikke tror du taler for alle menn her?

For alle damer passer nok bedre. Alle damer er utro!

Anonymous poster hash: 91589...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært gjennom det samme med min mann. Tro meg, det tar aldri slutt. I mitt tilfelle så viste det seg også at han ikke holdt seg kun til internett, for å si det slik.

 

 



Anonymous poster hash: 76fcd...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakk sakene dine.

Gå.

Ikke se deg tilbake.

Anonymous poster hash: efd19...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i helvete er du sammen med fyren når du stoler så lite på han at du sjekker loggen hans ''en gang i blant''? Hva slags kjærester er dere egentlig? 

 

Beklager å måtte si det, men det virker ærlig som om dere burde gå fra hverandre, iallefall for en stund. Når han lager dateprofiler og du driver å sjekker loggen hans, da syns jeg dere er i det punktet hvor ting begynner å gå nedover...



Anonymous poster hash: 353f0...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

For alle damer passer nok bedre. Alle damer er utro!

Anonymous poster hash: 91589...118

 

Ikke så veldig. Kun fordi et par damer var utro mot deg, såret deg, gjør ikke dette alle damer utro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nei, gjorde ikke det. Det var visst et engangstilfelle på den siden. Men det kommer nå til å bli slutt for andre grunner.

Anonymkode: 8813d...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde ikke det. Det var visst et engangstilfelle på den siden. Men det kommer nå til å bli slutt for andre grunner.

Anonymkode: 8813d...43d

Er du TS? 

Du har en helt annen kode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du TS? 

Du har en helt annen kode. 

Ja, men bruker en annen data nå enn da tråden ble laget tror jeg.. 

Anonymkode: 8813d...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bruker en annen data nå enn da tråden ble laget tror jeg.. 

Anonymkode: 8813d...43d

Sånt skjer, har jeg hørt. 

Vel, greit at du fikk en avklaring i det minste, selv om det ikke endte så bra.

Lykke til videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...