Gå til innhold

invtasjoner.. lage selv eller bestille?


sameladd

Anbefalte innlegg

Hei

jeg lure på en ting om invtasjoner til mitt bryllup og vil prøve å gjøre det biligst mulig. 

jeg skal gifte meg til neste år i november men vil gjere få tak i invtasjoner nå. 

jeg vet at jeg har god tid på meg men like ha det. men er litt usikker på hvor mange vi skal invtere. og om men skal ta med pluss en på alle gjestene?

 

hva er beste lage selv?

eller kjøpe fra eks fotoknusten?

 

om jeg skal lage selv hvor får jeg tak i ark som er tykkere enn vanlig kopi ark?

jeg har en fotoskriver men vil ikke skrive ut bilde for det er dyrt for fotoark.

 

håper det er noen som kan hjelpe meg her..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte håndlagede invitasjoner på Ebay. De var nydelige, av god kvalitet, og skriften var trykt på slik at det bare var navn å fylle inn. De var billige også, og de var virkelig fine, fikk bestemme nesten selv hvordan de så ut. Husker ikke hva selgeren het, men hvis du søker opp ''wedding invitations'' på ebay, så kan det godt hende du finner mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan blir overraskende dyrt å lage invitasjoner selv, det kommer helt an på hvordan du gjør det. Før du begynner bør du derfor tenke gjennom hvordan du vil de skal se ut, og regne ut hva det vil koste.

 

Stivere papir får du kjøpt på bl.a panduro, nille, europris, staples, bokhandel. Jeg har ofte brukt akverellpapir. Ebay har også mye papir/cardboard. Tykkelsen på papir blir oppgitt i gram, så for å sikre at du får riktig tykkelse kan du ta en titt i butikker og finne et papir som er passe tykt. Da vet du hva du skal bestille. Hvor mye det vil koste kommer også an på hvor mye arbeid du legger i det. Du får kjøpt mye fin dekor, noe som kan bli dyrt. Er du villig til å legge en del arbeid i det kan du få det billig, akvarell papir, maling og et par pensler. Du trenger ikke male vanskelige motiver, bare pynte litt med farger og skrive "Velkommen" el. med penselen. Ebay har også mye fint du kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei takk

er litt usikker på hvordan jeg vil ha invtasjonene men tenke i en lys farge, om det finnes i fargen lyse blå eller lys lilla. 

jeg tenkt om jeg skal lage de selv vil jeg prøve å få lage et oppsett på datan med fin skrift, det som skal stå i en invtasjon. det er jeg usikker på hva som skal vær med i den. har les forskjellige men syns de er rotet. så tenke på å ha litt tykkere ark som jeg kan skrive ut det oppsett jeg har lagt på datan. og så vet jeg ikke mer hvordan resten kan se ut. vil liksom ikke bruker for mye penger på invatsjonere men vil ha noe som er fint i alle fall. 

 

vi har vielse den 12. 11.16 kl 13.00

til middag er det nærmeste familie, forlovere og 1 brukepike å partere hennes,

har ikke satt kl slett på middag enda

og ikke på kaffe å kake helere. 

men litt mye surr her men håper dere skjønner dette hehe.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker wedding invitations, scrap booking, thick paper osv på ebay finner du mye billig fra Kina. Har bestilt mye rart fra ebay og har hittil ikke blitt skuffet. 

 

Ingen her kan svare på hva som er best. Hvis du vil legge tid i det kan du få fine invitasjoner billig om du lager selv. Om du kjøper i Norge blir det fort dyrere å lage selv enn å bestille tror jeg. Hvis du ikke vil legge tid i det kan du få dyrere invitasjoner ved å bestille. 



Anonymous poster hash: a3e82...dd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok takk;)

men blir ikke det på engelsk da?

og var det mye toll på det?

 

Neinei, det ble det ikke  :laugh:

Jeg sendte selgeren det jeg ville ha på kortet, på norsk, og bestemte selv akkurat hva der skulle stå.

Så sendte selgeren et utkast før han trykket slik at jeg så at alt ble riktig, og det ble det.

Legger ved et bilde jeg har av invitasjonene, selv om man nesten ikke ser noe. Men du ser at der er en Ø da, så det skal ikke være noe problem.

10380987_10155190642635188_4932545231795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte bare for å legge til at jeg ikke ville anbefalt å lage invitasjoner selv... Jeg er veldig kreativ og lager ofte bursdagskort til tantebarna mine osv, og lagde også dåpsinvitasjoner til mitt eldste barn. Aldri igjen. Det er myyye styr og tar lang, lang tid. + At det ikke er noe billigere heller, tror faktisk det bar litt dyrere om jeg ikke husker feil. Men jeg er veldig pirkete av meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg designer de selv (på data) og sender de til print. Deretter kjøper jeg konvolutter (i løsvekt) og silkebånd (søstrene grene). Kjøper også en del klistremerker så jeg kan bruke dem til flere ting; som invitasjonen (forsegling på forsiden av kortet), servietter, menyer og evt gaveposer etc. 

ved at jeg legger inn ekstra penger i klistremerker gjør at jeg kan gjøre "billigere" ting mer eksklusivt! Koster mindre (både penger og tid) å sende dem til skikkelig print enn å kjøpe masse dilldall for å håndlage de. Min største frykt er å kjøpe de som kommer i 50pk på norli  :ler: Men! Smaken er som baken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg designer de selv (på data) og sender de til print. Deretter kjøper jeg konvolutter (i løsvekt) og silkebånd (søstrene grene). Kjøper også en del klistremerker så jeg kan bruke dem til flere ting; som invitasjonen (forsegling på forsiden av kortet), servietter, menyer og evt gaveposer etc. 

ved at jeg legger inn ekstra penger i klistremerker gjør at jeg kan gjøre "billigere" ting mer eksklusivt! Koster mindre (både penger og tid) å sende dem til skikkelig print enn å kjøpe masse dilldall for å håndlage de. Min største frykt er å kjøpe de som kommer i 50pk på norli  :ler: Men! Smaken er som baken!

Konvolutter i løsvekt? Hva, hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lagde selv.

 

Printet ut fra datamaskinen og kjøpte konvolutter hos bokhandleren. 

 

For å være ærlig så gadd vi ikke legge så mye penger og tid i invitasjonene, de blir jo kastet likevel. 

 

Invitasjonene var fine nok de, med bilder av oss to. 



Anonymous poster hash: e5bcc...acc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en som kaller seg for bryøøupsdesigneren (bare å Google). Ønsker monogram og likt uttrykk på alle skriftsaker. Med trykk betaler jeg ca 1800 for 50 save the date-kort. Synes det er en helt ok pris, når tilsvarende fra Etsy fort havner på omlag 500. Da må jeg i tillegg regne inn kostnader til print, toll med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte fra Vistaprint, og er kjempefornøyd! Fikk hjelp til å endre fargene på designet så det ble som jeg ville ha det, og endte med å betale ca 500,- for 50 invitasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi ønsket et litt spesielt særpreg på våre invitasjoner og brukte dermed mye tid på planleggingen av dette. Vi kom over nettsiden http://www.printhouse.no/ og tok kontakt med de. Vi hadde løpende kontakt med han som het Steven. Han var veldig behjelpelig og visste hva han drev på med. Vi var utrolig fornøyde med hvordan våre invitasjoner ble til slutt, mye på grunn av de! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...